رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش، از برگزاری ۵ کنگره و معرفی ۵۶۵ شهید ارتشی قم در راستای کنگره ملی شهدای استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۴۱۴۲۱
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰ 26 April 2022

به گزارش تابناک قم، امیر سرتیپ دوم محمد رضا فولادی، رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش در نشست مشترک با اعضای ستاد کنگره ملی شهدای استان قم معرفی ابعاد گوناگون شخصیتی شهدا را از مهمترین وظایف برگزار کنندگان کنگره ملی شهدا بیان کرد.

وی با اشاره به برگزاری ۵ یادواره در راستای کنگره ملی شهدای استان، گفت: رده‌های گوناگون ارتش از اردیبهشت تا مهر به معرفی ۵۶۵ شهیدارتشی استان قم می‌پردازند.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش با اشاره به نقش تاثیرگذار نیروی هوایی در دوران دفاع مقدس تصریح کرد: هیچ عملیاتی نبود که هوانیروز و خلبانان ارتش در آن حضور نداشته باشند، اما متاسفانه در تقویم جمهوری اسلامی روزی با نام این جان بر کفان وجود ندارد.

سرتیپ فولادی نقش هوانیروز در دوران انقلاب اسلامی و بیعت این رده ارتش با امام خمینی (ره) را اثر گذار خواند و گفت: این رویداد تاریخی در ۱۹ تیر می‌تواند بهانه‌ای برای نامگذاری این روز به نام خلبان و هوانیروز باشد.

رئیس دومین ستاد کنگره شهدای استان قم هم در این نشست هزار و ۳۰۰ شهید استان را از ملیت‌های غیر ایرانی دانست.

علی اکبر خوشگفتار مقدم، افزود: کنگره ملی شهدای استان با اجلاسیه‌های شهدای طلبه، اصناف، ناجا، بانوان شهیده وشهدای ارتش و... از اردیبهشت برگزار می‌شود.

وی معرفی ابعاد مختلف شخصیتی شهدا را از محور‌های این کنگره دانست و گفت: برگزاری مسابقات ورزشی، کاشت ۶ هزار و ۹۰ نهال توسط شهرداری و تجلیل از همسران و خانواده شهدا برخی از برنامه‌های این کنگره است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار