امام‌جمعه بیرم با اشاره به وضعیت نامناسب محور جاده منتهی به این شهرستان از بی‌توجهی مسئولان به این محور انتقاد کرد و گفت: مردم بیرم تا کی شاهد از بین رفتن جوانان و نوجوانانشان در جاده تل تله‌های و جاده ورودی این بخش باشند.
کد خبر: ۱۰۴۱۰۹۳
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۳ 24 April 2022

تابناک فارس به نقل از ایکنا: حجت‌الاسلام مصطفی حسین‌زاده، امام جمعه بیرمحجت‌الاسلام مصطفی حسین‌زاده، با اشاره به وضعیت نامناسب محور جاده منتهی به این شهرستان از بی‌توجهی مسئولان به این محور انتقاد کرد و گفت: مردم بیرم تا کی شاهد از بین رفتن جوانان و نوجوانانشان در جاده تل تله‌های و جاده ورودی این بخش باشند، چقدر باید تاوان بدقولی پیمانکاران را بدهیم تا مسئولان پای کار بیایند.

وی با بیان اینکه انتظار مردم بخش بیرم از مسئولان این است که توجه ویژه‌ای به این پروژه شود و این مسیر بسیار ناچیز را به سرانجام برسانند، افزود: از آنجایی که محور کمال‌آباد به لارستان که پیمانکاران و کد پروژه آن مشخص شده است، چرا هنوز این جاده مورد بی‌توجهی و بی‌مهری مسئولان قرار می‌گیرد.

حسین‌زاده با تصریح اینکه مسیر منتهی به بیرم، هیچ‌گونه روشنایی ندارد و خطرآفرین است، تصریح کرد: در این منطقه شاهد تصادف‌هایی مختلفی هستیم که جوانان زیادی در این جاده از دست رفته‌اند. باید چقدر جوانان در این راه تلفات بدهیم تا مسئولان کاری انجام دهند. از مسئولان می‌خواهیم نگاه ویژهای به این دو پروژه «تل تله‌های بیرم و محور لاورستان تا کمال آباد» داشته باشند.

وی با اشاره به توقف بازسازی جاده تل تله بیرم یادآور شد: طرح تبدیل محور فرعی لار- لامرد به راه اصلی به طول ۴۸ کیلومتر علاوه بر محور فداغ ـ بیرم، شامل پروژه احداث تونل شهدای خلیج فارس (بالنگستان) و راه‌های دسترسی آن به طول ۶ کیلومتر است و از سال ۱۳۹۱ آغاز شده است که تنها بخشی از این طرح به طول ۵ کیلومتردر محدوده تل تله‌ای بیرم جزو مصوبات سفر ریاست جمهور در سال ۱۳۹۳ بوده است که نه تنها ۵ کیلومتر مورد تعهد اجرا نشده؛ بلکه علاوه بر آن ۴ کیلومتر دیگر از مسیر که شامل سه راهی بیرم تا تقاطع ورودی بیرم نیز بوده، اجرا نشده است.

امام‌جمعه بیرم با بیان اینکه ساماندهی وضعیت راه‌های دسترسی به عنوان یک زیرساخت اساسی در مسیر توسعه مناطق و شهرهای جنوبی به شمار می‌آید، تصریح کرد: یکی از خواسته‌ها و مطالبات جدی و بحق مردمان این دیار از دولتمران سیزدهم، تکمیل و بهره‌برداری از طرح ملی بزرگراه لار- جهرم- بندرعباس به عنوان یک شاهراه حیاتی و پروژه‌ای ملی است که مغفول مانده و مردمان دیار جنوب فارس در این سال‌ها از این مسیر رنج می برند.

وی تصادفات جاده‌ای در محور لار ـ جهرم ـ بندرعباس برای خانواده‌های داغ‌دیده و آسیب دیدگان از حوادث ناگوار این محور را داستان خود غمنامه‌ دانست و تأکید کرد: فریادهای درگلو مانده‌ مردمان و داغدیدگان این منطقه، اینک چروکی بر پیشانی‌شان شده است و آن‌ها با هزاران دریغ، آه و حسرت خواستار پایان این صحنه‌های ناخوشایند هستند.

حسین‌زاده گفت: بارها فریاد دلخراش مرگ‌هایی از این جاده طنین‌انداز شده و چه روزهای غم‌انگیزی که بر جان و مال مردم و مسافران در این مسیر ناایمن فرود آمده است، خانواده‌های بسیاری را داغدار و جوانانی را پرپر و بی‌رحمانه به کام مرگ کشانده و نوزادان و خردسالانی را که در غم مهر پدر و آغوش گرم مادرمحروم ساخته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار