واکنش رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان به حواشی اخیر
رئیس سازمان مدیریت به حواشی اخیر در خصوص کاهش بودجه استان واکنش نشان داد و این موضوع را رد کرد.
کد خبر: ۱۰۴۰۶۴۴
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۱ 21 April 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد علی شهابی نسب در شورای اداری استان گفت : در سال ۱۴۰۰ مبلغ بیش از ۱ هزار و سیصد میلیارد تومان اعتبار نقد و اسناد به استان ابلاغ شده که از این میزان ۶۴۹ نقد و ۶۶۷ میلیارد تومان هم اسناد خزانه ابلاغ شده که این میزان تخصیص اعتبار بی سابقه است.
شهابی افزود : علاوه بر بودجه سالانه در سفر ریاست جمهور هم ۶۳۴ میلیارد تومان اعتبار به استان اختصاص داده شد که از این میزان ۴۵۳ میلیارد تومان به طرح های ملی اختصاص داده شده است.
وی گفت : در خصوص اسناد خزانه اعتبارات استان نسبت به سال گذشته ۳۰۰ درصد افزایش یافته است که رقم بسیار بالایی است.
شهابی ادامه داد : برای جذب اعتبارات سال ۱۴۰۰ به یک عزم جدی و جهادی نیازمندیم و کار شبانه هم نیاز این روزها در دستگاه است ضمن اینکه از مدیر کل امور اقتصاد و دارایی می خواهیم که همه ذی حسابان خود را فرا خوانده تا در تیرماه با ترافیک مواجه نشویم.
شهابی نسب در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع بکارگیری نیرو در پروژه ها اشاره کرد و افزود : هم اکنون ۴۹۳ نیرو در طرح های عمرانی شاغل هستند که بار مالی این افراد ۴۴ میلیارد تومان شده است که رقم بسیار بالایی است و می توان با این عدد کارهای زیادی انجام داد.
وی ادامه داد : انتظار می رود از بکارگیری نیروهای اضافی در این پروژه ها خودداری شود و اگر قرار است نیرویی به بدنه دولت اضافه شود باید از طریق و مسیر قانونی باشد.
شهابی نسب به آرای صادره بر علیه دستگاه ها اشاره کرد و گفت : متاسفانه ۶۳ میلیارد تومان رای صادر شده که دستگاه ها به پیمانکاران پرداخت کرده اند که رقم بسیار سنگینی است ! از مدیران می خواهیم مطالبات پیمانکاران را به موقع پرداخت کنند و نسبت به بیت المال احساس مسئولیت کنند.
رئیس سازمان مدیریت در ادامه به حاشیه های روزهای اخیر در خصوص کاهش بودجه استان اشاره کرد و افزود : بودجه در حال نهایی شدن و ابلاغ است و هنوز زود است که قضاوت کنیم چون هیچ عددی ابلاغ نشده است.
شهابی نسب ادامه داد : در جدول بودجه که به صورت غیر رسمی مشخص شده است بودجه استان از ۱۳۷۶ میلیارد تومان به ۱۶۰۰ میلیارد تومان رسیده که نشان دهنده رشد ۲۸ درصدی است و تاکید می کنم هیچ کاهشی صورت نگرفته است. ممکن است در بودجه جابجایی هایی صورت گرفته باشد اما قاطعانه تاکید می کنم کاهشی صورت نگرفتن است.
وی در پایان گفت : در خصوص اعتبارات اختصاص یافته به استان ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در قالب تبصره ۱۸ برای طرح های اقتصادی استان اختصاص داده شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار