کد خبر: ۱۰۳۵۰۵۰
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۸ 19 March 2022

سرپرست شرکت آب منطقه همدان از کاهش ۹۸ درصدی پوشش برف در استان همدان به نسبت سال گذشته خبر داد.

به گزارش تابناک همدان، محمد ضروری با بیان اینکه بررسی میزان بارندگی تجمعی در سال جاری مناسب نبوده است، اظهار کرد: در یکی از ایستگاه‌های مبنا نیز که در حوزه سد اکباتان قرار دارد شاهدیم که بارش‌های صورت گرفته موثر نبوده و به رواناب تبدیل نشده است.

وی ادامه داد: بارش‌های صورت گرفته پراکنده و حجم کمی داشته اند.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای همدان با تاکید بر اینکه بارش‌های برف نیز طی سال جاری در استان مناسب نبوده است، افزود: بررسی‌ها نشان از کاهش ۶۱ درصدی رواناب‌ها در حوزه قره چای نسبت به بلندمدت و کاهش ۵۲ درصدی آن نسبت به سال گذشته دارد.

ضروری با تاکید بر اینکه شاهد خشکسالی هیدرولوژیک هستیم، خاطرنشان کرد: در حوزه کرخه نیز این ارقام کاهش ۷۶ درصدی نسبت به بلندمدت و کاهش ۵۷ درصدی نسبت به سال گذشته را نشان میدهد.

وی یادآور شد: در برف سنجی‌های صورت گرفته مشخص شد که سطح پوشش برف در استان طی هفته دوم اسفندماه سال جاری برابر یک هزار و ۶۲۸ کیلومترمربع بوده درحالی که در بازه زمانی مشابه در سال گذشته این پوشش، برابر ۵ هزار و ۱۳۲ کیلومترمربع بوده است.

ضروری با تصریح بر اینکه بارش برف در ارتفاعات استان نیز نامناسب بوده است، از کاهش ۹۸ درصدی پوشش برف در استان همدان به نسبت سال گذشته خبر داد و گفت: بارش‌ها طی سال جاری موثر نبوده و شاهد کاهش شدید در پوشش‌های برفی نیز هستیم.

ضروری با اشاره به اینکه باد شدیدی که هفته گذشته وزیده شده سطح خاک خشک و سطح تبخیر را نیز به شدت افزایش داده است، افزود: به بارندگی‌های موثر که موجب اشباع زمین و تبدیل شدن به رواناب شود در سطح استان نیاز داریم.

منبع: روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای همدان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار