معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ۸۵ درصد مبتلایان به نوع ba۵ کرونا علامت ندارند.
کد خبر: ۱۰۵۵۷۰۴
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۸ 11 July 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر رضا شجاعی افزود: با توجه به اینکه این ویروس رفتار غیر قابل پیش بینی دارد، هرگونه غفلت ممکن است تبعات جبران ناپذیری را در پی داشته باشد.
وی یادآورشد: متاسفانه بعد از روندی که به سمت پایداری وضعیت کرونا در حال حرکت بودیم ساده انگاری و سهل انگاری های جامعه باعث برهم خوردن این پایداری و وضعیت نسبتا خوب و مطلوب شد.
وی تاکید کرد: علیرغم هشدارهایی که داده شد، این تفکر که "کرونا تمام شده" باعث شد احتمال شروع دوباره موج بعدی و خیز مجددا کرونا، قوت بیشتری بگیرد.
دکتر شجاعی ادامه داد: نوع ba5 در کشورهای حوزه خلیج فارس شایع شد و رفته رفته وارد ایران شده و در برخی استان ها از جمله تهران افزایش موارد ابتلاء را بدنبال داشته است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: پیش بینی می کنیم در صورت ادامه دار بودن سهل انگاری موجود، استان مرکزی نیز گرفتار موج جدید با سویه جدید شود.
وی یادآور شد: نوع جدید این ویروس در اکثر استان ها شیوع پیدا کرده و افزایش موارد سرپایی و بستری را در مراکز درمانی در پی داشته است.
وی افزود: در این موج و سویه، نسبت به سویه اُمیکرون سرایت پذیری بالاتری داشته و علامت آن تا 85 درصد غیرقابل پیش بینی هستند.
دکتر شجاعی تاکید کرد: واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی تنها سلاح های در دستری برای مهار و مدیریت این بیماری است که نیازمند حمایت و همکاری مردم را نیاز دارد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: علاوه بر مراکز بهداشت که در حال حاضر اقدام به تزریق واکسن می کنند، امکاناتی در نظر گرفته خواهد شد تا در بیمارستان ها نیز فضایی فراهم شود تا مراجعین و بیماران نیز بتوانند واکسن های دز یادآور خود را دریافت کنند.
وی تاکید کرد: اگر بخواهیم از این پیک به راحتی عبور کنیم و پیچیدگی و دشواری موج های قبلی را مجددا شاهد نباشیم باید از حالا به فکر بود.
دکتر شجاعی گفت: به همین منظور و برای آمادگی ارائه خدمت به بیماران احتمالی این بیماری که نیاز به بستری داشته باشند، بیمارستان امیرکبیر اراک به عنوان سانتر احتمالی انتخاب و آماده شده است.
وی افزود: با توجه به اینکه بیمارستان امیرالمومنین که مدت ها سانتر کرونا بوده و در حال حاضر در بخش های داخلی و قلب، به تعداد زیادی از مراجعین ارائه خدمت می کنند، در فاز اول این موج احتمالی بخش قلب بیمارستان امیرکبیر به عنوان سانتر کرونا انتخاب و بیمارستان امیرالمومنین به عنوان پشتیبان در حالت آماده باش خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار