مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه گفت: استانداردسازی کالا و خدمات تولید شده در کشور زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی را فراهم می کند.
کد خبر: ۱۰۳۴۰۹۴
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰ 14 March 2022

محمودرضا نیازی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه با اشاره به اهمیت استاندارد سازی در تولیدکالا و خدمات اظهار کرد: استاندارد سازی دارای مزایای فراوانی از جمله، کاهش هزینه ها، افزایش کارآیی و راندمان تولید، اعتماد سازی در بین مشتریان و ساخت و تقویت برند، جلب رضایت مصرف کننده، شناسایی راحت خرابی محصول در روند تولید، دستیابی به بازار‌های بین الملل می‌باشد، اما دستیابی به اصول استانداردسازی نیازمند تدوین اصول و ضوابطی است که از انحراف‌ها جلوگیری کرده و مانع از عملکرد‌های سلیقه‌ای شود.

وی افزود: برای رسیدن به اهدافی که از آن‌ها نام برده شد و باتوجه به محدودیت هایی که بر سر راه استانداردسازی وجود دارد اساسی‌ترین راه و بهترین روش، بستر سازی آموزشی، ارتباط باصنعت ومراکز دانشگاهی است. در این راستا اداره کل استاندارد استان در سال جاری اقدامات عملی و موثری در زمینه استاندارد سازی شرکت‌های دانش بنیان، استانداردسازی انرژی با صدور ۲۹ گواهینامه انطباق معیارمصرف انرژی برای واحد‌های تولیدی انرژی بر، همچنین ۱۴۰۰۰ نفرساعت آموزش کاربردی برای مدیران کنترل کیفیت واحد‌های تولیدی، کارشناسان استاندارد (اشخاص حقیقی) و آموزش‌های برون سازمانی نموده است.


مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: استاندارد‌ها در سطح ملی، منطقه‌ای و یا بین المللی به عنوان یک زبان مشترک جهت برقراری ارتباط مناسب محسوب می‌شوند؛ بنابراین ایجاد حداکثر یکنواختی در به ثمر رساندن و بهینه سازی شرایط، نیازمند دستیابی به آموزش و ترویج فرهنگ مناسب می‌باشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار