رئیس هیئت ورزش های زورخانه ای و پهلوانی استان کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
رئیس هیئت ورزش های زورخانه ای و پهلوانی استان کرمانشاه گفت: در راستای هماهنگی های انجام شده با هتل تاریخی بیستون، در ایام نوروز نمایش های زورخانه ایی دراین مکان تاریخی اجرایی می شود.
کد خبر: ۱۰۳۶۰۳۴
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸ 27 March 2022

سالار احمد زاده در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت: برای معرفی هرچه بیشتر ورزش پهلوانی و زورخانه ایی اجراهای نوروزی در کاروان سرای عباسی بیستون در حضور مهمانان داخلی و خارجی برگزار خواهد شد.

وی در ادامه بیان کرد: سال گذشته با توجه به استقبال توریست های خارجی از زورخانه ها و اشتیاقی که در رابطه با آداب و رسوم این ورزش داشتند، امسال هم با حضور در هتل تاریخی بیستون قصد داریم که این ورزش و آداب و رسوم اون را بیشتر معرفی کنیم، باستانی کاران استان به میراث فرهنگی،اداره کل ورزش و جوانان و شهرداری، جهت برگزاری ورزش های پهلوانی در سطح استان و بخصوص درایام نوروز اعلام کردند.

احمدزاده با اظهار امیدواری از حمایت و همراهی خانواده ها از فرزندانشان دراین ورزش گفت: طی چند سال اخیر با توجه به استقبال از ورزشهای پهلوانی آکادمی استانی راه اندازی کردیم و نونهالان،نوجوانان و جوانان را زیر نظر مربیان و مدرسین هیئت استان و مدرسین فدراسیون آموزش داده و توانستیم در رنکینگ کشوری به عنوان هیئت های برتر ایران معرفی شویم.

وی گفت: ورزش پهلوانی فقط زورآزمایی و کسب مقام نیست، بلکه در کنار تمرینات فضای معنویی ایجاد شده که با همت خیرین اقدام به مراسمات گلریزان، تهیه بسته های حمایتی و حمایت از مستمندان تحت پوشش کمیته و بهزیستی را داریم؛ همچنین در موقع وقوع زلزله، سیل ودرحال حاضر شرایط کرونایی هیت ورزش زورخانه ایی استان در طرح کمک رسانی فعالیت داشتند.


احمدزاده گفت: از تعداد ۱۸زورخانه موجود در استان آنهایی که مربوط به نیروهای مسلح میباشند عبارتند از زورخانه سپاه نبی اکرم،لشکرنبی اکرم،قرارگاه نجف بسیج جوانان کرمانشاه،حلال احمر،جانبازان اینها زورخانه های دولتی هستند؛ زورخانه بیژن،علمدار،سنگ تراشان (کهن)زورخانه خود اداره کل (امام حسن)،فردسی در کرمانشاه و شهید دکامی در قصر شیرین و سایر زورخانه ها در هرسین،کنگاور و سنقر زورخانه های شخصی می باشند و درحال راه اندازی چند زورخانه دیگر در کرمانشاه و هرسین هستیم.سنگ تراشان(کهن) قدیمیترین وبا بیش از ۴نیم قرن سابقه می باشد، و دلیل متمایز بودن این زورخانه پهلوان تاریخی ایران زمین حسین گلزار کرمانشاهی میباشد که از باستانی کاران این زورخانه بوده است.

رئیس هیئت ورزش های زورخانه ای و پهلوانی استان در بحث مسابقات بیان کرد: جوانان و نوجوانان با شرکت در مسابقات استانی و کسب مقام میتوانند دعوت به اردو های تیم ـملی شوند و در مسابقات ملی و بین الملی شرکت می کنند.از جمله افتخارات تیم استان کسب مقام اول در مسابقات اندونزی جاکارتا می باشد و همچنین در مسابقات بومی محلی دبی و عراق ما خوش درخشیدیم و تیم کرمانشاه به عنوان نماینده تام الاختیارفدراسیون جمهوری اسلامی حضورداشت.

احمدزاده تصریح کرد: نقطه عطف جامعه ورزش پهلوانی ۱۹مهر سال۹۰ در سفر مقام ـمعظم رهبری به کرمانشاه بود، تیم استان تنها تیمی بود که اقدام به اجرای ورزش باستانی در محضر رهبری کرد. و بعد از برگزاری این نمایش از طرف خیلی از کشور ها مورد توجه قرار گرفتیم که در مراسماتی از جمله ۲۲بهمن و۱۲بهمن دعوت می شدیم ک مجددا اون حرکات رو به نمایش بگذراریم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار