استاندار یزد با تاکید بر برنامه‌ریزی ویژه برای توسعه صنعت گردشگری گفت: در این راستا ساختار اداری استانداری یزد به عنوان اولین استان کشور، متناسب با محوریت گردشگری تغییراتی را شاهد خواهد بود.
کد خبر: ۱۰۴۳۳۱۶
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۳ 07 May 2022

به گزارش ایرنا، مهران فاطمی روز شنبه در آیین تجلیل از فعالان و برگزیدگان ستاد اجرایی تسهیلات سفر استان اظهار داشت: در این راستا معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد با عنوان معاونت هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری تغییر خواهد کرد و یک اداره کل ویژه گردشگری در این معاونت استانداری ایجاد می شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه در ساختار اداری امکان ایجاد معاونت مستقل گردشگری برای استانداری وجود نداشت، حوزه گردشگری در قالب یک اداره کل در معاونت اقتصادی پیش بینی شد و هم اکنون کارهای اداری در وزارت کشور برای ایجاد ساختار این اداره کل در حال انجام است که پس از انجام تشریفات اداری ، در آینده نه چندان دور این بخش آغاز به کار خواهد کرد.

فاطمی ادامه داد: استفاده از ظرفیت های گردشگری استان بدون صیانت از میراث تاریخی و رونق صنایع دستی، امکان پذیر نیست و این دو بخش که میراث گرانقدر نیاکان ما هستند، بسترساز جذب سرمایه گذاران و کسب درآمد از حوزه گردشگری است.

وی با قدردانی از زحمات تمامی بخش های فعال در زمینه ارائه خدمات به مهمانان و مسافران نوروزی، تلاش های مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در ایجاد اجماع و هماهنگی میان بخش های مختلف برای استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت های استان ضمن رعایت ملاحظات علما، بزرگان و بخش خصوصی را قابل تقدیر دانست.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد نیز در این نشست گفت: در تعطیلات نوروزی امسال استان یزد با استقبال هموطنان از مناطق مختلف برای سفر مواجه بود و ۹۱۰ هزار نفر در مراکز اقامتی استان در این دوره زمانی، اسکان داده شدند که در مقایسه با سال قبل رشدی ۳۳ برابری داشته است.

احمد آخوندی، میزان بازدید از اماکن تاریخی استان که از طریق بلیت فروشی اطلاعات آن ثبت شده را ۳۶۰ هزار نفر اعلام کرد و افزود: در زمینه توسعه زیرساخت های گردشگری استان برای ارائه خدمات مطلوب به مهمانان و مسافران رشد زیرساخت ها با یک جهش ۵۲ برابری همراه بوده است.

وی برپایی ۴۵ نوروزگاه در استان ، اجرای برنامه های متنوع فرهنگی در بافت تاریخی ، پاسخگویی ۲۴ ساعته به مهمانان نوروزی از طریق یک خط تلفن و برپایی ۵۵ نمایشگاه عرضه سوغات و صنایع دستی را از دیگر اقدامات اداره کل میراث فرهنگی استان در تعطیلات نوروزی عنوان کرد و گفت: رویکرد اصلی تمامی برنامه های استان حول محور شعار "یزد، شهر گردشگری خانواده" متمرکز بوده است.

در پایان این برنامه از برگزیدگان ستاد تسهیلات سفر استان یزد تجلیل به عمل آمد که از خبرگزاری جمهوری اسلامی استان یزد در این بخش تجلیل به عمل آمد.



منبع: ايرنا
برچسب ها: گردشگری ، تحول ، استانداری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار