بگو مگو بر سر کرایه تاکسی یکی از چالش‌های قدیمی میان مسافر و راننده است، موضوعی که بر سر نداشتن پول خرد در بیشتر اوقات باعث بحث و جدل میان رانندگان و مسافران می‌شود.
کد خبر: ۱۰۴۰۵۳۶
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۱ 20 April 2022

تابناک فارس به نقل از فارس: امسال در جلسه علنی شورای شهر شیراز نرخ کرایه تاکسی با افزایشی به نسبت بیشتر از سال‌های گذشته مصوب و به فرمانداری ارسال شد.

کورس اول از ۲ هزار و ۵۰۰ تومان به ۳ هزار و ۵۰۰ و کورس‌های بعد از هزار و ۵۰۰ به ۲ هزار و ۵۰۰ با هدف کمک به معیشت رانندگان افزایش یافت.

این مصوبه اما با مخالفت فرمانداری رو به رو شد و به صحن شورا بازگشت.

در این میان نکته قابل توجه اخذ کرایه جدید بدون مصوب شدن از سوی رانندگان محل مناقشه جدید میان راننده و مسافر شد، گذشته از انکه به دلیل کمبود پول خرد و نصب نکردن دستگاه کارتخوان در تاکسی‌ها که سال‌هاست وعده آن داده شده است، این رقَم برای رُند شدن گاهی افزایش هم می‌یابد!

دست رد فرمانداری بر افزایش ۷۰ درصدی کرایه تاکسی

پیگیری ماجرا از سوی فرمانداری شیراز به این نتیجه منتج شد که فرمانداری ضمن در نظر گرفتن شرایط رانندگان، این افزایش را غیرمعقول دانسته و خواستار اصلاح آن شده است.

بر اساس نظر فرمانداری باید راه دیگری برای تامین معیشت رانندگان در نظر گرفت و اخذ کرایه بیشتر از مسافران دردی از رانندگان دوا نخواهد کرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز نیز در گفتگو با فارس، دلیل رد این مصوبه توسط فرمانداری را منطبق نبودن با سیاست‌های نظام عنوان کرد.

ارجاع مصوبه به کمیسیون حمل و نقل جهت اصلاح

علی‌اکبر سلطانی افزود: مصوبه مذکور به کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا ارجاع شده است و ظرف مدت یکی دو هفته آتی پس از بررسی بیشتر به صحن شورا خواهد امد و درباره آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی این افزایش قیمت را کمک به رانندگان عنوان کرد و افزود: قطعا تصمیمی گرفته خواهد شد که نه به مردم فشاری وارد شود و از طرفی با در نظر گرفتن بسته‌هایی به معیشت رانندگان نیز رسیدگی شود.

سلطانی درباره اخذ کرایه‌ مصوب نشده از مردم توسط رانندگان گفت: طی تذکری از سوی کمیسیون حمل و نقل شورا به مجموعه تاکسی‌رانی در جهت افزایش نظارت این موضوع تحت کنترل است و مردم نیز در صورت مشاهده تخلف موارد را با سامانه ۱۳۷ در میان بگذارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار