مدیر کل میراث یزد خبر داد؛
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد با اشاره به در حال تکمیل بودن ظرفیت هتل‌های شهر یزد، از ظرفیت خالی مراکز اقامتی دیگر شهرهای استان و تدارک ویژه‌برنامه‌هایی برای گردشگران در تعطیلات عید فطر خبر داد.
کد خبر: ۱۰۴۲۲۹۹
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۶ 30 April 2022

«احمد آخوندی» در گفت وگو با خبرنگار ایسنا از آمادگی کامل استان برای میزبانی از گردشگران و مسافران در تعطیلات عید فطر خبر داد و گفت: هرچند به سرعت ظرفیت هتلهای شهر یزد برای فردا یازدهم اردیبهشت تا پایان هفته در حال تکمیل است ولی هتلها و مراکز اقامتی شهرستانهای یزد دارای ظرفیت خوبی برای اقامت و میزبانی از گردشگران در این ایام هستند.

به گفته‌ی وی، تاکنون ۷۰ درصد ظرفیت هتلها و اقامتگاههای سنتی کل استان برای هفته جاری اشغال شده، این میزان را در شهر میراث جهانی یزد ۹۰ درصد اعلام کرد.

آخوندی درصد اشغال واحدهای بومگردی شهر یزد برای روزهای ۱۱ تا ۱۳ اردیبهشت ماه را نیز ۴۵ تا ۵۰ درصد ولی در بومگردیهای فعال در شهرستانها کمتر خواند.

وی با بیان این که یزد در نوروز امسال با استقبال بسیار خوب گردشگران و حضور قریب به یک میلیون گردشگر نوروزی در استان خاطرات خوبی را برای آنها رقم زد، گفت: در ایام تعطیلات عید فطر نیز با تدارک جشنواره فطرانه در استان شاهد برگزاری برنامه‎های متنوع و شاد فرهنگی، موسیقیایی، ورزشی و آیین ‌های بومی و محلی خواهیم بود.

آخوندی با اشاره به فعالیت مرکز پاسخگویی به مسافران استان و فعالیتهای موفق این مرکز در نوروز امسال گفت: از مسافران و گردشگران عید فطر به استان می خواهیم حتما قبل از عزم سفر به این شهر جهانی از طریق سامانه شبانه روزی ۳۳۵۲۱ - ۰۳۵ نسبت به محل اسکان خود اقدام کنند.

وی اعلام کرد: طی دو روز اخیر( هشتم و نهم اردیبهشت) مجموع مسافران ورودی به یزد از طریق پرواز ۱۳۸۲ نفر و تعداد مسافر خروجی ۱۳۹۰ نفر بوده است و ترددهای مربوط به حمل و نقل عمومی نیز آمار قریب به ۶۳۰۰ نفری را حکایت می‌کند.

این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه با توجه به بارشهای بهاری اخیر در استان، این دیار کهن در هفته جاری از شرایط آب و هوایی مطبوع و خوبی برای میزبانی از مسافران و گردشگران علاقمند برخوردار است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار