تابناک-عضو شورای اسلامی شهر ضمن بیان اینکه اعضای شورای شهر گاهی شرح وظایف دستگاه ها را مطالعه کنند گفت:باید عوارض آلایندگی از صنایع وصول شود چرا که آلودگی هوا تنها سهم مردم بندرعباس از صنایع است.
کد خبر: ۱۰۴۰۳۹۲
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۴ 19 April 2022

به گزارش تابناک هرمزگان، یعقوب دبیری‌نژاد در سی و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر بندرعباس اظهارداشت: فلسفه مالیات کم‌کردن شکاف طبقاتی و ایجاد عدالت در جامعه است و قوانین مالیاتی با این نگاه نوشته می‌شود و یکی از وظایفی که فکر می‌کنم اعضای شورای شهر دارند این است که به این سمت برویم که برای مردم ملموس شود مالیاتی که اخذ می‌شود چه نقشی در عمران و آبادانی دارد.

وی افزود: اینکه می‌گویند مالیات بر ارزش‌افزوده باید در پروژه‌های زودبازده یک‌ساله خرج شود من مستندی در قانون ندیدم و خواهش می‌کنم‌ اگر مستندی وجود دارد ارائه داده شود.

دبیری‌نژاد بیان‌کرد: در بحث وصول عوارض آلایندگی پالایشگاه‌هایی که ذاتا آلاینده هستند نیز برایشان کارگروه ویژه تشکیل نشده است و بر اساس قانون قدیم ارزش افزوده هم سال ۹۵ اداره کل امور مالیاتی وصول عوارض داشته است که ۱۱۰ میلیارد تومان بوده که ظرف یک سال نزدیک به صفر شده است.

 

 

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس بیان‌کرد: در بحث انتقال پرونده مالیاتی نفت‌ستاره در یک دوره انتقال به استان داده شد اما متاسفانه باز هم بازگشت داده شده است به استان تهران و حقی که از استان هرمزگان باید وصول می‌شد به فنا رفت.

 

وی ادامه داد: بر اساس تبصره ۴ ماده ۳۹ محل پرداخت مالیات واحدهای تولیدی باید استان استقرار باشد اما واحدهایی است که محل ثبت دفاتر استان در شهر‌های دیگری است و اگر اطلاعات آن‌ها به ما داده شود می‌توانیم پیگیری کنیم‌.

 

دبیری نژاد تاکید‌کرد: همکاران شورا لازم است بروند شهر وظایف امور مالیاتی را بخوانند و یا اگر نمی‌دانند حداقل از دیگران سوال کنند چرا که جزو وظایف امور مالیاتی نیست که بر هزینه‌کرد ارزش افزوده نظارت کنند لذا همکاران حداقل با گوشی‌ای که دستشان است شرح وظایف دستگاه‌ها را سرچ کنند. 

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار