استاندار همدان گفت: شهرستان نهاوند از اختلافات بی اساس و بی مورد سالیان متمادی ضربه های زیادی خورده و نگذاشته که این شهرستان با همه ظرفیتها و استحقاقی که دارد به توسعه و پیشرفت برسد.
کد خبر: ۱۰۵۶۰۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۲ 06 October 2015
استاندار همدان گفت: شهرستان نهاوند از اختلافات بی اساس و بی مورد سالیان متمادی ضربه های زیادی خورده و نگذاشته که این شهرستان با همه ظرفیتها و استحقاقی که دارد به توسعه و پیشرفت برسد.

به گزارش ایرنا؛ محمد ناصر نیکبخت در مراسم تودیع و معارفه فرماندار این شهرستان افزود: شهرستان نهاوند به لحاظ اختلافاتی که همواره بین افراد یا گروهها وجود داشته رنج دیده و دچار عقب ماندگی بویژه در زیرساختها شده است لذا این شهرستان دیگر جای تنش و مجادله و مشکلات قومی و سیاسی نیست .

وی با بیان اینکه نهاوند به اندازه کافی تاوان این اختلافات را داده است گفت: شهرستان نهاوند از شهرهای تاریخی و با سابقه مدنیت بالاست که از ظرفیتهای زیادی در بخشهای مختلف انسانی و طبیعی برخوردار است اما تا کنون نتوانسته در خور شان خود توسعه یابد زیرا درگیریهای بی اساس موجب بحران و جلوگیری از توسعه آن شده است .

نیکبخت با خطاب قرار دادن فرماندار جدید شهرستان گفت: سعی کنید از حاشیه ها بپرهیزید و هر جا دیدید که کسی می خواهد همدلی و همیاری را در سطح شهرستان خدشه دار نماید او را طرد نمائید و در نزاعها طرف هیچکس را نگیرید بلکه سعی نمائید با اجرای قانون مسیر توسعه را تسهیل کنید.

وی در این زمینه گفت: یکی از نمونه های قابل ذکر این بحث میدان دخانیات است که با همه زحماتی که توسط مسئولان شهرستان کشیده شد اما همچنان هیچ طرحی توسط شورا و شهرداری در آن آماده نشده که به نظر می رسد باید از اختلافات بی اساس پرهیز کرد تا بتوان گذشته ها را جبران نمود .

وی گفت: نهاوند لازمه وجودیش توسعه است و ما همه باید به توسعه فکر نمائیم زیرا در این شهرستان به اندازه کافی برای یکدیگر خط و نشان کشیده شده و با همدیگر اختلاف ایجاد نموده اند .

استاندار همدان با بیان اینکه توسعه نهاوند برای من مهم است گفت: اداره نهاوند به اندازه اداره یک استان اهمیت دارد و باید تلاش کرد تا تنگ نظریها و حساسیتهای بی مورد را از این شهرستان دور کرد .

نماینده عالی دولت در استان همدان در ادامه سخنان خود به دستاوردهای سفر ریاست جمهوری به استان و اعتبارات اختصاص یافته به نهاوند اشاره کرد و گفت: اعتبارات عمرانی داده شده به نهاوند از محل اعتبارات سفر با 100 درصد تخصیص برای امسال و سال آینده 250 میلیارد ریال می باشد که برای اتمام بیمارستان 160 تختخوابی ، ادامه طرح فاضلاب شهر نهاوند ، ایجاد دانشکده علوم انسانی ، مجتمع آبرسانی و طرح آبیاری تحت فشار منظور شده است.

وی گفت: از دیگر دستاوردهای سفر هیات دولت برای نهاوند موافقت با طرحهای مشارکتی با شرکتهای بزرگ دولتی و غیر دولتی است که از این لحاظ این شهرستان در مقایسه با دیگر شهرستانها بیشتر مورد توجه قرار گرفته است .

وی اعتبارات در نظر گرفته شده برای طرحهای مشارکتی نهاوند را چهار هزار و 700 میلیارد ریال عنوان نمود و گفت: در این سفر برای توسعه نهاوند با طرحهای بزرگی موافقت شد که چهار هزار و 700 میلیارد ریال اعتبار برای آن در نظر گرفته شده که طی سالهای آینده پرداخت می شود .

وی افزود: از طرحهای در نظر گرفته شده بخش مشارکتی طرح تولید بنیاد بتون با سرمایه 900 میلیارد ریال، طرح استحصال منیزیوم از معادن دولومیت با هزینه یک هزار و 500 میلیارد ریال با سرمایه گذاری شرکت شستا و طرح ادامه ساخت سد گرین با دو هزار و 300 میلیارد ریال تسهیلات می باشد.

وی گفت: ارزش این طرحها که از برکات سفر ریاست جمهوری است زمانی مشخص می شود که آنرا با کل اعتبارات یک ساله عمرانی استان که یک هزار و 60 میلیارد ریال می باشد مقایسه نمائیم .

* انتخابات برای ما مهم است
نیکبخت در بخش دیگری از سخنان خود به مساله انتخابات به عنوان مهمترین رویداد سیاسی سال جاری اشاره نمود و افزود: انتخابات برای ما خیلی مهم است زیرا ما به آن به عنوان یک امانت و طبق منویات رهبری به عنوان حق الناس به آن نگاه می کنیم لذا باید اصل بی طرفی در انتخابات توجه کرده و آنرا بی طرفانه برگزار کنیم .

وی با بیان اینکه در مساله انتخابات قانون جایگاه مجریان و ناظران انتخابات را مشخص نموده اضافه کرد: در انتخابات به هیچکس، یا هیچ فرد و گروه و تشکیلاتی نباید اجازه دخالت داد زیرا جایگاه هر کس مشخص است و هر کس نباید از جایگاه قانونی خود در امر نظارت و یا اجرا فراتر رود .

وی با تاکید بر امانتداری از رای مردم گفت: در امر انتخابات باید به مساله خوش نامی دولت و نظام و فرموده رهبر معظم انقلاب توجه داشت و به انتخابات سالم توجه نمود زیرا هر نتیجه ای که از صندوقهای رای بیرون بیاید برای ما مهم است و ما باید از آن امانتداری نمائیم .

استاندار همدان در پایان خطاب به فرماندار جدید نهاوند گفت: فرماندار به عنوان نماینده عالی دولت در شهرستان نباید اقتدار دولت را از دست بدهد و آنرا حفظ کند زیرا اگر طیف یا طبقه ای تشخیص دهد که فرماندار فاقد اقتدار می باشد به حرف او گوش نمیدهد .

در این مراسم امامعلی عبدالملکی فرماندار پیشین نهاوند نیز گفت: شهرستان نهاوند از پتانسیلهای کم نظیری در سطح استان برخوردار است که در صورت استفاده از این ظرفیتها می توان آنرا به توسعه رساند .

وی خدمتگزاری به مردم را ذیل مسئولیت مسئولان عنوان کرد و افزود: همواره سعی نموده ام با ارتباط سازنده ای که با مردم داشته ام خدمتگزار خوبی برای آنها باشم و با کمک آنها امور را به پیش ببرم .

وی با ارائه بخشی از دستاوردهای 14 ماهه خود گفت: یکی از مهمترین برنامه های من به عنوان نماینده عالی دولت جلب مشارکتهای مردمی و استفاده از پتانسیلهای آنان بوده که در این زمینه توفیقات زیادی بدست آمده است .

وی اعتماد سازی و مقبولیت را مهمترین سرمایه برای اجرای برنامه های خود ذکر کرد و افزود: مساله مشارکت و استفاده از سازمانهای مردم نهاد به عنوان شاخص ترین برنامه ها بوده که در برخی موارد توانسته ایم بری نخستین بار در سطح استان از ظرفیت خیرین برای ازدواج ، مبارزه با اعتیاد و توسعه کتابخانه های شهرستان استفاده نمائیم .

عبدالملکی از مهمترین طرحهای پیگیری شده در دوران مسئولیت خود را که با حمایتهای استانداری صورت گرفته به سرانجام رساندن طرح گرفتن ساختمان دخانیات برای تبدیل شدن به میدان مرکزی شهر ، طرح ساماندهی سرابهای گیان و گاماسیاب ، آسفالت جاده تپه ابوذر برای رونق گردشگری آن ، پیگیری طرح فاضلاب شهری ، پیگیری طرح تولید بتون سنگین گازی ، پیگیری طرح چهار بانده کردن جاده های نهاوند و دیگر طرحهای شهرستان بوده است .

در این جلسه امام جمعه نهاوند نیز گفت: امروز یکی از مهمترین مسائلی که باید در جامعه مورد توجه مردم و مسئولان قرار گیرد مساله محوری ولایت و تبعیت از فرامین ایشان می باشد زیرا این اصل برکات زیادی برای انقلاب داشته و تبغیت مردم از این اصل اساسی آنانرا سعادتمند می کند.

حجت الاسلام عباسعلی مغیثی نیا افزود: ولایت عامل پیروزی انقلاب در عرصه های مختلف بوده و هست و این اصل اساسی همواره مورد حمله دشمنان قرار گرفته است .

وی افزود: آنچه که باعث شده با گذشت بیش از 38 سال از عمر انقلاب همچنان دشمنان از ضربه رساندن به آن عاحز بوده اند مساله ولایت و رهبری است لذا اگر مردم می خواهند این انقلاب روی پای خودش بماند و به راه خودش ادامه دهد تبعیت بی چون و چرا از ولایت فقیه می باشد .

در پایان این مراسم کریم حمیدوند فرماندار جدید نهاوند نیز گفت: دولت یازدهم با ارائه دیدگاهایشان در 22 خرداد 92 مورد اقبال عمومی قرار گرفت و موفق به حل بسیاری از مشکلات با کمترین هزینه ها شدند .

وی با بیان اینکه بحث تحریمها مهمترین چالش ما با دشمنان نظام بود افزود: دشمن که سالیان متمادی بود سعی داشت از طریق تحریمها فشار زیادی را بر ما وراد سازد با تدبیر دولت این ترفندش بی اثر شد و علاوه بر کاهش فشارها این حق مسلم مردم توسط دنیا به رسمیت شناخته شد .

وی معرفی چهره صلح طلب ایران اسلامی را از دیگر دستاوردهای نظام خواند و گفت: دشمنان خارجی با طرح مساله شیعه هراسی به دنبال ارائه چهره ای نامطلوب و خشن از ایران بودند که با سیاستهای دولت تدبیر و امید این نقشه ها نیز نقشه بر آب شد .

وی حمایت رهبر معظم انقلاب از دولت را حجت برای تمام گروهها عنوان نمود و گفت: حمایتهای کم نظیر مقام معظم رهبری از دولت حجت را بر همه تمام کرده و لازم است برای پیاده کردن سیاستهای دولت او را یاری دهیم .

حمیدوند در ادامه با اشاره به ظرفیتهای شهرستان نهاوند در بخشهای مختلف افزود: من قول شرف می دهم که تمام سعی و تلاش خود را برای استفاده از ظرفیتهای شهرستان نهاوند به کار بندم و قابلیتهای آن را بیشتر نمایان سازم .

در پایان مراسم حکم کریم حمیدوند فرماندار جدید نهاوند که از سوی وزیر کشور صادر شده بود توسط استاندار به وی داده شد و از خدمات امامعلی عبدالملکی فرماندار سابق این شهرستان تجلیل به عمل آمد.

گفتنی است کریم حمیدوند پیش از این فرماندار شهرستان تفرش در استان مرکزی بودند و معاون سیاسی امنیتی شهرهای ملایر و کرج از جمله سوابق کاری وی بوده است.

شهرستان نهاوند با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 190 هزار نفر در 105 کیلومتری جنوب استان همدان قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار