ختلاف اهالی روستاهای آلوارس و شایق با کارخانه آبمعدنی واتا بر سر میزان بهره‌برداری از آب چشمه "گور گور" تشدید شده است.
کد خبر: ۱۰۵۴
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۳ 26 January 2015

جمع زیادی از ساکنان این روستا و همچنین مناطق همجوار در بیان گلایه‌ها و درخواست‌های خود اعلام کردند که کارخانه آب معدنی واتا سال‌هاست که از این چشمه در میزان تعیین شده و مشخص بهره‌برداری می‌کند اما اخیرا این شرکت اقدام به افزایش بهره‌برداری از این چشمه کرده که به یقین روستاهایی همچون آلوارس، شایق و ... را در تامین آب شرب و همچنین منابع مورد نیاز دیگر با مشکلاتی روبه‌رو خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، اهالی معترض روستاهای آلوارس و شایق در حالی که به شدت از افزایش مجوز بهره‌برداری واتا از شرکت گور گور ناراحت و نگران هستند که بهره‌برداری نابجا از این چشمه و دیگر منابع آبی دامنه سبلان را اقدامی نامناسب برای تضعیف بهره‌مندی از منابع آب اعلام کرده و خطاب به مسئولان گوشزد کردند که اگر مراقبت لازم در بهره‌برداری و استفاده از این منابع انجام نشود در آینده مشکلاتی همچون دشت اردبیل و سایر دشت‌ها که با آسیب‌ها و خطرهای مختلف روبه‌رو هستند، مواجه خواهند شد.

در این زمینه به سراغ فرماندار شهرستان سرعین رفته و نسبت به اصل ماجرا از زبان وی جویا شدیم که فرماندار ساکنان منطقه را به آرامش بیشتر به همراه رعایت حق و حقوق آن‌ها فراخواند و گفت: ما قطعا اجازه نمی‌دهیم حق و حقوق ساکنان منطقه به خاطر منافع عده‌ای به خطر بیفتد در عین حال که از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کنیم.

عاطف ناصری گفت: ما نیز گلایه‌ها و برخی شکواییه‌های مردمی را دریافت کردیم و بر این باوریم که با آرامش می‌توانیم این مشکلات و نارسایی‌ها را برطرف کنیم به شرط آنکه هم ساکنان مناطق روستاهای همجوار و هم مسئولان شرکت واتا با سعه‌صدر اقدام کنند.

دعوای ساکنان منطقه آلوارس و شایق با کارخانه واتا از آنجایی آغاز شد که این کارخانه ظرفیت بهره‌برداری خود را از چشمه گور گور تا 2 برابر افزایش داده و ساکنان منطقه نگران هستند در تامین آب مورد نیاز آن‌ها و همچنین آب کشاورزی و تامین نیاز دامداری ‌آن‌ها مشکلات و رخنه‌ای به وجود آید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار