کد خبر: ۱۰۳۶۵۹۰
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۹ 30 March 2022

 

افزایش بیش از ۴۰ درصدی مسافران ورودی به گیلان

از ۵ میلیون مسافر از سراسر کشور امسال، مقصد سفر‌های نوروزی خود را گیلان انتخاب کردند.بیش

به گزارش تابناک گیلان ؛ مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: بر اساس آمار ستاد هماهنگی خدمات سفر گیلان، از ۲۵ اسفند پارسال تا امروز ۵ میلیون و ۹۷۰ هزار و ۱۲۲ مسافر به صورت زمینی و هوایی به استان وارد شدند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه پارسال بیش از ۴۰ درصد افزایش دارد. 

ولی جهانی با اشاره به ورود یک میلیون و ۸۲۹ هزار و ۹۶۸ خودرو هم در این مدت، افزود: این تعداد خوردو در مقایسه با مدت مشابه پارسال بیش از ۴۰ درصد بیشتر است.

وی با بیان اینکه اقامت گردشگران در گیلان نوروز امسال به میزان بیش از ۱۵۸ درصد افزایش یافته، افزود: مسافران نوروزی گیلان امسال، ۲ میلیون و ۱۳۴ هزار و ۵۷۹ نفر شب در استان اقامت کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان همچنین از اقامت ۳۴۲ گردشگر خارجی در مراکز اقامتی در این مدت خبر داد و گفت: آمار بازدیدکنندگان از موزه‌ها، بنا‌های تاریخی و جاذبه‌های گردشگری گیلان امسال با افزایش ۶۴ درصدی به بیش از ۳۶۰ هزار نفر در این مدت رسیده است.

ولی جهانی با اشاره به ۴۸۰ بازدید از تاسیسات گردشگری و مراکز اقامتی، افزود: صاحبان ۲۰ واحد گردشگری تشویق و به مدیران ۲۹ واحد‌ی تذکر و به مسئولان ۱۸ واحد هم اخطار کتبی داده شد.

وی گفت: همچنین میزان اشغال تخت‌های مراکز اقامتی ثابت درنوروز امسال، ۱۷۱ درصد افزایش یافته است.

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار