همکار محیط زیست برای دور کردن پلنگ ابتدا اقدام به تیراندازی هوایی می‌کند اما با توجه به بن بست بودن کوچه، پلنگ به سمت وی یورش و خیز برداشته و آماده حمله به او بود که در این لحظه و در فاصله حدود ۱.۵ تا ۲ متری اقدام به شلیک به سمت پلنگ می‌کند
کد خبر: ۱۰۴۱۶۴۴
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰ 27 April 2022

به گزارش تابناک مازندران،  سازمان حفاظت محیط زیست درباره مرگ پلنگ ایرانی اطلاع رسانی کرد .

پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرد:

 حوالی ساعت ٥:٣٠ صبح مورخ ۱۴۰۱/۲/۵ ورود یک قلاده پلنگ به ساختمان بانک صادرات خیابان ساری شهرستان قائمشهر مشاهده و مراتب ابتدا به آتش‌نشانی سپس به محیط زیست قائمشهر و عوامل انتظامی و فرمانداری اطلاع‌رسانی شد.

پس از کسب اطلاع از حضور پلنگ در داخل شهر و سکونتگاه انسانی، هماهنگی‌های اولیه برای ایجاد امنیت و کنترل تردد مردم به عمل آمد و مأموران محیط زیست به همراه مأموران نیروی انتظامی، آتش‌نشانی و هلال احمر در محل مستقر و منطقه تا شعاع ۱۰۰ متر مهار شد اما ممنوعیت تردد برقرار نشد.

 پس از اندک زمانی، تجمعات مردمی در محل حضور پلنگ زیاد شد و با ازدیاد رفت و آمد مردم، پلنگ دچار استرس و اضطراب شد و حوالی ساعت ٧ صبح از ساختمان بانک صادرات به داخل خیابان متواری شد و متاسفانه مردم و ماشین‌ها نیز به همراه آن حرکت کردند.

 پلنگ حین فرار یک نفر از پرسنل نیروی انتظامی را از ناحیه کتف زخمی کرد.

 همکار محیط زیست برای دور کردن پلنگ ابتدا اقدام به تیراندازی هوایی می‌کند اما با توجه به بن بست بودن کوچه، پلنگ به سمت وی یورش و خیز برداشته و آماده حمله به او بود که در این لحظه و در فاصله حدود ۱.۵ تا ۲ متری اقدام به شلیک به سمت پلنگ می‌کند.

 پلنگ زخمی و مجدد وارد حیاط خانه‌ای در انتهای کوچه می‌شود.

 با توجه زخمی بودن پلنگ، تا رسیدن ادوات بیهوشی محدوده تحت نظارت کامل بود سپس با دارت و بیهوشی ضعیف، حیوان زنده‌گیری و به‌سرعت به پناهگاه حیات وحش سمسکنده در ساری منتقل شد اما با توجه به جراحات وارده و خونریزی تلف شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار