بسته خبری
بسته های خبری «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کنیم ؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. لذا ما سعی میکنیم تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار دهیم و اینک بسنه خبری تابناک راتقدیم خوانندگان خود میکنیم
کد خبر: ۱۰۴۰۳۷
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۳ 01 October 2015

قتل دختر جوان در تبریز شایعه است

سرهنگ علی اسمعیل پور معاون اجتماعی نیروی انتظامی آذربایجان شرقی گفت : تعدادی از شبکه های مجازی با انتشار عکسی شبیه به جسدی که با کیسه پلاستیکی پیچیده شده است، خبر قتل دختر جوان را در تبریز انتشار داده اند که با شایعه سازان برخورد می کنیم.

وی افزود: خبر قتل یک دختر جوان توسط افراد ناشناس و رها کردن جسد وی در خیابان نصف راه تبریز (میدان جهاد) که توسط برخی از شبکه های مجازی منتشر شده، شایعه است.

وی ادامه داد: با پیگیری موضوع از نیروی انتظامی شهرستان تبریز و کلانتری های 18 و 14 این کلان شهر که منطقه نصف راه را تحت پوشش دارند ، معلوم شد این خبر ساختگی، شایعه ای بیش نبوده و پایه و اساس ندارد.

سرهنگ اسمعیل پور گفت: آذربایجان شرقی یکی از امن ترین استان های کشور است و وقوع جرایم خشن در آن نزدیک به صفر است.

وی با بیان اینکه ارتکاب به جرایم در فضای مجازی همانند فضای حقیقی ممنوع بوده و انجام آن جرم محسوب می شود، افزود: متاسفانه افرادی در این فضا مشاهده می شود که با رفتارهای ناهنجار درصدد برهم زدن امنیت حاکم بر فضای مجازی هستند و برخورد جدی با کاربران متخلف فضای مجازی در دستور کار پلیس فتا قرار دارد.

امروز در شبکه های اجتماعی عکسی از یک دختر جوان منتشر شد که ادعا می شد پس از قتل در منطقه نصف راه تبریز رها شده است.

سایه سرد تهدید بر سر شاهرگ حیاتی تبریز

هر چند با آغاز بهره برداری از طرح انتقال آب زرینه رود به تبریز در دهه 1370، بسیاری از نگرانی های مردم و مسئولان در مورد تامین آب تبریز تا حدود زیادی مرتفع شد اما ترکیدگی گاه و بیگاه این خط انتقال در سالهای بعد، خشکسالی های مداوم و وابستگی شدید آب شرب تبریز به این خط سبب شد تا در کمتر از 15 سال، کیفیت و سلامت این خط به یکی از نگرانی ها و دغدغه های مهم و اصلی مردم و مسئولان تبدیل شود.

به گفته کارشناسان آب و فاضلاب استان، بیش از 53 درصد منبع تامین آب تبریز و شهرهای اطراف به این خط لوله بزرگ وابسته است و با بروز کوچکترین حادثه و خرابی در این خط لوله، شهرها و روستاهای استان به شدت در معرض بحران بی آبی قرار می گیرند.

این موضوع را مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی هم تائید می کند و با اشاره به وضعیت بحرانی آب استان می گوید: با توجه به تامین 53 درصد آب کلانشهر تبریز از خط آبرسانی زرینه رود، ضرورت دارد تدابیر لازم برای تامین آب از منابع دیگر اندیشیده شود.

علیرضا ایمانلو اظهار داشت: با توجه به اینکه با یک مورد قطعی آب 33 ساعته ناشی از ترکیدگی در روزهای گرم سال در خط انتقال و تأسیسات آبرسانی زرینه رود که 53 درصد ظرفیت آب کلانشهر تبریز را تأمین می کند، توزیع آب با مشکل مواجه شد ضرورت دارد تدابیر لازم برای تامین آب از منابع دیگر اندیشیده شود.

وی ادامه داد: تشویق و ترغیب مردم به مصرف بهینه آب شرب به منظور جلوگیری از هدررفت آب و فرهنگ سازی مدیریت مصرف آب از جمله دیگر برنامه های این سازمان در استان است.

وی با اشاره به تامین آب استان از طریق 376 فقره چاه آب، قنات و چشمه در تشریح وضعیت بخش آب تا پایان سال 93 اضافه کرد: طول شبکه توزیع تا پایان سال گذشته 8 هزار و 726 کیلومتر بوده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی با اشاره به وضعیت بحرانی آب استان گفت: به مشترکان پرمصرف اعلام کرده ایم در صورت عدم رعایت الگوی مصرف آب قطع می شود که تاکنون انشعاب آب یک هزار مشترک قطع شده است.

۳۵۰۰ تبعه بیگانه در آذربایجان شرقی دستگیر و ترد شدند

سردار محسن حسن‌خانی فرمانده نیروی انتظامی استان آذربایجان شرقی در نشست خبری به مناسبت آغاز هفته نیروی انتظامی،

گفت: بیش از ۳۵۰۰ نفر از اتباع خارجی بدون مجوز در آذربایجان شرقی با انگیزه پناهندگی به اروپا در حال عبور از استان بوده و تاکنون هیچ گونه مشکل امنیتی از این طریق برای استان به وجود نیامده است.

وی با اشاره به اینکه وجود احساس امنیت مهم تر از سایر شاخصه‌های آرامش روانی در جامعه است، اظهار داشت: با توجه به تلاش‌های شبانه روزی نیروهای نظامی و امنیتی استان،‌ اکنون آذربایجان شرقی جزو امن‌ترین استان‌های کشور است و با ایجاد حس امنیت در جامعه، شرایط برای حضور سرمایه‌گذاران در استان فراهم شده است.

وی با اشاره به شعار هفته ناجا در سال جاری، افزود: برنامه‌های امسال هفته ناجا بر اساس شعار «اقتدار پلیس-همدلی و همزبانی-امنیت و آرامش» است که با محوریت افزایش مشارکت‌های مردمی اجرایی می‌شود.

وی نیروی انتظامی را یکی از پرکارترین نهادهای کشور دانست و خاطر نشان کرد: در حوزه‌های مختلف، کارهای جهادی زیادی در نیروی انتظامی انجام شده که نمونه آن کاهش آمار تصادفات و سرقت است که باعث افزایش ضریب امنیت در استان شده است.

سردار حسن‌خانی، از شهادت 810 نفر از پرسنل نیروی انتظامی آذربایجان شرقی در دفاع مقدس و ماموریت‌های مختلف خبر داد و گفت: این نیرو 1123 جانباز و 83 آزاده تقدیم نظام کرده است.

پذیرش طلاب ترک زبان از سراسر جهان در تبریز

حجت‌الاسلام علی انتظاری مدیر حوزه‌های علمیه آذربایجان‌شرقی در نشست خبری به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه با بیان اینکه حوزه‌های علمیه در جامعه اسلامی یکی از مهم‌ترین ارکان است، اظهار داشت: حوزه‌های علمیه مستقل از تشکیلات دولتی است و تنها ارباب حوزه‌های علمیه حضرت صاحب‌الزمان(عج) است و از هزار سال قبل فعالیت دارد.

وی گفت: در حال حاضر 200 طلبه خارجی در جامعه المصطفی تبریز حضور دارند و اگر امکانات فراهم شود تا 500 نفر امکان پذیرش وجود دارد و تمام طلاب ترک زبان جهان را می‌توانیم در این مرکز پذیرش کنیم.

وی ادامه داد: نقش رسانه‌ها در زمینه انعکاس فعالیت‌های حوزه علمیه نیز ارزشمند است و تلاش می‌شود تا زمینه ارتباطی بیشتری را فراهم کنیم.

انتظاری خاطرنشان کرد: در حال حاضر 3 هزار و 500 نفر مشغول تحصیل در حوزه‌های علمیه استان هستند و 23 حوزه علمیه در استان فعالیت می‌کنند که تعداد طلاب و مدارس بیشتر از تمام مدارس حوزه علمیه در دیگر استان‌های شمال‌غرب کشور است.

وی ادامه داد: یک‌هزار و 44 نفر در امتحانات ورودی شرکت کردند که به دلیل عدم وجود امکان جذب و مکان تنها توانستیم 402 نفر را امسال پذیرش کنیم.

مدیر حوزه‌های علمیه آذربایجان‌شرقی از استقبال طلاب خارجی خبر داد و بیان کرد: در حال حاضر 200 طلبه خارجی در جامعه المصطفی تبریز حضور دارند و اگر امکانات فراهم شود تا 500 نفر امکان پذیرش وجود دارد و تمام طلاب ترک زبان جهان را می‌توانیم در این مرکز پذیرش کنیم.

وی یادآور شد: در حال حاضر از کشورهای مختلفی مانند جمهوری آذربایجان و ترکیه و دیگر کشورها در جامعه المصطفی تبریز پذیرش داریم اما شرط تحصیل طلبه خارجی، ترک زبان بودن وی است و طلاب دیگر به حوزه علمیه قم معرفی می‌شوند.

واکنش پزشکیان به اظهارات اعضای سابق تیم مداکره کننده هسته ای

مسعود پزشکیان عضو کمیسیون برجام و نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: مگر پنج سال قبل نگفتید قطعنامه ها کاغذ پاره هستند؟ پس چرا اکنون گیر داده اید که چرا تمامی قطعنامه ها را لغو نمی کنند؟ کاغذ پاره را که لغو نمی کنند! همه دیدیم که تحریم ها، کاغذ پاره نبودند و دمار از روزگار ما درآوردند.

وی با اشاره به مذاکرات اخیر جمهوری اسلامی با کشورهای عضو گروه 1+5 اظهار کرد: برجام دستاوردهای بسیار ارزشمندی برای جمهوری اسلامی دارد و به نوعی هم تضمین کننده منافع ایران و هم جهان است.

وی با بیان اینکه رفع تمامی تحریم های غرب علیه جمهوری اسلامی، مهم ترین و بهترین دستاورد برجام است، افزود: خوشبختانه علی رغم فشارهایی که بر مقامات آمریکایی وجود داشت، آنان را به میز مذاکره کشانده و توانستیم تحریم هایی را که در سال های گذشته در سایه مدیریت غلط بعضی از مسئولان بر مردم مظلوم ایران تحمیل شده بود را بشکنیم.

پزشکیان ادامه داد: متاسفانه در دولت گذشته در اکثر مجامع و تریبون های بین‌المللی، علناً به برخی کشورها فحش می‌دادیم، ولی انتظار داشتیم که این کشورها با ما برخورد مناسب‌تری داشته باشند.

وی با تاکید بر لزوم پرهیز از بحث و فعالیت‌های اختلاف افکن در بین اقشار مختلف جامعه، عنوان کرد: دشمن از این موارد برای تضعیف ما بیشتر از گذشته استفاده خواهد کرد و باید تلاش کنیم که وحدت خودمان را بیش از پیش حفظ کنیم.

پزشکیان به تبیین اثرات و نتایج برجام در جهان و نقش جمهوری اسلامی در منطقه، اظهار کرد: دستاوردهای برجام به حدی با ارزش و موثر در امنیت جهانی است که مسئول امنیت اتحادیه اروپا می گوید «این توافق امنیت اروپا را هم تامین می کند».

اعتراض مجدد دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه به مدیران استان

عیسی کلانتری دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه با انتقاد از عملکرد ضعیف برخی دستگاههای استانی مجری احیاء دریاچه ارومیه گفت: باید پرسید چرا استانی می‌تواند به میزان 157 درصد به اهداف برنامه‌های صرفه‌جویی دست یابد و استانی مثل آذربایجان‌شرقی چنین ضعیف عمل می‌کند.

وی با اشاره به رتبه‌های 31 و 29 آذربایجان‌شرقی و غربی در زمینه اجرای سیستم‌های آبیاری تحت فشار اظهار داشت: از عملکرد آذربایجان در زمینه احیای دریاچه ارومیه ناراضی هستم.

وی افزود: طبق گزارش وزارت جهادکشاورزی استان اول کشور در ارتباط با صرفه‌جویی آب کشاورزی به 157 درصد اهداف اجرایی کردن سیستم‌های آبیاری تحت فشار نائل آمده و استان‌های بعدی نیز به 130، 120 و یا 90 درصد اهداف رسیده‌اند.

کلانتری اضافه کرد: در این میان استان آذربایجان‌شرقی و غربی به ترتیب با رسیدن به 18 و 24 درصد اهداف در رتبه‌های 31 و 29 کشور قرار دارند و این در حالی است که با توجه به وضعیت این دو استان انتظار می‌رفت در بین 5 استان برتر کشور قرار گیرند.

کلانتری یادآور شد: همه استان‌ها بودجه خود را از وزارت جهادکشاورزی دریافت کرده‌اند و حال باید پرسید چرا استانی می‌تواند به میزان 157 درصد به اهداف برنامه‌های صرفه‌جویی دست یابد و استانی مثل آذربایجان‌شرقی چنین ضعیف عمل می‌کند.

دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه ادامه داد: به نظر می‌رسد در هر دو استان آذربایجان‌شرقی و غربی در اجرای سیستم‌های آبیاری تحت فشار و برخورد با متخلفان برداشت‌های غیرمجاز سهل انگاری صورت گرفته که موجب هدر رفت آب دریاچه ارومیه شده است.

شهردار مرند بازداشت شد

سیدرضا هاشمی شهردار مرند به دلیل برخی تخلفات مالی بازداشت شد.

بر اساس اخبار رسیده از منابع محلی موثق، شهردار مرند از روز گذشته بازداشت شده است.

گفتنی است، دلیل بازداشت دیروز وی به همراه ۴ کارمند دیگر شهرداری توسط مراجع امنیتی، تخلفات مالی می باشد.

بر اساس این گزارش مدتی بود مسایل و حواشی مختلفی در شهرداری مرند وجود داشت که نهایتا منجر به واقعیت شد

پدر معنوی جذامیان ایران درگذشت

دکتر محمد حسین مبین، پدر معنوی جذامیان ایران، در سن 88 سالگی دار فانی را وداع گفت.

دکتر محمد حسین مبین، پدر جذامیان کشور، دارنده «نشان تبریز» پس از عمری ممارست، تحقیق و اهتمام پزشکی، درگذشت.

نویسنده، شاعر و پزشک توانای معاصر آذربایجان، استاد دکتر محمد حسین مبین در سال 1306 شمسی در یکی از محلات قدیمی تبریز به نام چرنداب پا به عرصه هستی گذاشت. وی پس از طی خدمت نظام وظیفه در سال 1337 به استخدام وزارت بهداری درآمد و خدمات پزشکی، اجتماعی خود را با بیماریابی جذام در آذربایجان شرقی آغاز کرد و پس از یک سال فعالیت در امر بیماریابی در سال 1338 به عنوان کفیل آسایشگاه جذامیان باباباغی تبریز به ادامه فعالیت پرداخت.

در سال 1341 با استفاده از بورس تحصیلی سازمان بهداشت جهانی برای طی دوره آموزشی علمی و عملی جذام، رهسپار کشورهای اروپایی اسپانیا و پرتغال و آفریقایی، نیجریه و مالی شد. پس از این دوره آموزش عالی به ایران مراجعت و به عنوان رئیس آسایشگاه باباباغی مشغول به خدمت شد.

در سال 1348 با ادغام سازمان بهداری و دانشگاه تبریز به دانشگاه منتقل و با اغتنام فرصت به اخذ تخصص در رشته بیماری‌های پوست و آمیزشی از دانشگاه تبریز توفیق یافت و سپس در بخش پوست دانشکده پزشکی بیمارستان بابک (هفتم تیر) به عنوان عضو هیئت علمی به خدمات علمی – پزشکی خود ادامه داد.

استاد دکتر مبین، خدمت به جذامیان را از وظایف انسانی و پزشکی خود شمرده و در سال‌های خدمت خود همواره در فکر آنها بوده و از مساعدت آنها فروگذار نکرد؛ بطوری که از بهمن سال 1353 به عنوان عضو افتخاری انجمن کمک به جذامیان ایران و چند سالی نیز به عنوان رئیس انجمن کمک به جذامیان آذربایجان به این قشر محروم و مظلوم خدمت کرده است.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۹
خدا به داد ارومیه برسه و کمی مسئولین رو از تشریفات به عملیات واداره.
رسول
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۹
دکتر مبین ذخیره بزرگی بود. واقعا خبر درگذشتش شوک بزرگی بود. خدا روحش را شاد و غرین رحمت کند.
یا لثارات
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۹
واقعا خیلی جا داره که تبریز به عنوان تشیع در منطقه قفقاز مطرح بشه
احمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۹
اتباع بیگانه از لحاظ فرهنگی و امنیتی تهدید بزرگی محسوب میشدند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۹
دکتر پزشکیان شما که واقع بین بودی! نکات ضعف رو هم بگو خوب
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۹
خدا کنه به اعمال شهردارهای دیگه هم رسیدگی بشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۹
شهردار مرند انشالله اگه خیانتی کردی واقعا به حسابت میرسن. این مردم هم خدایی دارن. قوه قضاییه تشکر تشکر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۹
میشه اطلاعات جدیدی از وضعیت پرونده شهردار مرند بهمون بدید؟>
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :