سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم از تلاش ها برای اتصال قم‌کارت به شبکه بانکی خبر داد.
کد خبر: ۱۰۵۶۴۹۶
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۰ 16 July 2022

به گزارش تابناک قم، علی مؤمن حجازی گفت: در حوزه اتوبوس‌رانی تمام الزامات پرداخت الکترونیک شهروندان ایجادشده و هم‌اکنون دغدغه زائران را داریم و تلاش می‌کنیم شرایطی را ایجاد کرده که پرداخت الکترونیک شهروند نیز بدون نیاز به قم‌کارت انجام شود.

سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم ایجاد راه‌کار ثانویه و تعریف اپلیکیشنی برای پرداخت الکترونیک زائران را پیشنهاد داد و گفت: ارتباط قم‌کارت با کارت‌های بانک شتاب به‌صورت پایلوت در حوزه کارمندی و توافق با بانک شهر انجام‌شده است و در حال برنامه‌ریزی برای توزیع آن هستیم.

او ارتباط قم‌کارت را با سایر بانک‌ها را نیازمند توافق گسترده‌ای دانست و گفت: برای تعامل بین قم‌کارت و سایر بانک‌ها نیاز به توجیه اقتصادی بین طرفین هستیم و در تلاشیم این اتفاق رقم بخورد و با توجه به این‌که تکنولوژی روز امروز در اختیار بوده که تمام‌پرداخت‌ها الکترونیکی شود.

مؤمن حجازی گفت: ممکن است کارت فیزیکی همیشه همراه شهروند نباشد، اما با کمک گوشی هوشمند و با تکنولوژی روز NFC می‌توانیم امکان پرداخت و استفاده از خدمات الکترونیک را برای شهروندان فراهم کنیم و به یک راهکار عملی بین سایر نهاد‌ها و دستگاه‌ها برسیم.

او یکی از برنامه‌های سازمان را فرهنگ‌سازی برای پرداخت الکترونیکی در حوزه تاکسیرانی عنوان کرد و گفت: متأسفانه پرداخت الکترونیک در تاکسیرانی هنوز اتفاق نیفتاده و با وجود تجهیز بیش از نیمی از تاکسی‌های سطح شهر به سیستم پرداخت الکترونیک هنوز شهروندان به‌صورت نقدی کرایه خود را پرداخت می‌کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار