طی روزهای اخیر انحلال مجوز پتروشیمی امیرآباد در رسانه مطرح شد، پروژه‌ای که طی یک فصل در استان مازندران سروصدا ایجاد کرد و اینک رفتن و پریدن از میانکاله و مازندران نیز حاشیه ساز شده است و برخی مخالفان دیروز، امروز به این مسئله معترض هستند
کد خبر: ۱۰۴۸۸۲۷
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۵ 06 June 2022

به گزارش تابناک مازندران از بازار، اما واگرها و مخالفت های فراوان چندگانگی بین صنعت و محیط زیست، دست مازندران را از پتروشیمی کوتاه کرد و این صنعت بزرگ از میانکاله پرید.

هنوز کلنگ ساخت پتروشیمی در مراتع حسین آباد بهشهر به زمین زده نشد که ساز مخالفت به بهانه‌های زیست محیطی با آن شروع شد و سرانجام پای دستگاه‌های قضائی و امنیتی به آن ورود کردند و با حکم قضائی ادامه کار این پروژه متوقف شد.

مخالفان پتروشیمی میانکاله، ورود پساب به دریا و تالاب میانکاله، ابهام در واگذاری ۹۰ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی، ابربدهکار بودن مالک پروژه و دیگر مسائل را از جمله دلایل مخالفت با آن مطرح کردند و تشکیل زنجیره‌های انسانی و ورود سلبریتی ها و غیره دست به دست هم داد تا جلوی ساخت آن گرفته شد.

طی روزهای اخیر انحلال مجوز پتروشیمی امیرآباد در رسانه مطرح شد، پروژه‌ای که طی یک فصل در استان مازندران سروصدا ایجاد کرد و اینک رفتن و پریدن از میانکاله و مازندران نیز حاشیه ساز شده است و برخی مخالفان دیروز، امروز به این مسئله معترض هستند.

هرچند خاکبرداری در منطقه ادامه دارد.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار