فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه گفت: ۱۶ اردیبهشت ماه مراسم بزرگداشت شهدای عملیات بازی دراز و افتتاحیه اردو‌های سراسری راهیان نور در شهرستان سرپل‌ذهاب برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۰۴۲۲۵۶
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۳ 30 April 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا؛ سردار «بهمن ریحانی» روز روز شنبه در حاشیه بازدید از روند آماده‌سازی یادمان و یادواره شهدای بازی دراز در بقعه احمد ابن اسحاق (ره)، با گرامیداشت یاد شهدای عملیات بازی دراز افزود: حماسه مردمی و کشوری سالروز عملیات غرور آفرین بازی دراز امسال بعد از ۲سال که به دلیل شیوع کرونا برگزار نمی‌شد ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ماه در شهرستان سرپل ذهاب برگزار می‌شود.

وی این مراسم را بعنوان افتتاحیه اردو‌های راهیان نور کشوری عنوان کرد و اظهار داشت: مردم شهرستان سرپل ذهاب در سنوات گذشته مهمان نوازی و میزبانی شایسته‌ای را از شرکت کنندگان در مراسم داشتند که قابل قدردانی است و امسال نیز بطور قطع مهمان نوازی خود را از زایران یادمان‌های دفاع مقدس انجام خواهند داد.

فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه در ادامه گفت: برای مراسم امسال مقدمات در سطح کشور انجام شده و با استان‌های مختلف برای حضور در سرپل ذهاب هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است.

سردار ریحانی ادامه داد: مراسم یادواره شهدای بازی دراز بعد از نماز مغرب و عشاء با سخنرانی سردار سلیمانی رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور و مداحی مداحان استان در جوار بقعه متبرکه حضرت احمد ابن اسحاق (ره) برگزار می‌شود.

وی گفت: مراسم صعود سراسری به ارتفاعات بازی دراز با حضور کاروان‌های راهیان نور، بسیجیان، اقشار مختلف مردم، یادگاران دوران دفاع مقدس و خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر از صبح جمعه ۱۶ اردیبهشت ماه ساعت ۷ صبح در دامنه ارتفاعات آغاز می‌شود.

فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه ادامه داد: مراسم صعود به ارتفاعات بازی دراز نیز با سخنرانی سردار علی شادمانی معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء (ص) و مداحی حاج صادق آهنگران در محل یادمان شهدای بازی دراز برگزار می‌شود.

سردار ریحانی در پایان بیان کرد؛ امیدواریم که مراسمی در خور و شایسته شهدای عملیات غرور آفرین بازی دراز برگزار شود و از تمامی دست اندرکاران و مسوولان شهرستان سرپل ذهاب به خصوص مجموعه سپاه ناحیه سرپل‌ذهاب که برای تمهید مقدمات برگزاری این مراسم تلاش کردند، قدردانی می‌کنم.

شکست سنگین دشمن بعثی در عملیات بزرگ بازی دراز

عملیات ظفرمند «بازی دراز» در اردیبهشت ماه ۱۳۶۰ از سوی رزمندگان سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی ایران با پشتیبانی تیزپروازان هوانیروز کرمانشاه که در راس آنان خلبان شهید شیرودی حضور داشت، انجام شد.

در هشت روز عملیات دلاورانه، ارتفاعات بازی دراز از چنگال متجاوزان رژیم بعثی خارج و دشمن با تحمل هزاران کشته و صد‌ها اسیر و انهدام تانک‌ها و تجهیزات نظامی مجبور به عقب نشینی شد.

بازی دراز از مناطق و ارتفاعات مهم میان شهرستان‌های سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب است که ارتش متجاوز عراق در ابتدای جنگ تحمیلی با تصرف این ارتفاعات تسلط کاملی بر این سه شهر غرب کرمانشاه داشت و از این منطقه ویژه برای دیده بانی و رصد فعالیت‌های رزمندگان اسلام استفاده می‌کرد.

در عملیات بازی دراز، ۵۴ دستگاه تانک و نفربر، سه فروند هواپیما، ۲ فروند بالگرد، ۲ دستگاه ادوات مهندسی دشمن بعثی منهدم و بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ سرباز رژیم بعث عراق نیز کشته، زخمی و اسیر شدند.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه با بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت در هشت سال جنگ تحمیلی بار‌ها مورد حمله هوایی، گلوله باران و موشک باران ارتش بعث قرار گرفت و در این مدت ۸۵۶ شهید، یک هزار و ۴۰۰ جانباز و ۱۱۲ آزاده سرافراز تقدیم نظام اسلامی کرده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار