استاندار قم از اختصاص 10 میلیارد تومان اعتبار برای رفع مشکل آبرسانی و راه عشایر قم خبرداد و گفت: 300 خانواده عشایر در استان قم زندگی می‌کنند و از میان 220 روستای موجود در قم، پنج روستا به عشایر اختصاص دارد.
کد خبر: ۱۰۵۰۴۵۰
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۱ 14 June 2022

به گزارش تابناک قم، سیدمحمد شاهچراغی استاندار قم با حضور در سازمان امور عشایر ایران با عباس پاپی‌زاده رئیس این سازمان دیدار و پیرامون مسائل و موضوعات مرتبط با عشایر استان از جمله موافقت با اختصاص ده میلیارد تومان اعتبار مازاد بر بودجه ۱۴۰۱ برای حل مشکلات حوزه آب و راه گفتگو و تبادل نظر کرد.

وی در این دیدار با بیان اینکه عمده مشکلات عشایر استان مسئلۀ تامین آب و راه است، گفت: استان قم دارای 220 روستا است که 50 روستا با مشکل آب مواجه هستند و از این تعداد 5 روستا مربوط به عشایر است.

شاهچراغی با اشاره به این که 300 خانوار عشایری در استان قم زندگی می کنند گفت: با تامین یک کامیون تانکردار می توانیم مشکل تامین آب  این خانوارها را برطرف کنیم.

استاندار قم همچنین به وضعیت جاده های عشایری و مشکلات عشایر قم در فصل کوچ اشاره و خاطرنشان کرد: 58 کیلومتر راه عشایری در استان قم وجود دارد که نیازمند رسیدگی و نگهداری هستند.

رئیس سازمان امور عشایر ایران نیز در این دیدار  گفت: وضعیت ناوگان آبرسانی به عشایر مطلوب نیست و به 2000 کامیون تانکردار برای آبرسانی سیار به عشایر کشور نیاز داریم.

پاپی زاده بر احقاق کامل حق و حقوق عشایر از اعتبارات تاکید کرد و افزود: حداقل 500 تا 600 هزار شغل در جمعیت عشایری کشور وجود دارد و زنان عشایری هم عموما شاغل هستند.

رئیس سازمان امور عشایر با قدردانی از توجه استاندار قم به عشایر استان، گفت: مشکلات عشایر را می توان از طریق اجرای آیین نامه ساماندهی عشایر مصوب هیات وزیران و مصوبات شوراهای عشایری استانها برطرف کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار