همزمان با ولادت حضرت فاطمه معصومه(س)، افتتاحیه جشن های دهه کرامت با مشارکت خادمیاران کانون خدمت رضوی منطقه ۶ تهران در یک محفل معنوی در مسجد امیرالمومنین(ع) برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۴۸۵۳۶
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۸ 03 June 2022

به گزارش خبرنگار تابناک، مراسم افتتاحیه جشن های دهه ی کرامت با حضور پرشور خادمیاران رضوی و دلدادگان امام رئوف(ع)، در اولین روز از ماه ذی القعده مصادف با ۱۱ خردادماه ۱۴۰۱ و روز ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) در آغاز دهه کرامت، برگزار گردید.

این مراسم با قرائت قرآن کریم، سرود جمهوری اسلامی ایران و صلوات خاصه امام رضا(ع) آغاز گردید.
در ابتدای مراسم مسئولین کانون ها درخصوص عملکرد کانون در طول سال و برنامه های دهه کرامت کانون خود صحبتی هایی کردند.
هماتی، مسئول کانون وقف و نذر خدمت رضوی منطقه از عملکرد و نحوه ی جذب خادمیاران در این کانون گفت و در ادامه افزود:
این کانون را مادر یا همان موتور همه ی کانون ها می توان خواند و فعالیت بقیه کانون ها به اجرای درست و مشارکت همه ی خادمیاران این کانون بستگی دارد و در ادامه اظهار داشت اعزام زائر اولی ها ، چهارشنبه های امام رضایی و کمک به نیازمندان با کمک و یاری خادمیاران این کانون اجرایی می شود.

نجم آبادی مسئول کانون بانوان و خانواده خدمت رضوی منطقه طی سخنانی توضیحاتی را در خصوص برنامه‏ های این ایام، بیان کرد.
نجم آبادی به مراسم جشن دختران ماه اشاره کرد که امروز همزمان با ولادت حضرت معصومه علیه السلام و جشن عبادت دختران در دبستان دخترانه خدیر همراه با سرود سلام فرمانده و جوایز که در قالب چادر نماز بوده ، برگزارشد.
در ادامه نجم آبادی به برنامه شکوه مادری که مربوط به مادران دارای سه فرزند که سن آنها کمتر از ۴۰ سال است اشاره کرد و گفت: در منطقه شش ، ۳۰ نفر شناسایی شدند که مقدمات گلاس های آموزشی و سفر به مشهد مقدس به زودی برای ایشان فراهم می شود.
در پایان صحبت به برنامه ی میز خدمت کانون خانواده در ایستگاه صلواتی اشاره کرد که در میدان فاطمی و میدان هفت تیر در روزهای ۱۶-۱۷ و ۱۸ خردادماه برگزار خواهد شد.
در این مراسم کانون بانوان برای دختران با نام معصومه جوایزی تهیه و به آنها تقدیم کردند.

تمیمی مسئول کانون عمومی نیز از برنامه های اجرایی این کانون سخنانی گفتند:
تمیمی به این موضوع اشاره کرد که تمام برنامه های کانون های تخصصی از طریق کانون عمومی انجام می گیرد ، به این صورت که اول کانون تخصصی یک برنامه را مشخص و تمام مقدمات آن را فراهم می نماید و اجرای آن به عهده کانون عمومی خدمت رضوی منطقه ی ۶ تهران می باشد.
تمیمی از برنامه های دیگر این کانون به چهارشنبه های امام رضایی اشاره کرد که پس از دهه ی کرامت سال گذشته تا دهه ی کرامت امسال هر چهارشنبه به طرق مختلف انجام شده است.

وی افزدد: آیین برافراشتن پرچم رضوی از برنامه های این دهه است در ۱۱ خردادماه انجام شده و چایخانه رضوی و موکب نیز در تاریخ های ۱۶-۱۷-۱۸ و ۲۰ خردادماه انجام می گیرد.
تمیمی در ادامه صحبت گفت: از دیگربرنامه های این کانون میزهای خدمت نماز جمعه است که در ۲۰ خردادماه میزبانی آن به عهده ی کانون خدمت عمومی منطقه ی ۶ می باشد و همینطور افتتاحیه کانون عمومی در سطح منطقه که قرار شده در هر محله یک کانون عمومی کوچک تشکیل شود که تحت نظارت کانون عمومی خدمت رضوی منطقه ی ۶ باشد که در ۱۱ خردادماه دو کانون محلی تشکیل شده و در تاریخ ۱۸ خردادماه نیز تعداد بیشتری انجام خواهد شد.
در آخر تمیمی به برنامه حضور در بیمارستان امام رضا علیه السلام و عیادت از بیماران ، غبارروبی مزار شهدا در حوزه هنری اشاره کرد و از همه ی خادمیاران خواست که در چایخانه و موکب حضور یابند و چایخانه حضرت را یاری کنند که میزبان علاقمندان و عاشقان امامت و ولایت باشند.
بعد از کانون عمومی ، خدمتی مسئول کانون خدمت رضوی منطقه ی ۶، فعالیت ۱۹ کانون تخصصی و ۱ کانون عمومی را توضیح داد و نمونه ای از فعالیت کانون تخصصی حقوقی را که از قضات با تجربه حضور دارند عنوان کرد و گفت آنها می توانند مشکلات خادمیاران منطقه را حل کنند و علاوه بر خادمیاران ، مردم عادی ، دوستان و همسایگان می توانند از آنها کمک بگیرند و مسائل حقوقیشان را رایگان حل نمایند.

خدمتی از شکوهی مسئول کانون هنر و محصولات فرهنگی ، خواست خاطرات خادمیاران در طول خدمت به امام مهربانی ها را جمع آوری کند و گفت خادمیاران با ایشان تماس بگیرند و این خاطرات را تعریف کنند، تا اتمام دهه ی کرامت بصورت جزوه یا کتاب جمع آوری شود و در جهت رشد و بالابردن روح معنوی در اختیار خادمیاران قرار گیرد.
خدمتی به نحوه ی برگزاری هر چه بهتر برنامه های این دهه اشاره کرد که این دهه باید هر چه با شکوه تر برگزار شود و از همه ی خادمیاران خواست که در این دهه تمام تلاششان را بکنند و بیشتر فعالیت داشته باشند تا برنامه ها هر چه بهتر برگزار گردد و فرم‌هایی که تحویل خادمیاران شد تکمیل و در هر برنامه ای از این دهه می خواهند مشارکت داشته باشند در آن بنویسند ، که با آنها هماهنگ شود.
خدمتی از تمام خادمیاران خواست هر مشکلی در هر کانون داشتند به صورت پیام اعلام نمایند و شخصا ایشان این مشکل را برطرف خواهد کرد.

تقدیر از خانواده شهدا و دختران‌ حاضر در برنامه از برنامه های دیگر این مراسم بود.
در ابتدا ضمن تقدیر از پدر و مادر شهیدبزرگوار سعید عباسی، هدایای متبرکی به آنها تقدیم شد و در ادامه پدر شهید از نقاشی پسرش گفت: که پنج ماه قبل از شهادت با کشیدن تصویر نقاشی عشق خدا ، شهادت خود را در قالب نقاشی خبر داده بود ، پدر این شهید گفت: من خودم با دوسوال فرزندم قبول کردم که به جبهه برود . اول اینکه چرا خودت رفتی و سپس در روز قیامت می توانی جواب امام حسین علیه السلام را بدهی؟

شهید عباسی از شهیدان بزرگوار جنگ تحمیلی است که در اردیبهشت ماه ۱۳۶۷ به شهادت رسید و مزار شریفش در بهشت زهرا قطعه ۴۰ قرار دارد .

سپس از دختران حاضر در مراسم به‌مناسبت روز دختر و با عنوان دختران‌ماه با هدایای متبرک تقدیر گردید.

در ادامه مراسم روحانی مسجد از مقام و منزلت حضرت معصومه علیه السلام گفت و اینکه ایشان و امام رضا علیه السلام، صاحبان ما و کشورمان هستند و برکت این کشور از این بزرگواران است .
در پایان این مراسم نیز با مدیحه سرایی مداح اهل بیت با چشمان اشک بار بهره مند شدند.

در طی مراسم از حاضرین با چای و شیرینی، پذیرایی به عمل آمد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار