مدیر کل میراث فرهنگی یزد:
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد تنوع‌بخشی گردشگری را یکی از عوامل مهم ماندگاری بیشتر گردشگر در یزد عنوان کرد.
کد خبر: ۱۰۴۱۹۱۶
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۸ 28 April 2022

«احمد آخوندی» در نشست با اعضاء انجمن صنفی دفاتر گردشگری استان یزد با شاره به اینکه هم‌اکنون ماندگاری مسافر در یزد، یک روز و دو شب است و در نوروز هم متوسط ماندگاری گردشگران ۱.۴ روز بوده است، افزود: اگر تنوع‌بخشی گردشگری در یزد مدنظر قرار گیرد قطعاً ماندگاری مسافر نیز در استان بالا خواهد رفت.

وی تأکید کرد: دفاتر خدمات مسافرتی استان و دیگر فعالین گردشگری باید در کنار و با انسجام و هماهنگی فعالیت داشته باشند، تا شاهد توسعه و پیشرفت اقتصاد گردشگری استان باشیم.

آخوندی با اشاره به رویکرد رویداد محوری در سال ۱۴۰۱، اعلام کرد: ۵۲ رویداد مختلف درزمینه‌ی گردشگری در ۵۲ هفته برنامه‌ریزی‌شده که دفاتر خدمات مسافرتی استان، باید در خصوص تبلیغات و جذب گردشگر برای این رویدادها همکاری و برنامه‌ریزی داشته باشند.

وی اظهار کرد: نوروز امسال نشان داد که اگر تعامل و هماهنگی بین بخش‌های مختلف گردشگری و ارگان‌های مختلف استان وجود داشته باشد، زمینه برای حضور بیش‌ازپیش گردشگران در مناسبات و فصول دیگر گردشگری غیر از نوروز نیز فراهم خواهد شد.

آخوندی در پایان با تأکید بر توسعه زیرساخت‌های حمل‌ و نقل هوایی و ریلی استان، استفاده از ظرفیت جام جهانی قطر برای جذب گردشگر ورودی، معرفی مسیرهای جدید گردشگری با رویکرد تنوع‌بخشی، برنامه‌ریزی برای جذب گردشگر از بازارهای هدف و انسجام هرچه بیشتر فعالین حوزه گردشگری استان، اظهار امیدواری کرد در آینده نزدیک شاهد رونق دوباره گردشگری استان باشیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار