مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه گفت: جهت تحقق شعار سال با توجه به ظرفیت و نیروی انسانی موجود در بنیاد شهید،۱۰ درصد از منابعی که در اختیار استانداری است را جهت توسعه خوداشتغالی و کارآفرینی تخصیص خواهد گرفت.
کد خبر: ۱۰۳۹۱۵۶
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۴ 13 April 2022

هادی عسگری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: تبدیل وضعیت جامعه ایثارگری که در سال ۱۴۰۰ بر اساس بند د تبصره ۲۰ قانون بودجه انجام شد، امسال هم همین قانون مصوب شده و خانواده‌های ایثارگران که تبدیل وضعیت نشدند یا در دست اقدام بودند، به اتمام می‌رسد و تمامی فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد که مشمول بند د هستند تبدیل وضعیت خواهند شد.

وی افزود: موضوع اشتغال یک دغدغه کلی و کلان در سطح دنیا است، در ایران اسلامی این دغدغه وجود دارد در استان کرمانشاه به جهت محرومیت‌ها وضعیت اشتغال نامناسب‌تر است، اما ظرفیت‌های بسیاری نیز جهت کارآفرینی و اشتغال که در راستای شعار سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی در استان وجود دارد، بر اساس ظرفیت‌های بنیاد شهید و نیروی انسانی که در اختیار دارد، برنامه ما در سال توسعه کارآفرینی و خود اشتغالی است.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه ادامه داد: در سال گذشته بالغ بر ۵۳ میلیارد تومان جذب منابع داشتیم، شاید برای اولین سال بود که در این سبک جذب منابع انجام و این نشان از استقبال جامعه ایثارگری از این ظرفیت است، پرداخت وام به معنای ایجاد شغل نیست، باید ظرفیت آن وجود داشته باشد و به افرادی تسهیلات داده شود که ایجاد شغل کنند.

وی گفت: رصد می کنیم که حتما تسهیلاتی که داده می‌شود منجر به شغل گردد و به افرادی داده شود که ظرفیت کار داشته باشند، بنیاد شهید نیز جهت ایجاد اشتغال با استفاده از منابع و جهت ایجاد شغل پایدار به افراد متقاضی آموزش می‌دهد.

عسگری یادآور شد:  علاوه بر منابعی که در سطح ملی مشخص شده، از طریق صندوق اشتغال  بنیاد شهید  و بند پ ماده ۸۹ قانون برنامه ششم، بنا دارد امسال ۱۰ درصد از منابعی که در اختیار استان است، جهت ایجاد شغل هزینه کند، تامین مسکن ایثارگران نیز مورد توجه است، به جز بحث زمین‌هایی که ما در سطح استان پیگیر آن هستیم و در اختیار ۵ هزار نفر که از قبل هم ثبت نام کردند، قرار خواهد گرفت، امید است بتوانیم در طرح جهش نهضت تولید مسکن نیز ۵ درصدرا به ایثارگران اختصاص دهیم و برای افرادی که مستاجر هستند و به هر دلیلی مالک نیستند، خدماتی به جز آماده سازی زمین‌ها ارائه دهیم که بر اساس ماده ۹ قانون جامع، آماده سازی وظیفه راه و شهرسازی است، با وزیر راه هم مکاتباتی توسط ریاست عالی بنیاد شهید انجام شده که این وظیفه قانونی مورد توجه باشد. همچنین به این ترتیب زمین‌ها امسال آماده و به ایثارگران برای ساخت و ساز تحویل داده می‌شود.

وی ادامه داد:یکی از دغدغه‌هایی که در مجموع کلان و جامعه ایثاگرای است مباحث توانبخشی و درمانی است در این راستا به جز ظرفیت‌هایی که از قبل ایجاد شده، در برنامه است که یک بیمارستان اعصاب و روان و مرکز ارتوپد با حمایت مرکز و استانداری راه اندازی شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گفت: مکاتباتی هم با وزیر بهداشت در حال انجام است که با توجه به اینکه کرمانشاه از قدیم الایام قطب منطقه غرب است، بتوانیم علاوه بر ایثارگران کرمانشاه در خدمت استان‌های غربی هم باشیم، مشکلی که اکنون داریم.

عسگری تشریح کرد: در بحث ساماندهی گلزار مطهر شهدا ظرف امسال و سال آینده این بازسازی صورت گیرد و گلزار مطهر شهدا به سوی یک مرکز فرهنگی و معنوی پیش برود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار