یک استاد دانشگاه در آستانه انتخابات سازمان نظام مهندسی استان گفت:
مسئول سابق ستاد اجرایی انتخابات سازمان نظام مهندسی استان گفت: سازمان نظام مهندسی بایستی با برنامه‌ای مدون خدمات بیشتری به مهندسان ارائه دهد.
کد خبر: ۱۰۵۵۴۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۸ 04 October 2015
به گزارش تابناک تبریز مهندس حسن مهرآمیز با اشاره به در پیش بودن انتخابات سازمان نظام مهندسی گفت: این انتخابات در استان ما پانزده برگزیده خواهد داشت که از این میان در گروه عمران شش نفر، نقشه‌برداری یک نفر، ترافیک یک نفر، برق دو نفر، مکانیک یک نفر، معماری سه نفر، شهرسازی یک نفر انتخاب خواهند شد که برای این کرسی‌ها، 170 کاندیدا شرکت کرده‌اند.

وی افزود:در اکثر کاندیداها انگیزه مادی وجود ندارد. اینجا یک سازمان صنفی است. هر کس عشق و علاقه و صد البته فرصت کافی برای پیگیری مشکلات مهندسان جوان را نداشته باشد و قدم در این عرصه گذاشته باشد واقعا خیانت کرده است به این قشر؛ مهندسان جوانی که پای صندوق رای می‌آیند با امید حل این مشکلات آمده‌اند؛ همان‌هایی که با خون‌دل سال‌ها تحصیل کرده‌اند و امروز حق عضویت می‌پردازند، با این امید که پروانه خواهند گرفت و وارد بازار کار مهندسی خواهند شد.

این مدرس دانشگاه ادامه داد: سازمان نظام مهندسی نوزده سال پیش فعالیت خود را با هدف بالابردن کیفیت خدمات مهندسی اعم از محاسبه، طراحی، اجرا و نظارت آغاز کرده است. همانطور که سازمان نظام پزشکی دایره‌ای حقوقی دارد که در صورت به وجود آمدن مشکلات حقوقی و قضایی برای پزشکان، از آنان حمایت می‌کند؛ چنین دایره‌ای باید در سازمان نظام مهندسی نیز تشکیل شود؛ همچنین این سازمان باید برای ارتقای دانش فنی مهندسین جوان اقدام کند.

وی افزود: باید سازمان نظام مهندسی با همکاری دیگر ارگان‌ها ساز و کاری تعریف کند که کسی نتواند سر خود اقدام به ساخت و سازهای غیر اصولی و خطر خیز کند. همانطور که هیچ فرد غیر متخصص اجازه جراحی و طبابت ندارد، باید این امر در خصوص صنعت ساختمان نیز رعایت شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :