معاون توسعه ورزش بانوان ورزش و جوانان ایلام گفت: بانوان ورزشکار این استان طی یک سال گذشته موفق به کسب ۹۷ مدال رنگارنگ در عرصه های ملی، بین المللی و آسیایی شدند.
کد خبر: ۱۰۳۴۱۶۴
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۶ 15 March 2022

به گزارش تابناک ایلام ؛ حمیرا نیک سرشت اظهار داشت : این بانوان در عرصه رقابت های کشوری با حضور در ۶۵ رقابت قهرمانی کشور و ۱۰ رقابت لیگ های برتر ۳۹ مدال طلا و ۴۴ مدال برنز کسب کردند.

وی افزود: همچنین در این بازه زمانی در ماسبقات آسیایی صاحب ۲ مدال طلا و یک برنز در مسابقات منطقه ای آسیایی ۲ مقام سوم تیمی و یک مقام انفرادی در رشته کاراته و سه مقام سومی در رشته کنگ فو شدند.

نیک سرشت ادامه داد: در رقابت های کشوری نیز بانوان وزشکار ایلامی موفق به کسب یک مقام دوم تیمی کشوری، ۲ مقام سومی و یک مقام چهارمی در رشته های کاراته، دو و میدانی و تکواندو شدند.

معاون توسعه ورزش بانوان ورزش و جوانان ایلام تاکید کرد: ایلام سه میزبانی ورزش های همگانی در سه رشته و با حضور ۱۴ استان برگزار کرده که در این مسابقات حائز یک مقام اول تیمی، پنج مقام اولی، سه مقام دومی و یک مقام سومی در بخش انفرادی شده است.

نیک سرشت گفت:طی یک سال گذشته با وجود سختی های فراوان در بخش تزریق اعتبارات و مالی اما همه رشته های ورزشی که آمادگی حضور در لیگ های کشوری داشتند را به مسابقات اعزام شدند.

وی با اشاره به کسب مدال های رنگارنگ در رقابت های کشوری و بین المللی توسط دختران ایلامی یادآور شد: مهمترین مسئله در بخش قهرمانی و اولویت این حوزه برگزاری فستیوال های استعداد یابی در رشته های دارای ظرفیت و حضور تیم ها در رقابت های سطوح بالاتر بود.

وی با اشاره به رویدادها و فعالیت های بانوان ایلام در حوزه قهرمانی بیان کرد: در این بخش با برگزاری و شرکت در بیش از ۲۸۰ عنوان فعالیت تجربه و توان قهرمانی بانوان ایلام بعد سه سال کرونایی بار دیگر پررونق شود.

وی اضافه کرد: با وجود چنین شرایطی بیش از ۱۰ حضور در لیگ های مختلف کشور داشتیم که علاوه بر رشته فوتبال و با حمایت پالایش گاز از تیم لیگ برتری پلایش گاز بانوان ایلام، بیشتر مربوط به رشته های والیبال و فوتسال بعد از حدود ۲۰ سال است.

معاون توسعه ورزش بانوان ایلام با اشاره به توسعه ورزش در بخش همگانی و اهمیت تحرک و تندرستی به ویژه در شرایط کرونا اظهار داشت: اولین اقدامات در این زمینه آگاهی بخشی در بخش بانوان نواب رییس هیات های ورزشی بود وبا برگزاری کلاس های مختلف آموزشی و جلسات توجیهی برای افزایش کیفیت عملکرد و یادآوری جایگاه این بانوان در هیات های ورزشی نقش مفیدی در توسعه دانش تحرک با حمایت این بانوان مسوول بوده است.

نیک سرشت عنوان کرد: نتیجه این تلاش ها برگزاری بیش از ۷۰۰ عنوان فعالیت با هدف توسعه عمومی ورزش در هیات های مختلف ورزشی و بیش از یک هزار عنوان فعالیت صرفا در زیر مجموعه هیات ورزش های همگانی برای بانوان ایلام بود.

وی همچنین عنوان کرد: ورزش بانوان ایلام می تواند در کنار فعالیت های قهرمانی و همگانی همواره با کار فرهنگی و مدیریتی در سکوی های مختلف افتخار حرفی برای گفتن داشته باشد.

نیک سرشت یادآور شد: در راستای توسعه این بخش ها ۲۵۰ فعالیت فرهنگی و ۱۸۰ جلسه هم اندیشی و رفع مشکل، بازدیدها، دیدارها و گفت و گو با قهرمانان رشته های مختلف و مربیان صورت گرفته است.

معاون توسعه ورزش بانوان ایلام گفت: امیدواریم با حمایت نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و نمایندگان بتوانیم موانع موفقیت را برداریم و در مسیر توسعه تندرستی، کسب سکوهای افتخار ملی و بین المللی و در نتیجه افزایش عزت نفس و سلامت روانی بانوان ایلامی گام برداریم و در سال های آینده علاوه بر توسعه ورزش بانوان در بخش های قهرمانی و همگانی شاهد توسعه بخش حرفه ای ورزش برای بانوان ایلام باشیم./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار