معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی گفت:تفکیک از مبدا پسماند نقش موثری در حفظ محیط زیست و مقابله با پدیده زباله‌گردها به عنوان یک آسیب اجتماعی دارد.
کد خبر: ۱۰۴۹۵۹۰
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۴ 09 June 2022

 


به گزارش تابناک مرکزي، مهندس زندیه وکیلی در آیین رونمایی از سامانه هوشمند مدیریت پسماند «اکو acco» در فرهنگسرای شهر اراک افزود: این مهم یکی از نقاط قوت استان مرکزی است و به این شکل در هیچ استان کشور وجود ندارد.
وی یادآورشد: استان مرکزی در حوزه جمع‌آوری زباله مشکل ندارد اما در حوزه بازیافت کار انجام نشده، بسیار است که باید مورد توجه قرار گیرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی ادامه داد: بحث تفکیک زباله از مبدا در سال‌های گذشته در اراک آغاز شده بود اما مدت‌ها بود که رها شده بود و مجدد از سرگرفته شده است.
مهندس زندیه وکیلی اظهار داشت:در راستای کاهش زباله‌گردها نیاز است سطل‌های جمع‌آوری زباله بازنگری شود و از استان‌های موفق در این زمینه الگوگیری کرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی افزود: اراک در سال‌های قبل در حوزه پسماند بحث پردازش و تولید کمپوست را نیز آغاز کرد اما این طرح هم رها شده و نیاز است شهرداری این مهم را که نیاز به سرمایه‌گذاری کلان ندارد، با جدیت پیگیری کند. 
مهندس زندیه وکیلی گفت: بحث تجمیع محل‌های دفن پسماند در کارگروه پسماند استان با جدیت دنبال شده و در این راستا مشکلی وجود ندارد.
وی اظهار داشت: بازیافت زمانی صرفه اقتصادی دارد که با تناژ بالا صورت گیرد و تجمیع محل‌های دفن در این راستا مورد توجه بوده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی ادامه داد: این استان در بحث جمع‌آوری، بی خطرسازی و دفن پسماندهای عفونی نیز شرایط خوبی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار