مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد : در تعریف فقر مطلق اینگونه آمده ، کسی که فاقد خوراک ، پوشاک و مسکن باشد در محدوده فقر مطلق محسوب می شود .
کد خبر: ۱۰۴۱۵۷۲
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۸ 27 April 2022
مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال جاری، ۴۰۵۰ میلیارد تومان اعتبار اشتغال و سرمایه گذاری به این استان اختصاص یافته است. "حمیدرضا واعظی زاده" در نشست با خبرنگاران، افزود: بر اساس برش استانی تعهد اشتغال در سال جدید، ۱۳ هزار و ۵۲٠ نفر تعهد شغلی استان بوده و ۲۷ دستگاه محور فعالیت‌های اشتغال هستند.
وی با تاکید بر اهمیت تحقق اشتغال پایدار، اظهارکرد: سال گذشته ۱٠ هزار و ۵۰۰ شغل در استان انجام شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در گذشته بین سرمایه ثابت و در گردش، ۳٠ درصد سرمایه ثابت و ۷٠ درصد سرمایه در گردش وجود داشت، خاطرنشان کرد: با پیگیری انجام گرفته سرمایه ثابت به ۷۰ درصد و سرمایه در گردش به ۳٠ درصد می‌رسد.
واعظی زاده با اشاره به اعتبارات اشتغال زایی سال جدید، تصریح کرد: در سال جاری، ۱۸۵٠ میلیارد تومان اعتبار اشتغال و سرمایه گذاری به استان تخصیص یافته است. همچنین ۲۲٠٠ میلیارد تومان در محور سرمایه گذاری با محوریت صندوق پیشرفت و عدالت برای استان در نظر گرفته شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد به تخصیص سال‌های گذشته اشاره و عنوان کرد: از سال ۹۷ تا ۱۴٠٠، از محل صندوق توسعه ملی حمایت تسهیلاتی ۴٠٠ میلیارد تومانی برای توسعه اشتغال روستایی و عشایری استان انجام گرفت.
واعظی زاده با اشاره به ارزش فعالیت‌های کارگری، تصریح کرد: جامعه کار و تولید با محوریت کارگران ارزشمند و با تکیه بر برنامه‌های مدون شده موتور اقتصاد و توسعه را حرکت می‌دهند، ایجاد ۱۳ هزار و۵۲٠ شغل در کهگیلویه و بویراحمد انجام شد.
وی با بیان اینکه کارگران محور و موتور محرکه فعالیت‌ها هستند، اظهار کرد: بومی سازی برای بهبود فرایندهای کار و تولید در استان نیز محور است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه مفاد مختلفی در قانون برای حمایت از کارگران در نظر گرفته شده است، تاکید کرد: حق سعی کارگر باید مطابق قانون پرداخت شود.
واعظی تصریح کرد: همچنین در مباحث بین کارگر و کارفرما بندهای مختلف و ساز و کارهایی برای رفع مشکلات دیده شده است.
وی از فعالیت ۵۰ تشکل کار و کارگری در استان خبر داد و عنوان کرد: این تشکل‌ها می‌توانند در تسهیل گری نقش مؤثری ایجاد کنند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مدیریت تسهیلات نیز در استان عملیاتی می‌شود، گفت: تحرک در فضای اقتصادی و رفع مشکلات واحدها نیز برنامه ریزی شده است.
واعظی زاده تصریح کرد: بحث نظارت برای جلوگیری از انحراف تسهیلات در کنار اقدامات کارشناسی نیز دیده شد.
وی از فعال سازی کمیته‌های فرعی اشتغال و سرمایه گذاری در شهرستان‌ها خبر داد و اظهارکرد: دستور کار اول هرکدام از این کمیته‌ها مبحث نظارت است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: تشکیل هیأت‌های اندیشه ورز در همه محورهای فعالیت اداره کار استان به مرکز اعلام و با موافقت شکل گرفته، اولین جلسه در اسفند ماه سال گذشته برگزار شد.
واعظی زاده تصریح کرد: همچنین استفاده از ظرفیت‌های دانشگاهی با شکل گیری تضارب فکری مناسب در بخش‌های مختلف اجرایی شد. با توجه به شعار سال، اقداماتی با محوریت توسعه اهداف با تکیه بر نگاه‌های علمی_ دانش بنیان شکل گرفت.
وی از برنامه ایجاد پارک شهر کارآفرینی در استان خبر داد و بیان کرد: ظرفیت‌ها در محورهای مختلف توسعه خواهد یافت.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع فقر مطلق اشاره کرد و گفت : در تعریف فقر مطلق اینگونه آمده ، کسی که فاقد خوراک ، پوشاک و مسکن باشد در محدوده فقر مطلق محسوب می شود .
وی افزود : در بسیاری از شهرها برای شناسایی افرادی که در دایره فقر مطلق قرار می گیرند ، شاخص های مشخصی وجود دارد اما در استان ما به نظر می رسد نیازمند تغییر در برخی شاخص ها و گسترده تر کردن دایره جمعیتی آن هستیم .
واعظی ادامه داد : بر اساس برنامه ریزی دولت ، این افراد طی سه ماه شناسایی و مبالغی به آن ها پرداخت می شود که پس از ان در صورت عدم توانمندسازی این افراد به نهادهای حمایتی معرفی می شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار