شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی معترض عملکرد نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس به واسطه دخالت در انتصابات شدند.
کد خبر: ۱۰۳۴۳۸۳
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۴ 16 March 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، پیرو فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص لزوم تفکیک قوا و عدم دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات و قانون مداری دولتی ها در اجرای دقیق قوانین مجلس، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد طی بیانیه‌ای نکاتی را متذکر شد.

در این بیانیه آمده است: اولاً خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان؛

۱- آقایان نماینده مگر شما در آغاز مجلس شورای اسلامی سوگند یاد نکردید که با تکیه بر شرف انسانی متعهد به مبانی جمهوری اسلامی و امین و پاسدار ودیعه سپرده شده ملت و متقی در انجام وظایف و خادم مردم و مطیع قانون اساسی باشید؟ آیا دخالت علنی شما در عزل و نصب‌ها چیزی جز لابی‌گری و زیر پا گذاشتن اصول قانون اساسی و عدم توجه به فرمایشات صریح رهبری نیست؟.

۲- آقایان نماینده مسائل مهمی در کشور وجود دارد که هنوز در مجلس تعیین تکلیف نشده است و ضرورت دارد با اتکا به عناصر عقلانیت و کارآمدی و مطالبه‌گری احقاق حقوق مردم به مسائل راهبردی بپردازید و با واسطه‌گری، آلوده به سهم خواهی از این و آن نشده و رفتارهای نامتعارف سیاسی و عدم التزام به قانون اساسی و ولایت فقیه نداشته باشید.

۳- ما در تشریح ملاک عملکردی و رفتاری شما به دو مورد بر می خوریم؛ اگر ملاک شما قانون اساسی باشد که دخالت شما در عزل و نصب‌ها خلاف موضوع اصل ۵۷ قانون اساسی و استقلال قوا است و اگر ملاک شما فرامین و توصیه‌های رهبری است که مقام معظم رهبری صراحتاً دخالت شما در عزل و نصب ها را نهی کرده و مکرراً توصیه کرده‌اند نمایندگان از این موضوع به طور جد اجتناب کنند.

۴- البته لازمه عدم وسوسه و زمینه سازی دخالت نمایندگان در انتصابات، عملکرد صحیح و دقیق دولت مردان و استانداران در چینش و انتخاب مسئولین است که ضرورت دارد در چارچوب و ضوابط انقلاب صورت گیرد ؛ که در اینجا جنبه نظارتی نمایندگان اهمیت می یابد.

در نتیجه آنچه مشخص است دخالت نمایندگان در انتصابات به جهت حفظ بقا برای زیست سیاسی خویش و عدم التزام به قانون اساسی و بی‌توجهی محض به فرامین و هشدارهای رهبری است که باعث پیمایش مسیر اشتباه میگردد. 

ثانیاً در باب توصیه ها روی سخن ما به شورای نگهبان، دولت مردان ، استانداران و سیاسیون می‌باشد.

۱- با توجه به مسبوق به سابقه بودن عملکرد نمایندگان ضرورت دارد شورای نگهبان ضمن رصد کامل نمایندگان مغایرت های رفتاری و عملکردی آنان برای تایید صلاحیت را در نظر گرفته و با استفاده از ابزار قانونی برخورد مناسب داشته تا این مسائل برای همیشه از قاموس سیاسی کشور حذف شود.

۲- ضرورت دارد دولت مردان در چهارچوب قوانین عمل کرده و مجری قوانین باشند و موظف اند برای نیل به اهداف نظام اسلامی از طریق جهاد مستمر ، حرکت انقلابی و خردمندانه ، تلاش بی وقفه و کارآمدی ، به دنبال بهبود وضعیت مردم باشند.

۳- لازم است استانداران ضمن تشخیص درست جایگاه خویش، دارای ثبات و استقلال عملکردی بوده و اصول انقلاب را مرکزیت قرار دهند و اهل سهم دهی به هیچ‌ کس اعم از نمایندگان ، متنفذین سیاسی و نهاد ها و غیره نباشند و در مقوله انتخاب ، براساس موازین شرعی و در تراز انقلاب اسلامی عمل نموده و زمینه را جهت ورود نمایندگان در مسئله انتصابات فراهم نکرده و نگاه جناحی ، جغرافیایی و طایفه ای نیز نداشته باشند. 

۴- ما نسبت به عملکرد استاندار استان کهگیلویه و بویراحمد نقد جدی داریم که در بیانات بعدی متذکر خواهیم شد.

۵- از سیاسیونی که مدعی انقلابی گری هستند انتظار می‌رود پشت دست نمایندگان و جریانات منفعت طلبانه برنیامده و از تملق و التماس پرهیز کرده و کوشا در اصلاح وضع موجود باشند.

در آخر کلام ، مجلس باید خود را عصاره فضائل درخشان و متعدد ملت قرار دهد و نمایندگان در تلاش برای ریل گذاری اصلاح امور کشور باشند . انتظار میرود همه نمایندگان و دولت مردان و استانداران و سیاسیون خط شکن و مرتفع مشکلات جامعه و مدافع حقوق ملت باشند و برای تنویر افکار عمومی جامعه به ویژه دانشجویان دانشگاه های استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان قشر دغدغه مند جامعه پاسخ قانع کننده ای از عملکرد خود داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار