سخنران مراسم یادبود جانباختگان قطار مشهد – یزد:
مراسم یادبود جانباختگان حادثه قطار مشهد – یزد و همچنین حجت الاسلام و المسلمین مرحوم «سیدمحمود دعایی» یار دیرین امام و رهبری با حضور مسئولان کشوری و استانی، خانواده داغدیدگان و مردم عزادار یزد برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۵۰۰۴۱
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۲ 12 June 2022

حجت الاسلام و السلمین «محمد کاظم راشد یزدی»در این مراسم که صبح امروز در مسجد روضه محمدیه(حظیره) با حضور آیت الله «محمد رضا ناصری» نماینده ولی فقیه د استان و امام جمعه یزد، «سید میعاد صالحی» مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی، «مهران فاطمی» استاندار یزد، «جواد قناعت» استاندار خراسان جنوبی، سردار«ناصر فرشید» فرمانده انتظامی خراسان جنوبی، تعدادی از خدام رضوی و جمع زیادی از دیگر مسئولان استان و دیگر استانها برگزار شد، ضمن تسلیت ارتحال مرحوم دعائی از یاوران امام و انقلاب، وی را انسانی فهمیده و عالم خواند و گفت: از دست دادن این شخصیت علمی در رشته طلبگی تحصیل کرده بود، یک ضایعه بود چرا که از خدمتگزاران به مردم بود.

وی با اشاره به تواضع و فروتنی و وظیفه شناسی بی‌منت را از ویژگی‌های مرحوم دعائی ذکر کرد و افزود: این فعال سیاسی در دوران قبل از انقلاب اسلامی شجاعت و قدرت جوانی خود را نشان داد و ارتباطات عناصر بزرگی را با امام در دوران تبعید امام در عراق برقرار می‌کرد.

راشد یزدی به فعایت دعائی در رادیو بغداد و مبارزه وی با اقدامات سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای مستکبر آن دوران، از پله‌های ترقی مرحوم دعائی را ساده زیستی و بی‌توقعی و بنیه دینی قوی او خواند.

این کارشناس مذهبی با اشاره به ساده زیستی امیرالمومنین(علیه السلام)، شیعه واقعی را پیروی واقعی آن حضرت خواند و گفت: مرحوم دعائی در طول عمر خود علاوه بر تواضع و مردم داری، همواره به دور از تکبر بود.

وی با اشاره به حادثه دلخراش قطار مشهد – یزد،‌ اظهار کرد: این حادثه یک اتفاق غیرمترقبه نبود ولی مصیبت سنگینی را بر این دیار و خانواده‌های داغدیده وارد کرد.

حجت السلام راشد یزدی با بیان این که نمی توان این اتفاق را قسمت و سرنوشت افراد سانحه دیده خواند و گفت: در حکومتی که اساس آن اصل مسلم گزینش مدیریت است قطعاً باید برای تکرار نشدن این حادثه برخی مدیران مربوطه استعفا کنند.

وی با تاکید بر پاسخگویی تمام مقصران این حادثه تاکید کرد و گفت: پاسخگویی در این باره نیازمند شدت عمل مدیران است والا در انقلاب اسلامی سستی در عمل معنایی ندارد.

وی سه ویژگی گزینش در دولت اسلامی را یادآور شد و گفت: ما در دین اسلام امر به معروف داریم نه خواهش به معروف ولی متاسفانه این مباحث به درستی تبیین نشده است.

راشد یزدی با بیان این که اگر کسری و کم توجهی در این مورد بوده است باید به نحوی رفع شود که دیگر تکرار نشود، اظهار کرد: این حادثه‌ها تنبیه نیست بلکه تنبه و هشدار است و هر گونه تقصیری در این باره وجود دارد باید به سرعت و به صورت شفاف بیان شود.

 

منبع: ایسنا
برچسب ها: مدیران ، استعفا ، مسئولان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار