امام جمعه دهدشت گرانفروشی افسارگسیخته را نتیجه بی‌انصافی برخی از کسبه، عدم نظارت متولیان بازار و بی‌خیالی مردم نسبت به تذکر دادن دانست.
کد خبر: ۱۰۳۹۴۴۷
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۱ 15 April 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر امروز در خطبه‌های نماز جمعه دهدشت با اشاره به مصادیق تقوای الهی اظهار داشت: انسان با تقوا اهل انصاف است در کنار معایب محاسن را هم می‌بیند.

امام جمعه دهدشت گفت: یکی از راه‌های تحکیم خانواده، تواضع و فروتنی است انسان متواضع را همه دوست دارند کسی از تواضع ضرر نمی‌بیند.

وی بیانات اخیر رهبر انقلاب در جمع مسؤولان را یادآور شد و افزود: 25 سال است مقام معظم رهبری وابستگی اقتصاد کشور به نفت را به دولت‌ها مکرر گوشزد می‌کنند اگر دولت‌ها همت کنند وابستگی به نفت تمام شود تحریم‌ها اثرگذار نخواهد بود.

امام جمعه دهدشت در خصوص مذاکرات هسته‌ای گفت: نقد منصفانه تیم مذاکره کننده انجام شود اما بدبینانه نباشد و موجب تضعیف آنها نشود.

وی ادامه داد: نکته مهم این است به حمدالله تیم مذاکره کننده در مقابل زورگویی و زیاده خواهی طرف مقابل مقاومت می‌کند و نتیجه خواهد داشت.

امام جمعه دهدشت با بیان اینکه امریکا مسؤول توقف مذاکرات است، گفت: اگر دولت فعلی امریکا شرایط را این طور پیش ببرد دو گزینه پیش رو دارد؛ مذاکرات به بن‌بست می‌رسد و آنها هستند که پاسخ جامعه جهانی را باید بدهند.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر تأکید کرد: در مذاکرات منویات رهبر انقلاب و توقعات مردم باید مورد توجه جدی باشد دشمن هم بداند جمهوری اسلامی ایران عزم خود را جزم کرده و بنای کوتاه آمدن در مقابل زیاده‌خواهی دشمن را مطلقا نخواهد داشت.

خطیب نماز جمعه دهدشت گفت: ملت مظلوم یمن تحت فشارهای سنگین هستند این را به یقین بدانید رژیم آل سعود در مسئله یمن موفق نخواهد شد تردیدی نیست.

وی با بیان اینکه امروز خواب آشفته‌ای که امریکا و عربستان برای یمن دیده‌اند در آن گرفتار شده‌اند و مفسر خوبی هم ندارند، اضافه کرد: آل سعود تا کی باید عبد امریکا باشد آیا قرآن به صراحت نفرموده است کافران بر مسلمانان نباید مسلط شوند؟

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر با اشاره به در پیش بودن شب‌های قدر تأکید کرد: از این فضای معنوی و برکات الهی استفاده کنیم و این فیض را از دست ندهیم.

امام جمعه دهدشت گرانی افسارگسیخته در رمضان و تخلفات نانوایی‌ها را متذکر شد و گفت:کسبه محترم! به برادران خود رحم کنید از امام معصوم روایت شده معامله‌ای که در آن انصاف نباشد خیر و برکت ندارد قیمت‌های گزاف نسبت به دیگر شهرها خلاف انصاف و برادری است.

وی در این خصوص وظیفه متولیان نظارت بر بازار و مردم را مورد تأکید قرار داد و افزود: مسؤولان نظارت و برخورد کنند مردم هم به گرانفروشان تذکر دهند.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر با اشاره به فعالیت علنی برخی از رستوران‌ها در ایام رمضان افزود: مسؤولان با کسانی که علنا روزه‌خواری دارند برخورد کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار