امام جمعه قم گفت: گاهی لباس‌های مناسب در بازار نیست، دولت و بخش خصوصی باید صنعت مناسب برای زیست عفیفانه را در دستور کار قرار بدهند.
کد خبر: ۱۰۵۶۴۵۷
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰ 16 July 2022

به گزارش تابناک قم، آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته به مسئله عفاف و حجاب پرداخت و گفت: حجاب و عفاف یک حلقه از زنجیره نورانی اسلام برای سلامت و سعادت جامعه است و رعایت آن از سمت زن و مرد علاوه بر اینکه بازتاب‌های مهمی در زندگی اخروی دارد در تنظیم زندگی سالم و سعادتمند دنیوی هم موثر است.

او گفت: فروپاشی خانواده و سست شدن ارزش‌های متعالی انسانی و الهی در خانواده و جامعه از اثرات دور شدن از عفاف و حجاب است.

امام جمعه قم می گوید:حضور عفیفانه و با وقار زنان در مجامع عمومی و محل کار یک تبلیغ بزرگ است و  تبیین درست عفاف و حجاب هم با عمل و رفتار و هم با زبان است.

او گفت: هر دختر و پسری باید با ابعاد و فلسفه حجاب و عفاف و رعایت شئون آن آشنا شود و فضای اجتماعی باید با حضور انسان‌های مومن تغییر پیدا کند.

آیت الله اعرافی گفت: گاهی لباس‌های مناسب در بازار نیست، دولت و بخش خصوصی باید صنعت مناسب برای زیست عفیفانه را در دستور کار قرار بدهند.

امام جمعه قم  نزدیک بودن ایام عزاداری حضرت سید الشهدا علیه السلام را  مورد توجه قرار داد و  گفت: در ایام محرم نیز مساجد و حسینیه‌ها باید به صورت شبکه‌ای منسجم وارد صحنه دفاع از ارزش‌های الهی و عاشورای حسینی شوند که از جمله این ارزش‌ها حجاب و عفاف است.

او می گوید: دختران و زنان باید بدانند که انقلاب اسلامی دریچه دانشگاه، حوزه را به روی آن‌ها گشود و آن‌ها می‌توانند در عرصه‌های مختلف حضور درست داشته باشند،اما دشمنان ما به دنبال ضربه زدن به همین ارزش‌های دینی هستند در حالی که اسلام سعادت، عزت و عظمت را برای شما می‌خواهد.

آیت‌الله اعرافی همچنین به در پیش بودن عید سعید غدیر خم اشاره کرد و گفت: قصه ولایت و غدیر خم یک داستان عادی نبود که زیر آوار‌های تاریخ دفن شود و علی‌رغم گذر زمان ماندگار است و همه انسان‌های آگاه و منصف باید غدیر را بپذیرند.

به گفته او  غدیر علاوه بر ولایت و امامت، مضامینی دیگری هم دارد که همه امت اسلام را زیر سایه خود جمع کند.

آیت‌الله اعرافی به سفر رئیس جمهور آمریکا به منطقه اشاره کرد و گفت: امروز دستکش‌های حریری آن‌ها کنار رفته و دست‌های خون آلود آن‌ها نمایان شده و چهره زشت حکام آمریکا روشن شده است.

او گفت: رئیس جمهور آمریکا سفر خود را از پایگاه ضربه به اسلام یعنی فلسطین اشغالی شروع کرد، آن‌ها بار‌ها و بار‌ها کودتا کردند، خون‌ها ریختند و امروز هم حامی اسرائیل خونخوار هستند.

امام جمعه قم می گوید:کشور‌های منطقه هم بدانند عادی سازی روابط با اسرائیل در کارنامه آن‌ها ثبت خواهد شد، روزی جوانان عالم اسلام به سراغ شما خواهند آمد پس به اسلام خیانت نکنید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار