مدیر کل میراث فرهنگی یزد:
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد با اشاره به استقرار راهنمایان گردشگری در ۲۴ نقطه گردشگرپذیر یزد در ایام نوروز، گفت: هواشناسی، طوفانی بودن هوای یزد در ایام نوروز را تکذیب کرده به طوری که تا هشتم فروردین هوایی صاف و آرام داریم که برای مسافرت‌های نوروزی بسیار عالی و مناسب است.
کد خبر: ۱۰۳۴۳۶۱
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۹ 15 March 2022

«احمد ‌آخوندی» امروز سه شنبه در نشست راهنمایان گردشگری یزد با نماینده ولی‌فقیه در استان و استاندار یزد اظهار کرد: در دو سال گذشته شیوع بیماری کرونا صنعت گردشگری استان را با مشکل و رکود جدی روبه‌رو کرد.

وی اضافه کرد: این مشکلات را هم در حوزه نیروی انسانی و هم در حوزه مباحث اقتصادی و درآمدی واحدهای گردشگری شاهد بودیم و بسیاری از واحدهای گردشگری به سمت تعطیلی کشیده شدند.

مدیر کل میراث فرهنگی استان عنوان کرد: خوشبختانه با انجام واکسیناسیون و مدیریت خوبی که در حوزه مقابله با ویروس کرونا صورت گرفته، زمینه سفرهای نوروزی در کشور فراهم شده و فعالان گردشگری استان می‌توانند نوروز امسال پذیرای مسافران نوروزی باشند.

آخوندی گفت: امسال در ۲۴ نقطه مهم گردشگری استان راهنمایان گردشگری مستقر شده و بنا به میزان گردشگرپذیری آن منطقه، ‌از یک تا پنج راهنما در دو شیفت به استقبال از مسافران نوروزی می‌پردازند.

وی خاطرنشان کرد: اماکن اقامتی استان شامل هتل‌ها، ‌اقامتگاه‌ها و بوم‌گردی‌ها هم در آمادگی کامل قرار دارند و نوروز بسیار خوبی برای استقبال از مسافران نوروزی داریم.

مدیر کل میراث استان با اشاره به شایعاتی که در ارتباط با آلودگی هوای یزد تا هفتم فروردین اشاره کرد و گفت: این موضوع را از هواشناسی پیگیری کردیم و وجود چنین چیزی به طور کامل تکذیب شد و هواشناسی چهارشنبه و پنجشنبه این هفته یزد را با طوفان آن هم مختصرتر از هفته گذشته همراه دانست.

آخوندی افزود: بنا به اعلام هواشناسی، ‌تا هشتم فروردین هوایی صاف و آرام داریم که برای مسافرت‌های نوروزی بسیار عالی و مناسب است.

وی در ارتباط با مباحث فرهنگی مرتبط با گردشگری استان در ایام نوروز گفت: در این زمینه هم نشست‌های متعددی برگزار شد و برنامه‌های فرهنگی متعددی در طول ایام نوروز در نظر گرفته شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی استان یزد تصریح کرد: هدف ما این است که امسال نوروزی بسیار خوب و در شان مردم و فرهنگ یزد برگزار کنیم و این موضوع به عنوان اصول اولیه ما مطرح شده و خط قرمز ما رعایت فرهنگ و شئونات اسلامی به ویژه حفظ حجاب است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار