مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام بیان داشت:بیشترین آسیب شغلی در سال۱۴۰۰ به ترتیب مربوط به فعالیت های ساختمان با ۴۸.۷ درصد و صنعت (تولید) ۱۶.۲ در استان ایلام است و از لحاظ کمترین تعداد آسیب های شغلی استان ایلام رتبه ششم در کشور را دارد.
کد خبر: ۱۰۵۲۱۰۰
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۵ 22 June 2022

  به گزارش تابناک ایلام؛ نورالدین الیاسی اظهار داشت: با توجه به نتایج طرح نیروی کار مرکز آمار ایران در سال ۹۹ بیشترین سهم به گروه عمده فعالیت عمرانی تولید صنعتی با ۲۶.۹۹ درصد و بعد از آن به گروه های عمده فعالیت ساختمان با ۲۲.۴۵ درصد و تعمیر وسایل نقلیه موتوری، موتور سیکلت با ۱۳.۸۴ درصد اختصاص دارد.

وی گفت: بیشترین تعداد حادثه شغلی بر حسب عامل حادثه در سال ۱۴۰۰ به ترتیب مربوط به عامل سقوط کردن و لغزیدن با ۳۵.۴ درصد، گیر کردن داخل یا بین اشیاء و ماشین ۲۱.۴ است.

الیاسی افزود: تعداد آسیب های شغلی طی سال های ۹۸ تا۱۴۰۰، روند کاهشی داشته و سال گذشته ۸۴ حادثه بوده که ۹۶.۷ درصد مربوط به مردان و تنها ۳.۳ درصد مربوط به زنان است.

وی ادامه داد: کارگران یکی از قشرهای زحمت‌کش و با ارزش جامعه هستند که به عنوان نیروهای محرکه اقتصادی نقش مهمی در زمینه تولید و اقتصاد کشور دارند./ع

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار