در حال حاضر در استان مازندران ۱۲ هزار دانش آموز و هزار و ۶۰۰ دانشجو از خدمات فرهنگی کمیته امداد استفاده می کنند.
کد خبر: ۱۰۳۹۰۳۵
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۵ 13 April 2022

به گزارش تابناک مازندران ، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران از کمک ۹ میلیارد تومانی خیرین شهرستان چالوس در جشن رمضان امسال خبر داد.

حجت الاسلام بشیر عالیشاه در حاشیه جشن رمضان در شهرستان چالوس در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای برنامه های مختلف کمیته امداد مازندران در ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: اطعام مهدوی یکی از مهم ترین برنامه ها است که در این راستا آشپزخانه های اطعام مهدوی در شهرستان‌های مازندران راه اندازی شد.

وی هدف از این کار را پخت و توزیع یک میلیون و ۵۰۰ هزار پرس غذای گرم برای نیازمندان ذکر کرد و گفت: توزیع سبد کالا نیز یکی دیگر از برنامه های کمیته امداد امام خمینی مازندران در ماه مبارک رمضان است که تا پایان این ماه مبارک ۳۰۰ هزار سبد غذایی با ارزش حداقل ۵۰۰ هزار تومان در بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی مازندران افزود: در هر دهه از ماه مبارک رمضان ۱۰۰ هزار سبد غذایی توسط کمیته امداد و با مشارکت بسیج، سپاه، آستان قدس رضوی، موسسات و خیریه ها توزیع خواهد شد.

حجت الاسلام عالیشاه اجرای جشن رمضان را یکی دیگر از مهم ترین برنامه های کمیته امداد مازندران دانست و ادامه داد: در این راستا هر شب با هدف تحقق شعار امسال با عنوان تولید،دانش بنیان و اشتغال آفرینی و معرفی کارآفرینان برتر در یکی از شهرستانهای مازندران جشن رمضان با کمک خیرین و مسئولین برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه تاکنون در ۹ شهرستان این جشن برگزار شده است، تصریح کرد: جشن گلریزان جهت کمک به نیازمندان تحت پوشش به صورت نقدی و یا اهدا زمین توسط خیرین از دیگر اهداف این برنامه است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی مازندران در ادامه خاطرنشان کرد: پویش طرح اکرام به یتیمان در این جشن راه اندازی شد که پیش بینی می شود تا پایان ماه مبارک ۲۰ هزار حامی برای ۲ هزار و ۷۰۰ یتیم  و ۹ هزار و ۷۰۰ طرح محسنین تحت پوشش جذب شود.

عالیشاه میزان سرانه هر یتیم را در حال حاضر ۸۴۰ هزار تومان ذکر کرد و یادآور شد: پیش بینی ما این است با جذب حامی بیشتر بتوانیم این مبلغ را به یک میلیون تومان برسانیم.

وی با اشاره به کمک ۹ میلیارد تومانی خیرین چالوس در جشن رمضان امسال همراه با اهدا زمین و به صورت نقدی گفت: در استان مازندران ۵ هزار و ۴۰۰ خانواده مستاجر تحت پوشش داریم که ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در اولویت مسکن هستند و هزار نفر آنها دارای زمین هستند که نهضت صدور پروانه از طریق شورای شهر، شهرداری، دهیاران و بخشداران در حال انجام است.

مدیرکل کمیته امداد مازندران اظهار امیدواری کرد که با کمک خیرین بتوان ۱۵۰۰ خانوار فاقد زمین را صاحب زمین کرد و در ادامه با اشاره به اینکه  در سال ۱۴۰۰ حدود یازده هزار و ۴۰۰ فرصت شغلی ایجاد شد، افزود: سهم استان مازندران در سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۶ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی با اعتبار ۸۰۰ میلیارد تومان است.

عالیشاه متذکر شد: در استان مازندران ۱۲ هزار دانش آموز و هزار و ۶۰۰ دانشجو از خدمات فرهنگی کمیته امداد استفاده می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار