علي مطهري:
علي مطهري پيرامون صحبت‌هاي يكي از منتقدان سياسي درباره ارنج تيم ملي فراجناحي صحبت كرد. كاپ نوشت؛ نماينده مردم تهران البته به يكي از پيشنهادهاي صادق زيباكلام در ارتباط با قراردادن يكي از بزرگ‌ترين سياسيون ايران درون دروازه تيم ملي فراجناحي ايراد گرفت و از خاطره بهترين حمله سياسي‌اش هم صحبت كرد.
کد خبر: ۱۰۳۸۰۳
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۷ 30 September 2015
تابناک بوشهر: در تيتر يكي از روزنامه‌هاي ورزشي از قول صادق زيباكلام آمده كه در تركيب يازده نفره تيم ملي فراجناحي علي مطهري بايد در خط حمله بازي كند. دليل اين نوع ارنج را چه مي‌دانيد؟
نمي‌دانم دقيقا منظورش چه بوده، اما فكر مي‌كنم كه به دليل حالت تهاجمي كه من در عالم سياست داشته و دارم زيباكلام ترجيح داده مرا در خط حمله قرار دهد. 

 خودتان هم اهل فوتبال هستيد؟
بله، اتفاقا در دوره اخير مسابقات فوتبال داخل مجلس من هم عضو اين تيم بوده‌ام اما قاعدتا درباره سوال قبلي‌تان بايد بگويم كه حتما منظور زيباكلام سياسي بوده است. 

 ظاهرا خوب هم گل مي‌زنيد كه شما را در خط حمله  گذاشته‌اند. 
البته برخي از دوستان اصولگراي ما مي‌گويند كه مطهري گل به خودي مي‌زند. دليلش اين است چون گاهي عليه آنها انتقاد مي‌كنم اين حرف‌ها را مي‌زنند. نقل همان ماجراي «مارادونا را ول كن و غضنفر را بچسب» است. 

 يعني مطهري، غضنفر است؟
از نظر بعضي از دوستان اين‌گونه است. چون به نفع رقيب شان حرف مي‌زنيم مي‌گويند كه شما گل به خودي مي‌زنيد. 

 آخرين حمله تان در پيكان خط حمله تيم سياسيون به چه كسي يا چه جناحي بود؟ در حمايت از چه بخشي و به چه كسي حمله كرديد؟
 (پس از مكث نسبتا طولاني) در حال حاضر در صحن مجلس هستم و نمي‌توانم ذهنم را متمركز كنم... 

 پس بهترين گلي كه زديد كدام بود؟
منظورتان بهترين گل سياسي‌ام است؟

 بله، بهترين گلي كه در اين سال‌ها زده‌اید، كدام بود؟
بهترين گلم شايد همان سوالي بود كه از رئيس‌جمهور در دوره دولت قبل مطرح كرديم. اين کار براي نخستين‌بار در تاريخ جمهوري اسلامي انجام شد و در واقع آن تابو شكست كه راه باز شود تا اين كار راحت‌تر صورت بگيرد. البته پس از آن آيين نامه مجلس را هم اصلاح كرديم و حالا كارآمدتر شده است. موضوع سوال از رئيس‌جمهور همان 10 پرسشي بود كه از ايشان مطرح كرديم. هم سوالات اقتصادي، هم سياسي و هم فرهنگي. بالاخره براي نخستين بار بود كه رئيس‌جمهور به مجلس مي‌آمد تا پاسخگو باشد. اما پس از آن براي نخستين بار آيين نامه را هم اصلاح كرديم تا در نهايت پرسش از رئيس‌جمهور منجر به راي‌گيري در مجلس بشود. 

 قبلا اين‌گونه نبود؟
خير، قبلا رئيس‌جمهور فقط مي‌آمد پاسخ مي‌داد و مي‌رفت. اما حالا و در آيين‌نامه جديد شرايط به اين‌گونه نيست. اگر بنا باشد كه دوباره رئيس‌جمهور به مجلس بيايد و به سوالات پاسخ دهد اين‌بار راي‌گيري درباره‌اش انجام خواهد شد و اين مي‌تواند موثر باشد. در واقع مي‌تواند آثار بيشتري داشته باشد. 

 زيباكلام در تيم ملي فراجناحي هاشمي‌رفسنجاني را درون دروازه قرار داده است. نظر شما چيست؟
فكر مي‌كنم ايشان بايد به عنوان بازيساز وسط زمين باشد. او مي‌تواند يك هافبك باشد. 

 يعني اگر مربي چنين تيمي بوديد رفسنجاني را در ميانه زمين به كار مي‌گرفتيد؟
بله، هاشمي‌رفسنجاني آدم فكوري است و بايد از او به عنوان پلي ميكر استفاده شود چون با فكرش مي‌تواند به خوبي بازيسازي كند. 

 از قهرماني تيم فوتسال بانوان خوشحال شديد؟
البته كه خوشحال شديم. جا دارد اين موفقيت را به همه بانوان كشورمان تبريك بگوييم. 
منبع:آرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار