سردار میرزایی با اشاره به اهمیت تکریم و تعظیم شعائر اسلامی، بر توجه عموم مردم به ویژه صاحبان و متصدیان واحدهای صنفی و اماکن عمومی بر رعایت و جهت حفظ حرمت ماه مبارک رمضان تاکید کرد.
کد خبر: ۱۰۳۸۵۷۱
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۳ 10 April 2022

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 21/01/1401 تقدیم حضور می گردد.


تاکید بر حفظ شعائر اسلامی و اخلاقی در ماه مبارک رمضان 
فرمانده انتظامی استان مازندران با تبریک فرارسیدن ماه رمضان بر حفظ شعائر اسلامی و اخلاقی در این ماه مبارک تاکید کرد 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار مرتضی میرزایی با تبریک ماه مبارک رمضان گفت: رمضان، ماه نزول قرآن کریم و دعا و نیایش و ماه تزکیه و خودسازی است .
فرمانده انتظامی استان مازندران تصریح کرد: فضای معنوی و آکنده از خیر و برکت این ماه مبارک، ضامن بقای جامعه و موجب سعادتمندی و رستگاری مومنان خواهد بود.
سردار میرزایی با اشاره به اهمیت تکریم و تعظیم شعائر اسلامی، بر توجه عموم مردم به ویژه صاحبان و متصدیان واحدهای صنفی و اماکن عمومی بر رعایت و جهت حفظ حرمت ماه مبارک رمضان تاکید کرد و اظهار داشت: تحقق فضایی پر از معنویت و حفظ حرمت این ماه گرانقدر، شب های قدر و تکریم شعائر اسلامی نیازمند همکاری ها و اهتمام بیش از پیش همه مردم عزیز این استان است.
میرزایی در ادامه، تاکید کرد: لازم است آحاد جامعه در جهت تقویت خویشتن داری و گسترش ارزش های اخلاقی با رعایت حرمت این ماه عزیز از هرگونه تظاهر به روزه خواری و سرو غذای سرد یا گرم در پارک‌ها، تفرجگاه‎ها، معابر عمومی و ... اکیدا خودداری کنند.
وی، همچنین خاطرنشان کرد: لازم است، متصدیان هتل ها، مهمانپذیرها، رستوران های بین راهی و… نیز ضمن رعایت شئون اسلامی و رعایت پروتکل های بهداشتی، برابر دستورالعمل های صنفی عمل کرده و از پذیرش مهمان همچنان خودداری کنند.
سردار میرزایی بر رعایت حرمت ماه مبارک رمضان و خودداری از هرگونه تظاهر به روزه خواری،ایجاد آلودگی صوتی و اعمال منافی شئونات اسلامی و اخلاقی توسط سرنشینان خودروها تاکید کرد و گفت: کلیه رانندگان و سرنشینان وسایل نقلیه اعم از عمومی و شخصی و مردم برای حضور در پارک ها، بوستان ها و تفرجگاه ها، موظف به رعایت حرمت ماه مبارک رمضان می باشند.
وی اذعان داشت: یکی از جهات معنوی این ماه مبارک رعایت بیش از پیش عفاف و حجاب و دوری از ناهنجارهاست و انتظار می رود همگان ضمن رعایت فضای معنوی حاکم بر جامعه، اخلاق و پوشش اسلامی را مراعات کرده و برای تقویت مراتب خویشتنداری، تحکیم پیوند ایمانی و گسترش ارزش های اخلاقی، هنجارهای دینی به ویژه عفاف و حجاب در محیط های عمومی دقت کنند و بدیهی است، با معدود افرادی که احتمالا به نحو مشهودی هنجارشکنی کنند برخورد قانونی لازم صورت خواهد گرفت.
فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به طرح های ویژه انتظامی برای حفظ شئونات این ماه پر فضیلت، اذعان داشت: این فرماندهی با اجرای طرح های ویژه انتظامی و ترافیکی در ایام ماه مبارک رمضان نسبت به ارتقاء امنیت معابر، بوستان ها و تسهیل در رفت و آمد وسایل نقلیه، به ویژه در زمان افطار اقدام خواهد کرد .
----------------------
کلاهبرداري میلیاردی از 167 شهروند با لينک جعلي ثنا 
فرمانده انتظامی استان مازندران از دستگيري کلاهبرداری که با ارسال پيامک حاوي لينک جعلي سامانه ثنا، اقدام به برداشت غیرمجاز میلیاردی از حساب 167 شهروند کرده بود، خبر داد 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار مرتضی میرزایی در تشریح این خبر اعلام کرد: در پی مراجعه چند تن از شهروندان به پلیس فتا استان مازندران مبني بر اينکه پس از دریافت پیامکی با عنوان سامانه ثنا و ابلاغ قضائی به درگاه جعلی پرداخت هدايت شده‌اند و از حساب آنها مبالغی کلاهبرداری شد، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.
وی با اشاره به شگرد این کلاهبرداران ادامه داد: مجرمان سایبری پس از هدایت فریب خوردگان به صفحات جعلی به منظور اطلاع از موضوع شکوائیه، تقاضای واریز وجوهات افراد متقاضی و فریب خورده می‌کردند و پس از هدایت هموطنان به درگاه‌های جعلی بانک و سرقت اطلاعات کارت بانکی آنها نسبت به برداشت غیر مجاز از حساب شهروندان اقدام می‌کرد.
فرمانده انتظامی استان مازندران تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا طی بررسی‌های انجام شده متوجه شدند که شهروندان دیگری نیز به همین شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفتند.
سردار میرزایی ادامه داد: با توجه به ارائه مستندات توسط شاکیان و با بررسی‌های اولیه و اقدامات تخصصی صورت گرفته، مشخص شد متهم ساکن یکی از استان های همجوار بوده که با هماهنگی و نیابت قضائی، متهم دستگیر و به پلیس فتا مازندران منتقل شد.
این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهم پس از سرقت و برداشت غیرمجاز از حساب بانکی افراد، اقدام به خرید و فروش ارزهای دیجیتال به صورت گسترده می‌کرد، تصریح کرد: این مجرمان سایبری در ابتدا منکر هرگونه بزه ارتکابی و قصد فریب پلیس را داشت که با هوشیاری کارشناسان پلیس فتا و روبه‌رو شدن با ادله دیجیتال انکارناپذیر لب به سخن گشود و به برداشت غیرمجاز از حساب 167 نفر از هموطنان سراسر کشور تاکنون اعتراف کرد.
سردار میرزایی با اشاره به اینکه مبالغ کلاهبرداری شده تا این لحظه، 4 میلیارد و 350 میلیون ریال برآورد شده است، افزود: سایت‌ ثنا تنها سامانه رسمی قوه قضائیه برای ارسال ابلاغیه های الکترونیکی است، به همین جهت نیز پیامک های اصلی این سامانه فاقد لینک بوده و به هیچ عنوان با شماره سیم کارت شخصی و یا در شبکه های اجتماعی برای افراد ارسال نمی‌شود.
فرمانده انتظامی استان مازندران در پایان خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند و شماره تماس096380 به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.
----------------------------
جامعه محوری پلیس پایه و اساس برنامه های فرهنگی و اجتماعی 
فرمانده انتظامی استان مازندران ، گفت: رویکرد جامعه محوری، پایه و اساس برنامه های فرهنگی و اجتماعی پلیس در راستای برقراری امنیت، آرامش و آسایش جامعه است. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار مرتضی میرزایی در مراسم تجلیل از رابطان ادارات دولتی استان در ستاد انتظامی استان، گفت: پایه و اساس برنامه های فرهنگی و اجتماعی پلیس جامعه محور بودن است چرا که به غیر این باشد هیچ توفیقی در ماموریت ها حاصل نمی شود.
وی با تاکید بر اینکه پلیس در اجرای ماموریت های خود نیاز به تعامل و همکاری با اقشار مختلف از جمله دستگاه های اجرایی و دولتی دارد، افزود: معاونت فرهنگی و اجتماعی پلیس با نفوذ در لایه های مختلف اجتماعی جامعه و تعامل با سایر نهادها گام موثری در راستای برقراری نظم و امنیت اجتماعی برداشته است.
فرمانده انتظامی استان مازندران،تصریح کرد: استفاده از نقطه نظرات کارشناسان نهادها و دستگاه های فرهنگی و اجتماعی در حوزه برقراری نظم و امنیت برای شهروندان یکی از ضروریات است که با شناسایی این افراد از توانمندی های آنان بهره برد.
سردار میرزایی ادامه داد: معاونت فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان یکی از استان های برتر در حوزه فعالیت های فرهنگی ، اجتماعی و فضای مجازی است که توفیقات زیادی در این حوزه طی سال های اخیر کسب کرده است.
وی در ادامه به فضای مجازی اشاره کرد و اظهار داشت: فضای مجازی یک فرصت است و اگر بخوبی از این فضا استفاده نشود به یک تهدید تبدیل خواهد شد.
فرمانده انتظامی استان مازندران تاکید کرد: موضوعات و محتواهایی که در حوزه فضای مجازی و شبکه های اجتماعی تولید می شود،باید آگاهی بخش و در افراد جامعه تاثیرگذار باشد .
سردار میرزایی در پایان با تاکید بر اینکه، فعالان اجتماعی و رسانه ای ادارات دولتی باید در لایه های مختلف اجتماعی جامعه حضوری پررنگ داشته باشند نتیجه این اقدامات را ارتقای احساس امنیت، آسایش و آرامش در جامعه دانست .
------------------------
دستگیری عاملان شرارت و اخلالگران نظم و امنیت عمومی در بهشهر 
فرمانده انتظامی بهشهر از دستگیری عاملان شرارت، اخلال در نظم و امنیت اجتماعی در آن شهرستان خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ حسن عنایتی در تشریح این خبر، گفت: در پی گزارش متعدد شهروندان مبنی بر سلب آسايش عمومي و شرارت 4 تن از اراذل و اوباش شهرستان بهشهر، با اقداماتی از قبیل تیراندازی، زورگيري، اخلال در نظم عمومي، ايجاد مزاحمت براي نواميس، ايجاد رعب و وحشت، شناسايي و دستگيري اين افراد در دستور كار تیمی از پليس امنيت عمومي این فرماندهی قرار گرفت.
وی افزود: ماموران پلیس امنیت عمومی با همکاری ماموران انتظامی با یک سری تحقیقات میدانی در عملیات پلیسی،4 تن از عاملان شرارت و اخلالگران نظم و امنیت اجتماعی را در بهشهر شناسايي و دستگير کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر با اشاره به اینکه در بازرسی از مخفیگاه این افراد، سلاح گرم و سرد كشف شد، تصریح کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.
سرهنگ عنایتی در پایان خاطر نشان کرد: پليس با مخلان نظم و امنيت عمومي تعارف ندارد و افرادي كه نيت هاي پليدي در سر مي پرورانند، بدانند كه پليس با قاطعيت و جديت به پشتوانه همكاري آگاهانه شهروندان و حمايت دستگاه قضائي با آنان برخورد خواهد كرد.
-----------------------------
دستگیری 2 سارقِ لوازم خودرو، حین ارتکاب جرم در نوشهر 
فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر از دستگیری سارقان سابقه دار لوازم و محتویات داخل خودرو در حین ارتکاب جرم، خبر داد 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ اکبر درویشی در تشریح جزئیات این خبر بیان داشت: شب گذشته، مأموران پلیس آگاهی هنگام گشت زنی متوجه حرکات مشکوک دو سرنشین یک خودروی سواری پراید که قصد سرقت لوازم و محتویات داخل خودروی پارک شده در یکی از کوچه های خلوت شهر را داشتند، شدند.
وی با اشاره به اینکه سارقان به محض دیدن مأموران انتظامی از محل متواری شدند، افزود: ماموان با اجرای طرح مهار، سارقان را که با انجام حرکات خطرناک و بدون توجه به دستور ایست پلیس اقدام به فرار کرده بودند، طی یک عملیات پلیسی خودروی آنان توقیف و هر دو متهم را دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر، تصریح کرد: سارقان در تحقیقات اولیه به 10 فقره سرقت لوازم و محتویات خودرو اعتراف و اموال مسروقه شامل باطری خودرو، ضبط و باند، جعبه ابزار، کامپیوتر خودرو، زنجیر چرخ، دریل، سیم و کابل برق و .... به ارزش یک میلیارد ریال از مخفیگاهشان کشف شد.
سرهنگ درویشی با اشاره به اینکه هر دو متهم از سارقان با سابقه بودند، خاطرنشان کرد: سارقان پس از تشکیل پرونده، جهت سیر مراحل قضائی به دادسرا منتقل شدند.
-------------------------------
پلیس حافظ امنیت و بخش مهمی از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی 
نماینده مردم شهرستان های نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از زحمات کارکنان پلیس محمودآباد در برقراری نظم و امنیت، گفت: نیروی انتظامی حافظ امنیت و بخش مهمی از دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی است. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، مهندس سعید فرزانه در دیدار با فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد، اظهار داشت: امروز کار نیروی انتظامی بسیار حساس و پرخطر است و در بسیاری از موارد، فشار کاری بالایی به این نیرو وارد می شود .
وی ادامه داد: کار پلیس خدمت به مردم است که اگر با نیت خالص و خدایی صورت گیرد، عبادت و دارای اجر معنوی بسیار بالایی می باشد.
مهندس فرزانه با قدردانی از زحمات شبانه روزی کارکنان پلیس در برقراری نظم و امنیت در شهرستان محمودآباد افزود: وظیفه نیروی انتظامی نیز پاسداری و حفظ ارزش هاست که بنا به کلام گهربار مقام معظم رهبری(مدظله العالی) از مصادیق جهاد در راه خدا محسوب می شود.
نماینده مردم شهرستان های نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی با آرزوی توفیق روز افزون برای فرمانده انتظامی شهرستان و کارکنان تحت امر وی از خداوند برای این مجموعه آرزوی سلامتی و موفقیت در انجام ماموریت ها داشت.
در این دیدار سرهنگ محمود حسین زاده  بیان داشت: امروزه پليس نقش تعيين کننده در بحث کاهش آسيب هاي اجتماعي دارد و با اتخاذ رويكرد علمي، فرهنگي و كارآمد، همواره بر با برنامه ريزي مناسب، نسبت به پيشگيري از جرايم اقدام می کند.
وی به ضرورت تعامل و همكاري دستگاه هاي فرهنگي و اجتماعي در كاهش جرائم و آسيب ها تأكيد كرد و افزود: نقش مشارکت همگاني ادارات و نهادهای مربوطه در پيشگيري از جرائم درجامعه انکارناپذير است و مشارکت و تعامل سازمان ها و ادارات با پليس نقش تعيين کننده اي در کاهش جرايم و آسيب ها دارد.
فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد در پایان خاطرنشان کرد: کارکنان فرماندهی انتظامی با وجود داشتن ماموریت‌های متعدد با حداکثر توان همواره در خدمت نظام مقدس و مردم ولایت مدار این شهرستان می باشد.
---------------------------
کشف چوب و زغال قاچاق در جویبار 
فرمانده انتظامي شهرستان جویبار از کشف 5 تن چوب جنگلی و ذغال قاچاق از نوع درختچه طاق در این شهرستان خبر داد 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ غلامرضا جعفری در تشریح اين خبر گفت: در راستاي مبارزه با قاچاق محصولات و فرآورده های جنگلی، ماموران انتظامی این شهرستان از فعالیت یک قاچاقچی محصولات جنگلی در این شهرستان با خبر شدند.
وی، تصریح کرد: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و هماهنگی های قضائی، متهم را که ضمن برداشت غیر مجاز چوب و محصولات جنگلی در این شهرستان، اقدام به تهیه ذغال در کارگاه تولیدی خود می کرد شناسایی و دستگیر کردند .
فرمانده انتظامی شهرستان جویبار، خاطرنشان کرد: در بازرسی از محل مورد نظر و خودروی متهم در مجموع 5 تن چوب جنگلی قاچاق از نوع درختچه کمیاب طاق و مقادیر قابل توجهی ذغال مربوطه کشف شد.
سرهنگ جعفری همچنین اظهار داشت: محصولات قاچاق کشف شده به اداره منابع طبیعی تحویل و متهم نیز پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.
جعفری در پايان با اشاره به اينكه قطع درختان جنگلی، به تاراج بردن منابع ملي بوده و تبعات زيست محيطي زيادي را در پي دارد، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده فعاليت غيرقانوني قاچاقچيان چوب و محصولات حاصل از آن مراتب را سريعا به پليس 110 اطلاع دهند.
------------------------------
کشف 4 کیلو تریاک از یک سوداگر مرگ در ساری 
فرمانده انتظامي شهرستان ساري از کشف 4 کيلو گرم تریاک و دستگیری یک سوداگر مرگ، خبر داد 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ عبدالله حسن زاده در تشریح این خبر، گفت: در اجرای طرح مقابله با سوداگران مرگ، ماموران انتظامی کلانتری 12 بلوار کشاورز ساری با انجام اقدامات اطلاعاتی از فعالیت یکی از خرده فروشان موادمخدر در حوزه استحفاظی خود با خبر شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان ساری، تصریح کرد: پس هماهنگی قضائی متهم در حین توزیع و جابجایی مواد مخدر دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهش،4 کیلو مواد مخدر کشف و متهم با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.
وی با اشاره به کاهش سن مصرف موادمخدر به خصوص مواد مخدر صنعتي در بين جوانان و نوجوانان به خانواده ها هشدار داد: با ارتباط دوستانه و منطقي با فرزندان خود آنان را از خطرات و آسيب هاي ناشي از مصرف مواد مخدر آگاه کنند.
فرمانده انتظامی شهرستان ساری با تاکيد بر تعامل و همکاري متقابل مردم با پليس از شهروندان خواست: با اطلاع رساني به موقع و ارائه اخبار و اطلاعات صحيح به مرکز فوريت هاي پليسي 110، پليس را در ارائه خدمات انتظامي به شهروندان ياري کنند. خبرنگارخبرگزاری تابناک استان مازندران سلمان مهدوی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار