در سالروز ثبت جهانی یزد؛
سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد از حضور سفرای کشورهای دیگر در شهر جهانی یزد خبر داد و گفت: یزد آیینه تمام نمای صلح جهانی است.
کد خبر: ۱۰۵۵۴۴۹
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۹ 10 July 2022

مصطفی سپهری با اشاره به حضور سفرا به مناسبت سالروز ثبت جهانی یزد، گفت: به‌ عنوان شهر ثبتی در فهرست آثار جهانی یونسکو میزبان چندین کشور متعدد در یزد هستیم.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد با اشاره به حضور سفرای صربستان، قزاقستان، نیوزلند، کره جنوبی، کوبا و چک در یزد گفت: امیدواریم بتوانیم در برگزاری این رویداد تمام توان خود را به کار ببندیم و شاهد اتفاقات خوبی در یزد جهانی باشیم.

سپهری بابیان اینکه یزد آیینه تمام نمای صلح جهانی است، تصریح کرد: یزد صدای ایران در مقابله با ایران هراسی و اسلام هراسی است و از این منظر باید از ظرفیت گردشگران خارجی و سفرا برای بازتاب واقعیت‌های ایران بهره ببریم.

وی با تأکید بر اینکه ثبت یزد در فهرست آثار جهانی در رونق گردشگری ایران نیز مؤثر است، گفت: یزد به‌خوبی می‌تواند حضور گردشگران خارجی را تسهیل و آماده کند و از این منظر بسیار جایگاه قابل‌توجهی دارد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی یزد، سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد با اشاره به اینکه اقتصاد گردشگری یکی از مهم‌ترین راهکارهای برون‌رفت از تحریم و خودکفایی است، خاطرنشان کرد: یزد با داشتن ویژگی‌هایی مانند همزیستی ادیان الهی، پایداری و سبک زندگی متفاوت و سازگار با اقلیم کم آب و خشک و… در جهان مثال‌زدنی است و به‌خوبی می‌تواند در رونق و توسعه گردشگری با تکیه‌بر این ظرفیت‌ها مؤثر باشد.

منبع: ایسنا
برچسب ها: گردشگری ، صلح ، ثبت جهانی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار