کارکردها به شکلی متفاوت تر از شیوه های سیاسی جاری در کشور به سمت وسویی متفاوت و متمایل به شکل گیری هسته های قدرت در شهرستان ها به پیش می رود ،به گونه ای که تمامی ساختارهای قانونی را از هم گسیخته و به جای فرمانداران ،اعضای ستادهای انتخاباتی تعیین کننده خط و مشی ها وانتصاب کننده مدیران دستگاههای اجرایی شهرستان باشند!
کد خبر: ۱۰۳۸۱۸۵
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۲ 09 April 2022

تابناک ایلام علی اصغر اسدی ::منطق سیاست بر محور انتخابات برآمده از دمکراسی به معنای واقعی حکم می کند که تفکر پیروز در انتخابات از مدیران همفکر خود استفاده کند ،البته از نوع شایسته ،توانمند و با تجربه اشان ! چرا که خروجی عملکرد ضعیف ناشی از انتصاب مدیر ضعیف ،نارضایتی از جریان حاکم است و ماجراهای متعاقب آن !

از اینرو و بدنبال اعتقاد به این منطق همواره نوشته وگفته ایم که جریان پیروز انتخابات حق دارد که از نیروهای همفکر اما توانمند وشایسته در مصادر مدیریتی بهره گیری کند ،اما این منطقق هرگز نباید به مجوزی برای شکل گیری مدیریت الیگارشیسم،برهم زدن ساختارهای مدیریتی و تغییر قواعد مدیریت کشور ویا به تعبیر خودمانی تر "هر کی هرکی "تبدیل شود.

خوب ! درکشور ما یک انتخابات انجام گرفت وبراساس رای مردم ،ابراهیم ریسی بعنوان سیزدهمین رییس جمهور روی کار آمده است ،تا اینجا هم، خوب یا بد ،ضعیف یا قوی ،انتصاب مدیران براساس همان منطق پیش رفته است ،نیروهای همفکر دولت پیروز مصادر مدیریتی را در اختیار گرفته اند.

در استان ما هم به تبعیت از دیگر نقاط کشور این موضوع البته با سرعت بیشتری اجرایی شد ،استاندار ،معاونین ،مدیران کل ستادی ،فرمانداران ومعاونین وبخشداران و برخی از مدیران کل دستگاههای اجرایی از بین نیروها تفکر جدید عنان قدرت را در دست گرفته اند .

اما و اما !کارکردها به شکلی متفاوت تر از شیوه های سیاسی جاری در کشور به سمت وسویی متفاوت و متمایل به شکل گیری هسته های قدرت در شهرستان ها پیش می رود ،به گونه ای که تمامی ساختارهای قانونی را از هم گسیخته و به جای فرمانداران ،اعضای ستادهای انتخاباتی تعیین کننده خط و مشی ها وانتصاب کننده مدیران دستگاههای اجرایی شهرستان باشند!

جناب استاندار! قانون حدود ،اختیارات ووظایف فرمانداران وبخشداران را تعیین کرده است ،براساس این قانون ،فرماندار در شهرستان یعنی رییس جمهور آن شهرستان ! یعنی کانون ومحور تصمیم گیری !یعنی فرد اول اجرایی وسیاسی شهرستان ! یعنی مسئول شهرستان !

جناب استاندار ! اما این دوره یک دوره متفاوت از قبل است ،نگاهها به مسایل سیاسی و انتخاباتی چیزی فراتر از انتخابات و شاید برخی تصور می کنند در ایران انقلاب شده است ! نگاهها متفاوت تر از قبل شده ،برخی به گونه ای رفتار می کنند که تو گویی اصلا برای جمهوریت وقانون تره هم خرد نمی کنند !

جناب استاندار ! آنگونه که از اسمش پیداست ،ستاد معنای خود را دارد ! مجموعه ای موقتی برای پرداختن به امری مشخص ! اما اینجا ستادها جای ساختارهایی قانونی نشسته اند !آقای رییس جمهور اعلام کردند که پس از انتخابات وروی کار آمدن دولت جدید ،کار ستادهای تمام شده است ،اما ستادها در ایلام هنوز در انتخابات سیر می کنند !

جناب اقای بهرام نیا !ستادهای انتخاباتی در ایلام نه تنها تعطیل نشده اند بلکه خط سیر تغییر ساختارهای مدیریتی را دنبال می کنند !دنبال کسب نام وعنوان قانونی اند !فرمانداران برخی شهرستان ها را در منگنه گذاشته اند ،حتی در برخی شهرستان ها ،حق انتخاب مدیران را از فرمانداران گرفته اند !بنوعی باید گفت الان مشخص نیست شخص اول اجرایی شهرستان ،فرماندار است یا ستاد انتخاباتی !

در برخی شهرستان ها فرمانداران فقط نظاره گرند !تصمیمات در گعده های شبانه در منازل اعضای ستادهای انتخاباتی اتخاذ می شود،درست مثل میدان جنگ در حال تقسیم غنایم بین نزدیکان و فک وفامیل ها هستند !اینجا معلوم نیست فرمانداران چکاره اند ؟!

جناب استاندار ! قانون و عرف می گوید ؛استاندار در استان ،فرماندار در شهرستان و بخشدار در بخش نمایندگان دولت هستند ،مسئول هستند و پاسخگو ! یقینا فردا روزی که ضعف های ناشی از انتصابات غیر مسئولانه داد مردم را در آورد ،کسی یقه ستاد های انتخاباتی را نخواهد گرفت ! مردم آن را از چشم نمایندگان دولت خواهند دید و در پای صندوق های رای پاسخ خواهند داد !

آقای دکتر بهرام نیا ! پس برای حفظ شان دولت ،نمایش اقتدار آن ،جلوگیری از شکل گیری مدیریت الیگارشیسم ،محور قرار دادن دولت در شهرستان وبخش ها و مهمتر از همه پاسخگو کردن نمایندگان دولت در شهرستان ها وبخش ها ،بساط این بی قانونی رادر شهرستان ها جمع کنید !

آقای استاندار ! اعلام کنید که انتخابات تمام شده است ،ستادهای انتخاباتی دیگر جمع شده اند ،فرمانداران محور تصمیم گیری هستند و باید کانون و مرکز ثقل قدرت در شهرستان باشند !اعلام کنید که انتصابات صرفا از کانال فرماندار صورت پذیرد،اعلام کنید که هیچ فرد یا ستادی توان تغییر فرمانداران را ندارد تا اینگونه جایگاه خود را متزلزل نبینند واز ترس ستاد ها سپر را زمین نگذارند!

آقای استاندار ! قول می دهم اگر وضعیت اینگونه یش برو و هر کسی وگروهی ساز خود را بزند ،هرکسی بگوید من فرماندار وبخشدار مدیر اداره تعیین می کنم ،افسار ازدست فرماندار واستاندار و....خارج خواهد شد و آنچه را که نباید اتفاق بیافتد ،اتفاق خواهد افتاد !نکته دیگر اقتدار داشتن هرگز با مشی مردمی بودن در تضاد وتباین نیست !مردمی بودن این نیست که مدیر  برای هر فرد وگروهی سر خم کند!

یادتان باشد که برخی فرمانداران مردمی بودن را هم درست معنا نکرده اند ! آنچنان در مقابل ستادها و سیاسیون ضعیف اند که حتی رییس دفترهایشان هم برایشان تره خرد نمی کنند ،این ضعف برای دولت رییسی از سم کشنده تر است ،پس تا دیر نشده ،بساط این بی قانونی ها را در شهرستان ها  جمع کنید !

 

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
درود بر تابناک، این انتخابات یک تفاوت با سایر انتخابات داشت و آن اینکه نتیجه از قبل مشخص بود در نتیجه خیلی از منفعت طلبان با علم به این موضوع با دایر کردن انواع و اقسام ستادهای کاغذی امروز مدعی سهم خودشون از سفره انقلاب هستند .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار