سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکیwww.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند وشماره تماس 096380به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است
کد خبر: ۱۰۵۶۶۰۰
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۸ 16 July 2022

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 25/04/1401 تقدیم حضور می گردد.
------------------------------
دستگیری عوامل نزاع و درگیری با تبعه خارجی در تنکابن
فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن از دستگیری عوامل نزاع و درگیری با یک تبعه خارجی در این شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ بهادر دیلمی در تشریح این خبر گفت: در پی انتشار کلیپی در فضای مجازی مبنی بر درگیری افرادی با یک تبعه خارجی در این شهرستان موضوع بلافاصله در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی قرار گرفت.
فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن، تصریح کرد: در این راستا ماموران پس از هماهنگی های قضائی، با انجام اقدامات اطلاعاتی عاملان این درگیری را شناسایی و دستگیر کردند.
سرهنگ دیلمی، تصریح کرد: سه متهم اصلی این پرونده پس از دستگیری در تحقیقات و بازجویی های به عمل آمده علت درگیری با تبعه خارجی را درگیری این فرد با متصدی  یکی از واحدهای صنفی در ترمینال مسافربری و ضرب و جرح عوامل آن واحد صنفی عنوان کردند.
متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند و در این راستا یک دستگاه خودروی سواری سمند نیز توقیف شد.
-----------------------
اجرای طرح عملیاتی ظفر 11 با حضور موثر پلیس در مازندران 
جانشین انتظامی استان مازندران از اجرای یازدهمین مرحله طرح عملیاتی ظفر با بکارگیری 91 تیم عملیاتی در 6 شهرستان بهشهر، جویبار، سوادکوه شمالی، آمل، نور و کلاردشت به منظور افزایش احساس امنیت عمومی برای شهروندان مازندرانی، خبر داد 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "سید موسی حسینی" در تشریح این خبر گفت: طرح عملیاتی ظفر با دو هدف کلی، افزایش احساس امنیت عمومی برای شهروندان و برخورد قاطع با بر هم زنندگان نظم و امنیت بویژه سارقان، اراذل و اوباش، قاچاقچیان و خرده فروشان موادمخدر بمنظور ارتقای امنیت اجتماعی اجرا شد.
وی افزود: در اجرای این طرح 17 عامل افیونی و 27 معتاد متجاهر دستگیر و در مجموع 4 کیلو و 92 گرم انواع مواد مخدر از آنان کشف شد.
سرهنگ حسینی از عملیات ویژه مقابله با سرقت در اجرای این طرح خبر داد و اظهار داشت: با دستگیری 31 سارق، 4 دستگاه خودرو سرقتی و انواع لوازم سرقتی از مخفیگاه این سارقان کشف شد که ارزش ریالی کالاهای سرقتی برابر نظر کارشناسان برابر با 14 میلیارد و 515 میلیون ریال برآورد شده است.
این مقام انتظامی در استان مازندران از دستگیری 11 نفر از اراذل و اوباش در سطح استان خبر داد و گفت: در این طرح 86 نفر از مجرمان تحت تعقیب مراجع قضائی شناسایی و دستگیر شدند.
وی به کشف 12 قبضه سلاح شکاری غیر مجاز و 8 قبضه سلاح سرد در این طرح نیز اشاره کرد و اظهار داشت: در اجرای طرح مقابله با قاچاق کالا، 2 تن چوب جنگلی، یک دستگاه موتور سنگین و 465 قطعه تجهیزات ماهواره به ارزش 9 میلیارد و560 میلیون ریال نیز کشف شد.
سرهنگ حسینی از توقیف 29 خودرو و 7 موتورسیکلت به دلیل ایجاد مزاحمت برای مردم و رعایت نکردن قرانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در این طرح نیز خبر داد.
وی ارزش ریالی کالای مکشوفه را 24 میلیارد و 75 میلون ریال عنوان کرد و گفت: 223 نفر در مجموع دستگیر شدگان اجرای طرح ظفر 11 بوده است.
جانشین انتظامی استان مازندران از ادامه این طرح در استان خبر داد و با اشاره به عزم قاطع پلیس در مقابله با هرگونه ناهنجاری های اجتماعی و مقابله با مخلان نظم و امنیت عمومی از مردم خواست: برای برقراری نظم و امنیت مطلوب جامعه با پلیس همکاری کنند.
----------------------------
کلاهبرداری اسکیمری از شهروندان مازندرانی 
رئیس پلیس فتا استان مازندران از دستگیری اعضای باند کلاهبرداری که اقدام به کپی کارت 30 شهروندان مازندرانی و برداشت از حسابشان می کردند، خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "سامع خورشاد" در تشریح این خبر اعلام کرد: با وصول پرونده‌های متعددی مبنی بر اینکه از حساب بانکی شهروندان برداشت‌های غیر‌مجازی صورت گرفته است، موضوع با جدیت در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
وی افزود: در تحقیقات اولیه ماموران مشخص شد، کارت‌های بانکی مال باختگان توسط کلاهبرداران به وسیله "دستگاه اسکیمر" کپی برداری شده و از این طریق به وجوه آنها دسترسی پیدا کرده‌اند.
رئیس پلیس فتا استان مازندران ادامه داد: در همین راستا تیمی فنی از کارشناسان این پلیس تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کردند و متوجه شدند که متهمان در شهرستان بهنمیر با خودرو پيکان وانت در پوشش فروشنده سيار، کارت هاي عابر بانک قربانيان را کپي برداري مي کردند.
سرهنگ خورشاد تصریح کرد: با بررسی ها و تلاش کارشناسان پلیس فتا هویت متهمان مشخص و با اقدامات صورت گرفته محل اختفای آن‌ها در استان مازندران و تهران مورد شناسایی قرار گرفت که در عملیاتی غافلگیرانه، هر 3 مجرم سایبری به همراه کارت هاي بانکي و ساير ادله جرم دستگیر شدند.
وی افزود: متهمان در بازجویی های فنی پلیس به جرم خود اعتراف و30 عدد کارت عابر بانک شهروندان مازندرانی را کپی برداری و با آن ها اقدام به خريد طلا و ديگر اقلام و در نهایت پولشویی مي کردند.
رئیس پلیس فتا استان مازندران از تحویل متهمان با تکمیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی خبر داد و از شهروندان خواست هنگام خرید با کارت بانکی و انجام عملیات بانکی با دستگاه پوز سیار حتماً رمز اول توسط دارنده کارت زده شود و از در اختیار گذاشتن رمز‌های بانکی خود به دیگران و فروشنده‌ها خودداری کنند و فروشنده موظف است که دستگاه کارخوان (pos) را در اختیار خریدار قرار دهد.
سرهنگ‌ خورشاد در پایان خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکیwww.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند وشماره تماس 096380به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.#
-----------------------
کشف تجهیزات تولید ارز دیجیتال در چالوس 
فرمانده انتظامی شهرستان چالوس از کشف 22 دستگاه تجهیزات تولید ارز دیجیتال به ارزش 4 میلیارد و500 میلیون ریال خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی اکبر خسروی در تشریح این خبر، اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت غیرقانونی فردی در امر استخراج و تولید ارز دیجیتال در شهرستان چالوس، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی وماموران کلانتری 11 با همکاری اداره برق شهرستان قرار گرفت.
وی افزود: پس از هماهنگی های قضائی، ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی با انجام تحقیقات پلیسی و اطلاعاتی محل فعالیت متهم را شناسایی کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان چالوس، اظهار داشت: در عملیاتی غافلگیرانه متهم دستگیر و در بازدید از محل فعالیت وی در مغازه اش، 22 دستگاه تجهیزات تولید ارز دیجیتال به ارزشی بالغ بر 4 میلیارد و500 میلیون ریال کشف شد.
وی قاچاق و هرگونه فعالیت های اقتصادی غیر قانونی را موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور دانست و تصریح کرد: خرید و مصرف کالای قاچاق و هرگونه فعالیت اقتصادی غیر قانونی باعث اخلال در عرضه تولیدات داخلی، تعطیلی کارخانه ها و افزایش بیکاری خواهد شد.
سرهنگ خسروی با اشاره به معرفی متهم به مراجع قضائی، تاکید کرد: مبارزه بی امان با قاچاق کالا و ارز و برخورد با جرایم اقتصادی گامی موثر در حمایت از تولید و سرمایه گذاری داخلی است.
-----------------------
دستگیری سارق حرفه ای ساختمان نیمه کاره در محمودآباد 
فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد از دستگیری سارق حرفه ای و کشف 14 فقره سرقت ساختمان های نیمه کاره خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "محمود حسین زاده" در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از ساختمان های نیمه کاره و منزل در محمودآباد، موضوع شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.
وی افزود: کارآگاهان با انجام اقدامات اطلاعاتی، پلیسی موفق شدند، یکی از سارقان حرفه ای و سابقه دار را شناسایی و با تعقیب و مراقبت شبانه روزی طی یک عملیات غافلگیرانه در حین سرقت دستگیر کنند.
فرمانده انتظامی محمودآباد عنوان داشت: متهم در تحقيقات تكميلي با استفاده از شگردهاي پليسي و مواجهه با دلايل و مدارک به 14 فقره سرقت ساختمان نیمه کاره و منزل در سطح شهرستان اعتراف کرد.
سرهنگ حسین زاده در پایان خاطر نشان کرد: مردم نقش مهمی در ارتقاء امنیت اجتماعی در سطح جامعه دارند و از این رو می توانند با مشاهده هرگونه موارد مشکوک، موضوع را از طریق شماره تلفن 110 به مرکز فوریت های پلیس گزارش کنند.
--------------------------------
دستگیری سارقان اماکن خصوصی در نکا 
فرمانده انتظامی شهرستان نکا از دستگیری سارقان اماکن خصوصی و کشف 12فقره سرقت در آن شهرستان، خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "قاسم عزیزی" در بیان این خبر گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت اماکن خصوصی، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.
وی، افزود: در این راستا ماموران یگان های تابعه این فرماندهی با انجام اقدامات پلیسی، سارقان سابقه دار را شناسایی و پس از هماهنگی قضائی آنها را دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان نکا تصریح کرد: سارقان دستگیر شده در بازجویی های فنی تاکنون به 12 فقره سرقت اعتراف که متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی شدند.
سرهنگ عزیزی در خاتمه به شهروندان توصیه کرد: هشدار هاي پليس در خصوص پيشگيري از سرقت را جدي گرفته و در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک، مراتب را سريعاً به پليس110 اطلاع دهند.
------------------------
دستگيري 2 سارق با کشف سرقت اماکن خصوصی در سوادکوه  
فرمانده انتظامي شهرستان سوادکوه از دستگيري 2 سارق و کشف 5 فقره سرقت اماکن خصوصی در آن شهرستان، خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "عبدالله اکبری" در تشريح اين خبر بیان داشت: در پی وقوع سرقت اماکن خصوصی در سطح شهرستان سوادکوه، پیگیری موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وی افزود: مأموران کلانتری 13 زیراب با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی و دستگیری سارقان در این ارتباط شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه تصریح کرد: پس از هماهنگی های قضائی متهمان در عملیاتی ضربتی دستگیر و در بازجویی های فنی پلیس به 5 فقره سرقت اماکن خصوصی در سطح شهرستان اعتراف کردند.
سرهنگ اکبری با بیان این که این دو متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک بلافاصله مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند. خبرنگارخبرگزاری تابناک استان مازندران سلمان مهدوی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار