مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یزد گفت: باغ پهلوانپور و قنات حسن‌آباد مهریز که هر ۲ در فهرست آثار جهانی به ثبت رسیده در یک شهرستان کشور بی‌نظیر و یک فرصت برای توسعه صنعت گردشگری است.
کد خبر: ۱۰۳۶۴۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۱ 30 March 2022

به گزارش ایرنا، احمد آخوندی سه‌شنبه شب در جشن بزرگداشت روز مهریز که در باغ جهانی پهلوانپور برگزار شد، افزود: برخورداری از ۲ اثر ثبت جهانی شده در یک محل، فرصت خوبی برای جذب گردشگران و رونق صنعت گردشگری را برای مهریز فراهم آورده است.

وی ادامه داد: استفاده از فرصت برخورداری از آثار تاریخی و فرهنگی در طول سال به خصوص در ایام تعطیلات نوروز علاوه بر معرفی فرهنگ و جاذبه‌های مختلف، زمینه ایجاد فرصت های شغلی و خدمت به مردم را ایجاد کرده است.

شهردار مهریز نیز در این آییم گفت: برگزاری جشن برای بزرگداشت این شهر با همکاری نهادها و مردم برنامه‌ای ارزشمند است که نقش مهمی در معرفی شهرستان دارد.

علیرضا عرشیان افزود: مهریز دارای جاذبه‌های فراوان فرهنگی، تاریخی و گردشگری بی نظیر است که باید بیش از پیش نسبت به معرفی آن اقدام شود.

 

۶۲۰ میلیارد ریال صرف طرح‌های عمرانی و امور جاری مهریز شد

رییس شورای اسلامی شهر مهریز نیز در این آیین گفت: سال گذشته در مجموع ۶۲۰ میلیارد ریال از منابع مختلف ملی و استانی برای اجرای طرح‌های عمرانی و امور جاری این شهر هزینه شد.

سیدمحمد امین بیدکی ایرنا افزود: از این میزان بودجه ۷۰ درصد صرف امور عمرانی و ۳۰ درصد بقیه صرف مسایل جاری مهریز شد و ۲۰ طرح عمرانی در بخش‌های مختلف شامل احداث، تکمیل و تجهیز میادین، ساختمان اداری و تجهیز پارک‌ها و بوستان‌های شهر شد.

این مسئول مهمترین طرح‌های نیمه‌تمام شهر را شامل ورودی اصلی، مسیر هشت باغ تاریخی و فرهنگی و جداسازی آب شرب از فضای سبز عنوان کرد .

در این آیین که در باغ جهانی پهلوانپور برگزار شد برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری شامل اجرای نمایش طنز، تواشیح و اهدای هدایا و لوح سپاس به هنرمندان صورت گرفت.

این آیین با حضور استاندار یزد، برخی از مسئولان ، شهروندان مهریزی و جمعی از مسافران برگزار شد و گردشگران و مسافران با جاذبه‌ها و صنایع دستی و بومی شهرستان مهریز آشنا شدند.

مهریز ۶۰۰ اثر تاریخی شناسایی‌ شده دارد که باغ پهلوان پور و قنات حسن‌آباد مشیر و دهنو در فهرست آثار سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد(یونسکو) ثبت شده است.

بنای اولیه مهریز به مهرنگار دختر انوشیروان ساسانی به قبل از اسلام نسبت داده می شود و تاکنون ۱۱۵ اثر تاریخی، فرهنگی و طبیعی این شهرستان در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار