بسته شهرستان‌های تابناک؛
تابناک: اینکه بیشتر مسوولان و مدیران غیر بومی اند مناسب منطقه سمیرم نیست چراکه مدیران بومی علاوه بر آشنایی به منطقه دلسوزتر و پیگیرتر نیز هستند.
کد خبر: ۱۰۳۴۷۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۴ 30 September 2015
به گزارش تابناک اصفهان، استان اصفهان ظرفیت های بسیاری در حوزه های مختلف دارد که یکی از این ظرفیت ها شهرستان های استان با تنوع اقلیم و فرهنگ و حتی زبان متفاوت از مرکز استان است.

تابناک اصفهان در نظر دارد با پوشش اخبار حوزه شهرستان های خود در هفته، به معرفی ظرفیت های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی این شهرستان ها بپردازد.


 شهر حبیب آباد با سابقه ای ۵۰ ساله حدود سه سال است که مجهز به ایستگاه آتش نشانی ۲۴ ساعته شده و در سه شیفت و در هر شیفت تنها با یک نفر آتش نشان خدمات آتش نشانی و ایمنی را انجام می دهند.

گستردگی بخش حبیب آباد با توجه به بخش شدن آن بسیار زیاد می باشد، وسعت آن از نزدیکی های زینبیه شروع شده و شهر هایی چون شاپورآباد و حتی کمشچه و روستا های بخش از جمله علی آباد ملاعلی و روستای علی آباد چی و پروانه و مرغ و دنبی را شامل می شود و این درحالی است که ایستگاه آتش نشانی حبیب آباد می بایست به همه ی این مناطق خدمت رسانی بنماید.

اگر از لحاظ امکانات سخت افزاری به ایستگاه آتش نشانی حبیب آباد بنگریم این ایستگاه تنها یک دستگاه خودروی آتش نشانی(بادسان) دارد که در بقیه شهرها از این خودرو ها برای امور عملیاتی استفاده نمی شود. از لحاظ امکانات و تجهیزات اطفاء حریق نیز تنها از آب و کپسول co2 و پودر گاز جهت خاموش کردن آتش استفاده می کنند و از لحاظ وسایل و امکانات امدادی در مواجهه با خطرات و حوادث رانندگی نیز از وسایل امدادی مورد نیاز بی بهره می باشند.

مقایسه اجمالی مراکز آتش نشانی دولت آباد با مرکز آتش نشانی حبیب آباد

بخش دولت آباد: جمعیت حدود ۴۰ هزار نفر تعداد ایستگاه ۲، تعداد آتش نشان ۱۰ نفر، تعداد عملیات در سال حدود ۱۶۰عملیات

بخش حبیب آباد: جمعیت حدود 15 هزار نفر تعداد ایستگاه یک ، تعداد آتش نشان ۳ نفر، تعداد عملیات در سال حدود ۱۲۰عملیات

امید است مسئولان با دقت نظر و اهتمام، نسبت به رفع مشکلات این مرکز اقدامات لازم را انجام دهند.

مهدی نجاری مسئول اداره ورزش و جوانان شهرستان چادگان، گفت: متاسفانه در چارت سازمان تربیت بدنی سابق و وزارت ورزش و جوانان فعلی، این وزارت هنوز به صورت نمایندگی در چادگاه فعالیت می کند که این امر باعث بروز مشکلاتی از قبیل عدم تفویض اختیارات و تخصیص منابع مالی، عدم تعلق مزایا و ایجاد پست سازمانی جهت پرسنل اداره و عدم جذب نیرو که یکی از دغدغه های اصلی این اداره می باشد شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در این شهرستان چندین پروژه ورزشی نیمه تمام وجود دارد افزود: مهمترین آنها تنها استخر سرپوشیده این شهرستان است که حدود شش سال از زمان کلنگ زنی آن می گذرد تا امروز ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که با توجه به عدم تخصیص اعتبارات لازم این پروژه غیرفعال شده و نیاز به حدود ۱۵ میلیارد ریال اعتبار جهت راه اندازی دارد.

نجاری در ادامه گفت: امسال با همکاری و کمک فرماندار و بازدید معاون عمرانی استانداری اصفهان مهندس طرفه، مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان جهت فعال شدن و پیشرفت این پروژه اختصاص داده شد.

مسئول اداره ورزش و جوانان شهرستان چادگان به دیگر پروژه های نیمه تمام ورزشی این شهرستان اشاره کرد و افزود: سالن چند منظوره مشهد کاوه جهت تکمیل به اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیون تومان و سالن چند منظوره اورگان به اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیون تومان نیاز دارد که در سال ۹۳ از طرف فرمانداری و بخشداران مرکزی و چنارود برای این دو پروژه ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار اختصاص داده شد.

وی ادامه داد: از دیگر پروژه های نیمه کاره شهرستان چادگان می توان به تکمیل زمین چمن شهید صالحی شهر زیارتی رزوه، سرویس بهداشتی و رختکن زمین چمن تختی چادگان که هر کدام به هزینه ای بالغ بر ۲۰۰ میلیون تومان نیاز دارند اشاره نمود.

مهدی نجاری تخصیص اعتبارات جاری و همچنین اعتبارات هیات های ورزشی را در طول سال، از دیگر مشکلات شهرستان دانست و اذعان کرد: جهت پیشرفت ورزش و ایجاد شور و نشاط اجتماعی که یکی از اهداف اداره ورزش و جوانان و بالاخص هیات های ورزشی است، نگاه ویژه مسوولان و اعتبارات مالی مناسب را می طلبد.

این مسئول ورزشی چادگان با توجه به پتانسیل های موجود در شهرستان بیان کرد: چادگان در حاشیه دریاچه سد زاینده رود واقع گردیده اما علی رغم موقعیت گردشگری و ارتفاع مناسب از سطح دریا (۲۹۱۵متر) هیچگونه فضایی جهت برپایی اردوهای ورزشی در شهرستان وجود ندارد.

عقربه های ساعت از نیمه شبی در سکوت و تاریک گذشته و سانحه ای در کمربندی غرب سمیرم رخ داده است و راننده تریلر که از داخل کابین به باغ سیب مقابل پرتاب شده و جان باخته است.

روزهای پایانی اردیبشت ماه دو سال گذشته در نزدیکی همین محل و در ورودی دانشگاه آزاد اسلامی سمیرم سه جوان دانشجو در حادثه ای دلخراش زیر لاستیک های یک وانت نیسان کشته شدند تا برای همیشه برگه امتحانات پایان ترمشان سفید و بدون پاسخ بماند. روز گذشته نیز در حادثه ای دلخراش و تکراری راننده تریلر که در کمربندی سمیرم به طرف یاسوج در حال حرکت بود در سه راهی غربی کمربندی سمیرم دچار حادثه شد و پس از برخورد با تیر چراغ برق بزرگ حاشیه جاده واژگون و متوقف شد.

اینها و چندین و چند حادثه دلخراش و تلخ دیگر گوشه هایی از خون دل های مردمی است که با نوشتن و امضای طومارهای پرامضایی به مسوولان شهرستان، استان و کشور خواستار رسیدگی به وضعیت سه راهی کمربندی غرب و محور سمیرم به یاسوج هستند.

خون دلهایی که انعکاس درد ها و رنج های تعدادی از خانواده های داغدار است که صدایشان به جایی نرسیده و از ما می خواهند با گزارش از این به اصطلاح قتلگاه، مسوولان مطلع را تلنگری دیگر بزنیم.

پدر یکی از دانشجویانی که چند سال گذشته در این محور جان باخت به خبرنگار ما گفت: مشکل اصلی این محل مدیریت دوگانه آن است که شهرداری و راه و شهرسازی هر کدام دیگری را مقصر می دانند.

هاشمی با بیان اینکه اداره راه و شهرسازی معتقد است سه راهی کمربندی در حوزه شهر و شهرداری است اظهار کرد: هیچ کدام از این دونهاد حاضر به پاسخگویی و اصلاح این مسیر نیستند.

وی به وعده های نماینده مجلس درباره این موضوع اشاره کرد و گفت: نماینده مردم نیز تاکنون اقدام و کمکی نکرده و در این سه سال حضور شاهد پاسخگویی و پیگیری در این رابطه نبوده ایم.

وی گفت: اگر همین هزینه دیه و بیمه جان باختگان را دولت برای احداث و اصلاح این مسیرها هزینه می کرد مشکل تاکنون حل شده بود.

این شهروند سمیرمی معتقد است: اینکه بیشتر مسوولان و مدیران غیر بومی اند مناسب منطقه سمیرم نیست چراکه مدیران بومی علاوه بر آشنایی به منطقه دلسوزتر و پیگیرتر نیز هستند.

تصویر حادثه تلخ روز گذشته:



سرپرست سازمان آتش نشانی شاهین شهر در ادامه بیان کرد: در بازدید از مدارس سطح شاهین شهر علی رغم تاکیدات مکرر به مدیران مدارس و مسئولان آموزش و پرورش در استاندارد کردن ایمنی، متاسفانه مدارس شاهین شهر از ایمنی لازم برخوردار نیستند.

وی تاکید کرد: به دلیل ابهام از نوع فعالیت‌ و نگهداری مواد و محصولات از صنایع اطراف شاهین‌شهر، داشتن اطلاعات دقیق از تولید و نگهداری محصولات صنایع در صورت وقوع حادثه و ایجاد حریق کمک شایانی به آتش نشانان در اطفاء حریق خواهد کرد.


اکرم خانی یکی دیگر از چالش های مهم سازمان آتش نشانی شاهین شهر را صنایع اطراف عنوان کرد و افزود: بازدیدهای کارشناسان سازمان از صنایع بزرگ و کوچک اطراف شاهین شهر حکایت ازغیر استاندار بودن سطح ایمنی صنایع دارد که با توجه به تذکرات لازم برای ارتقاء ایمنی در صورت عدم رعایت از طریق مراجع ذی‌ربط اقدام خواهد شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :