معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: خوشبختانه با کمک خیرین، پایگاه های اورژانس پیش بیمارستانی درون شهری یک به یک در حال افتتاح و بهره برداری هستند.
کد خبر: ۱۰۴۲۷۰۹
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۷ 02 May 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، عبدالصمد صمدی افزود: مجموعه بهداشت و درمان استان از ظرفیت ها و پتانسیل های بالایی برخوردار است و به همین دلیل خیرین می توانند با ورود به این عرصه، کمک زیادی در انجام امور خیریه به خصوص در راستای ارتقاء سلامت و حفظ تندرستی همنوعان خود کنند.
وی تاکید کرد: پروژه های زیادی در این عرصه نیمه تمام و بعضا مغفول مانده که با کمک خیرین و برنامه ریزی مدون می توانند به بهره برداری و یا احداث و استفاده برسند.
صمدی گفت: در حال حاضر ۳۰ پروژه محرومیت زدایی در حوزه سلامت در استان در مراحل افتتاح، تعمیر و یا احداث وجود دارد که امیدمی رود تا ۶ ماه آینده به بهره برداری برسد.
معاون فنی و عملیات اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه هم گفت: پایگاه اورژانس خیر ساز زنده یاد صیادی زاده در خیابان سوم شعبان اراک افتتاح شد که یکی از شلوغ ترین پایگاه های اراک و استان است.
بهروز ایران نژاد افزود: استاندارد تعداد پایگاه های شهری ۲۰ پایگاه است که امید می رود با افتتاح پایگاه های خیرسازی که از شهریور سال گذشته در دستور کار قرار گرفته، مدت زمان رسیدگی بر سر بالین بیماران، مجروحان و مصدومان کاهش و سرعت انتقال افزایش یابد.
عباس صیادی زاده خیری که این پایگاه اورژانس ۱۱۵ را به نیت والدین مرحوم خود ساخته نیز معتقد است: پس از اعلام نیاز مجمع خیرین سلامت برای ساخت پایگاه اورژانس در منطقه اوحدی اراک، به دنبال نیتی که برای این کار و قصد کمک انسان دوستانه در منطقه مسکونی والدین مرحومم را داشتم اقدام به این کار کرده و امیدوارم مورد رضای پروردگار و شادی پدر و مادر مرحومم شود.
وی افزود: استان مرکزی ضعف های زیادی را در حوزه سلامت دارد و دستگاه های دولتی از جمله بهداشت و درمان توانایی پاسخگویی به تمام نیازهای این حوزه را ندارند به همین دلیل می طلبد خیرین به سمت این حوزه سوق داده شوند تا ضمن کمک به دولت برای ارتقاء سطح سلامت، کمی هم به همنوعان خود کرده باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار