با ابلاغ بخشنامه وام ازدواج به شعب بانک‌ها
بخشنامه پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به شبکه بانکی ابلاغ و از امروز مراحل پرداخت این وام برای افرادی که ثبت نام کرده اند آغاز شد.
کد خبر: ۱۰۳۸۰۰۵
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۶ 07 April 2022

نماینده دبیرکمیسیون هماهنگی بانک‌های استان در خصوص اعطای تسهیلات قرض الحسنه به زوج‌های جوان گفت: براساس بند الف تبصره ۱۶ قانون بودجه امسال این تسهیلات ۱۲۰ میلیون تومان است و این قانون لازم الاجراست و هماهنگی لازم با شورای پول و اعتبار صورت گرفته است.

رشید ساعدی در زمینه تامین اعتبار پرداخت وام ازدواج هم یادآور شد: منابع لازم برای پرداخت وام ازدواج از طریق منابع قرض الحسنه مشتریان بانک‌ها و حساب‌های جاری بانک‌ها تامین می‌شود.


وی افزود: براساس قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت محدودیت سنی ۵۰ سال برای اعطای وام تعیین شده به این معنی که این تسهیلات تنها به زوج‌های کمتر از ۵۰ سال پرداخت می‌شود.

نماینده دبیرکمیسیون هماهنگی بانک‌های استان افزود: براساس طرح تشویقی برای زوج‌های کمتر از ۲۵ سال و زوجه کمتر از ۲۳ سال نیز، مبلغ وام ۱۵۰ میلیون تومان درنظرگرفته شده است.
وی گفت: زوجین برای دریافت این وام می‌توانند به سامانه تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج بانک مرکزی به نشانی ve.cbi.ir مراجعه کنند و پس از تکمیل فرم مربوطه کد رهگیری ۱۰ رقمی ارسال می‌شود.


ساعدی داشتن تابعیت ایرانی، کارت ملی و کدپستی محل سکونت را از شرایط عمومی دریافت وام ازدواج دانست و گفت: تاریخ عقد متقاضی باید بعد از روز اول فروردین ۱۳۹۷ باشد و هر ایرانی تنها یک بار می‌تواند از تسهیلات قرض الحسنه ازدواج استفاده کند.
نماینده دبیرکمیسیون هماهنگی بانک‌های استان در خصوص بازپرداخت و اقساط وام ازدواج هم گفت: این تسهیلات با کارمزد چهار درصد و بازپرداخت ۱۰ ساله است.
ساعدی ادامه داد: ضمانت‌هایی که برای این تسهیلات در نظر گرفته شده از طریق اعتبار سنجی و حداکثر سفته و یا یک ضامن معتبر است و بانک‌ها باید براساس این قانون اقدام به دریافت ضامن کنند.


وی در پایان تاکید کرد: اگر به هر دلیلی متقاضیان با مشکلی در این زمینه مواجه شدند می‌توانند به سایت بانک مورد نظر خود مراجعه و در سامانه رسیدگی به شکایات نسبت به ثبت شکایت خود اقدام کنند که ظرف ۲۴ ساعت پاسخ مناسب ارائه خواهد شد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار