خطیب جمعه شهر‌های کهگیلویه و بویراحمد بر رعایت حجاب و عفاف در جامعه و تلاش و عزم ملی برای رفع مشکلات مردم تاکید کردند.
کد خبر: ۱۰۵۵۲۱۹
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰ 08 July 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، گزیده خطبه‌های نماز جمعه شهر‌های چرام، پاتاوه، باشت، لنده، مارگون، سرفاریاب و لیکک در زیر آمده است.

گزیده خطبه‌های جمعه جمعه چرام

نماز جمعه این هفته شهرستان چرام به امامت حجت الاسلام والمسلمین افشار امام جمعه شهر چرام برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد، امام جمعه چرام گفت: معدن بوکسیت سرفاریاب (چرام) می‌تواند به طور چشمگیری در مسیر رشد و توسعه برای منطقه نقش آفرینی کند، اما تاکنون سهم چندانی از آن نصیب استان نشده است.

حجت الاسلام سید نوراله افشارافزود: تقاضای مردم از این تریبون نماز جمعه از استاندار استان، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و فرماندار چرام این است که معدن بوکسیت تعیین تکلیف و از خام فروشی جلوگیری شود.

گزیده خطبه‌های نماز جمعه پاتاوه

امام جمعه پاتاوه هم درخطبه سیاسی نماز جمعه امروز با اشاره به مناسبت‌های روز از جمله روز عفاف و حجاب و اهمیت آن در بیانات ائمه و معصومین گفت: بسیاری از دستگاه‌های متولی حجاب و عفاف در کشور هستند که باید نقش خود را ایفا کنند و کار فرهنگی عمیقی انجام دهند.

حجت الاسلام سیادت افزود: نباید گذاشت این گوهر قرآنی و وحیانی کمرنگ شود.

وی با اشاره به فرارسیدن روز عرفه گفت: این روز پس از ایام ماه مبارک رمضان دارای فضلیت و فرصتی بزرگ برای دعا به درگاه الهی و آمرزش گناهان است.

گزیده خطبه‌های نماز جمعه باشت

امام جمعه موقت باشت هم با بیان اینکه فردا شنبه ۱۸ تیرماه برابر ۹ ذی الحجه مصادف با روزعرفه است گفت: براساس روایات اسلامی، در روز بزرگ عرفه همه حتی افرادی که امید به بخشش گناهان خود ندارد، می‌توانند در این روز از درگاه خداوند رحمت الهی را درخواست کنند.

حجت الاسلام بلادی با اشاره به روز یکشنبه ۱۹ تیرماه روز عید سعیدقربان افزود: این روز، روز رسیدگی به نیازمندان، اطعام فقرا، روز تمرین، تجلی و تحصیل تقوا برای زندگی کردن با تقوای الهی است.

وی عید قربان را فرصتی مغتنم برای دستگیری از نیازمندان دانست و ادامه داد: انجام کار‌های عام المنفعه و طلب مغفرت، سبب لطافت روح می‌شود.

گزیده خطبه‌های نماز جمعه لنده

امام جمعه لنده در جمع نمازگزاران این شهر با اشاره به اینکه دشمنان درفضای مجازی به امنیت کشور زوم کرده و موج سواری می‌کنند گفت: دستگاه قضا وظیفه دارد با کسانی که در فضای مجازی آرامش و امنیت مردم را نشانه رفته اند و با تخریب در این فضا و ارسال شایعات موجب نا امیدی در جامعه می‌شوند به شدت برخورد کند.

حجت السلام سید هدایت محمودی اصل افزود: دشمنان با ایجاد پست‌های ناامید کننده در فضای مجازی و تاخت و تاز برای بدبین کردن مردم از نظام و دولت تلاش می‌کنند؛ که جا دارد مسئولان برای مقابله با این امر برنامه ریزی کنند.

گزیده خطبه‌های نماز جمعه مارگون

امام جمعه مارگون در خطبه‌های نماز این شهر با اشاره به آغاز دهه امامت و ولایت گفت: دهه امامت و ولایت فرصتی ارزشمند برای معرفی روز مهم غدیر و یاری نام و یاد حضرت علی (ع) است که پیامبر در این روز آن امام همام را به عنوان جانشین خود معرفی کردند.

حجت الاسلام خواجه پور با بیان اینکه حضرت علی (ع) دارای فضایل، مناقب و اوصافی است که نمی‌شود آن را توصیف کرد، افزود: پیام و فلسفه غدیر در جامعه باید برای نسل امروز و آیندگان به نحو شایسته تبیین و انتقال یابد تا نقشه‌های دشمن علیه این واقعه مهم برای همیشه خنثی شود.

وی به تولیدات کارخانه سیمان و به کارگیری کارگران زیادی در آن اشاره کرد و افزود: از شورای تامین شهرستان مارگون تقاضا می شود با کسانی که با زیاده‌خواهی در این کارخانه باج خواهی می کنند برخورد شود و اقدامات قانونی و سریع را انجام دهند.

گزیده خطبه های نماز جمعه سرفاریاب؛

امام جمعه سرفاریاب با اشاره به اهمیت ازدواج و تربیت نسل پاک، تربیت فرزند را دارای ابعاد مختلف جسمی، عاطفی، اجتماعی و معنوی و دینی عنوان کرد.

حجت الاسلام زارعی پور گفت: رعایت حریم خصوصی، محبت در کنار تنبیه، وقت گذاشتن برای شنیدن سخنان و یاد دادن ارزش پس انداز از جمله نکات مربوط به تربیت فرزندان است که باید مورد توجه والدین قرار گیرد.

حجت الاسلام زارعی پور از مسئولان شهرستانی و استانی خواست در خصوص اجرای تعهد اشتغالزایی و بهره مندی مردم بخش سرفاریاب از معادن بوکسیت اقدامات لازم انجام شود.

گزیده خطبه های نماز جمعه لیکک؛

امام جمعه شهر لیکک در جمع نماز گزاران این شهر و مدیرکل بازرسی و امور حقوقی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در چند ماه گذشته قطعی مکرر اینترنت و تلفن همراه مشکلات زیادی را برای شهروندان بهمئی و به ویژه بازاریان به وجود آورده است.

حجت الاسلام سید محمد یوسف افروغی افزود: این مشکلات چندین بار پیگیری شده ولی پاسخ مطلوبی دریافت نشده است که انتظار می رود مدیرکل حوزه بازرسی اُستانداری در خصوص پیگیری و رفع این مشکل اقدام کنند.

وی با بیان اینکه برخی از ادارات شهرستان بهمئی به صورت شبانه روزی در شهرستان بهمئی در حال تلاش هستند اما متاسفانه امکانات و تجهیزات لازم را برای ارائه خدمت ندارند ادامه داد: باید امکانات لازم و متناسب با وضعیت آب و هوایی در اختیار این ادارات و نهادها قرار گیرد تا بتوانند به شهروندان خدمت رسانی مطلوب تری ارائه دهند.

وی با انتقاد از کندی وضعیت بهره برداری بیمارستان شهرستان بهمئی که بارها وعده های مختلفی در این زمینه داده شده است گفت: باید به منظور رفع مشکلات مردم هر چه سریعتر این طرح تکمیل و به بهره برداری برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار