کلنگ ساخت مصلای کرمانشاه مهر ماه سال ۱۳۹۰ و در جریان سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه به زمین زده شد و هم‌اکنون بعد از گذشت بیش از ۱۰ سال از کلنگ‌زنی، پروژه در مرحله فوندانسیون متوقف است.
کد خبر: ۱۰۴۲۲۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۷ 30 April 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، مصلای کرمانشاه مهر ۱۳۹۰ در زمینی به مساحت ۱۲۰ هزار متر مربع در ضلع شرقی میدان شهدای کرمانشاه کلنگ‌زنی شد. بر اساس طرح اولیه فاز نخست پروژه شامل مسجد و شبستان‌ها با ظرفیت ۵۰ هزار نفر، فاز دوم شامل ساخت فضا‌های جانبی نظیر آمفی تئاتر، کتابخانه، دارالشفاء، کافی‌نت، سالن ورزشی، سالن غذاخوری و در نهایت فاز سوم پروژه به ساخت فضا‌های تجاری برای اداره امور مصلا اختصاص پیدا می‌کرد.

در زمان کلنگ زنی پروژه مسئولین استان وعده داده بودند در صورت تامین اعتبار مصلی کرمانشاه ظرف سه سال احداث شود، اما بعد از یک دهه از کلنگ زنی همچنان پروژه با پیشرفت ۱۵ درصدی متوقف است.

حجت الاسلام جواد کرمی مسئول پیشین پیگیری ساخت مصلای کرمانشاه آذر ماه سال ۱۳۹۳ در گفتگو با ایسنا با بیان اینکه احداث فونداسیون فاز اول مصلای شهر کرمانشاه به اتمام رسیده، پیشرفت فاز اول این پروژه را ۱۵ درصد اعلام کرد.

کرمی اعلام کرده بود در مجموع چهار میلیارد تومان برای ساخت مصلای کرمانشاه هزینه شده که سه میلیارد تومان از این رقم از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه، ۷۰۰ میلیون تومان توسط استانداری و ۳۰۰ میلیون تومان نیز توسط شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور تامین شده است.

کرمی وعده کرده بود در صورت تخصیص اعتبار فاز اول مصلای کرمانشاه ظرف دو تا سه سال به بهره‌برداری برسد.

توقف طولانی مدت پروژه.

اما از آن زمان به بعد تقریبا پروژه به خوابی عمیق رفته و کار چندانی در آن صورت نگرفته است. پروژه‌ای که می‌توانست مکانی مناسب برای اجتماعات عظیم مردمی و برپایی آیین‌های دینی و مذهبی باشد، فضایی که کرمانشاه سالهاست از آن محروم است و امید می‌رفت با احداث مصلای کرمانشاه این خواسته محقق شود.

حجت الاسلام محمدحسین ضیغمیان مسئول فعلی پیگیری ساخت مصلای کرمانشاه در گفتگو با ایسنا، با اشاره به پیشرفت ۱۵ درصدی فاز اول مصلای کرمانشاه، گفت: پروژه در همان مرحله فوندانسیون، از چند سال گذشته به دلیل نداشتن اعتبار متوقف مانده است.

ضیغمیان تنها راه شروع به کار مجدد پروژه مصلی کرمانشاه را تخصیص اعتبارات عنوان کرد و افزود: کمبود بودجه تنها مشکل پروژه مصلی کرمانشاه است و تا زمانی که بودجه به این پروژه اختصاص نیابد، مصلی همچنان متوقف خواهد ماند.

وی با بیان اینکه مصلا‌های کشور ردیف اعتباری دارند، گفت: پیگیر اختصاص ردیف اعتباری برای ساخت این پروژه مهم که نیاز کلانشهر کرمانشاه است، هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار