امام جمعه موقت شیراز با بیان اینکه اقتصاد و رفاه عمومی از دیگر شاخصه‌های قدرت ملی است، افزود: مردم در مسائل اقتصادی دلواپس هستند فشارهای طاقت‌فرسایی در این زمینه وجود دارد.
کد خبر: ۱۰۳۳۳۸۹
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۸ 11 March 2022

تابناک فارس به نقل از تسنیم: حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا محمودی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به علامت‌های شرح صدر به فرموده پیامبر اکرم(ص) اظهار داشت: عدم خودبرتربینی و خودبینی یکی از علائم شرح صدر است که سبب بالا رفتن آستانه تحمل و انتقادپذیری می‌شود، یکی از صفات که برای مدیران بسیار ضروری است.

وی با بیان اینکه خودانتقادی و انتقادپذیری از ویژگی‌های یک مدیر است، گفت: مردمی که انتقاد می‌کنند هر جا باید، حضور داشته و دارند و صاحب اصلی انقلاب هستند پس باید انتقاد و مطالبات مردم را بشنویم.

امام جمعه موقت شیراز در خطبه‌های دوم نماز با اشاره به مناسبت‌های هفته پیش‌رو افزود: نخستین مناسبت روز میلاد علی‌اکبر(ع) است، این روز به نام جوان و جوانان نامگذاری شده است.

محمودی با بیان اینکه در هر‌ برهه‌ای که جوانگرایی مورد توجه قرار گرفت جامعه سربلند بیرون آمد، افزود: از دوران دفاع مقدس تاکنون هر وقت مسئولیت بر جوانان قرار گرفت، موفقیت‌ها برای کشور پدید آمد موفقیت در هوافضا و پرتاب ماهواره نور 2 نیز از برکات جوانگرایی است که باید این افتخار را تبیین کرد‌.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر واگذاری مسئولیت به جوانان بارها تاکید کرده‌اند، بیان کرد: در دولت کنونی نیز شاهد به کارگیری جوانان هستیم.

امام جمعه موقت شیراز با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با خبرگان رهبری عنوان کرد: این صحبت‌ها و فرمایشات باید به صورت منشور درآید و مبنای عمل باشد، رهبری در این سخنرانی به جایگاه مجلس خبرگان پرداختند و این مجلس را جزء پرنقش‌ترین جایگاه‌ها در جمهوری اسلامی دانستند.

محمودی با بیان اینکه تاکید بر قدرت و قوت ملی که موجب استحکام یک ملت است، از دیگر تاکیدات رهبری بود، گفت: با قدرت و قوت ملی است که ملت از هیاهوی بیگانه که در پی استعمار و لگدمال کردن ملت‌‌ها هستند، نمی‌ترسند.

وی با تاکید بر تبیین قدرت ملی افزود: قدرت ملی در مجموعه و دارای اجزا است و باید در کنار هم قرار بگیرند، دستگاه‌ها باید در کسب این قدرت مشارکت کنند.

محمودی با اشاره به ویژگی‌های قدرت ملی عنوان کرد: فکر و اندیشه از ویژگی‌های کسب قدرت ملی است، اندیشه‌ورزی یک مهارت است و این امر باید در جامعه نهادینه شود.

امام جمعه موقت شیراز با بیان اینکه علم و فناوری دومین ویژگی کسب قدرت ملی است، تصریح کرد: علم قدرت و ثروت می‌آورد هر جامعه‌ای صاحب علم باشد برتری پیدا می‌کند. امنیت شاخصه دیگر قدرت ملی است مردم باید با آرامش زندگی کنند.

وی با بیان اینکه اقتصاد و رفاه عمومی از دیگر شاخصه‌های قدرت ملی است، افزود: مردم در مسائل اقتصادی دلواپس هستند فشارهای طاقت‌فرسایی در این زمینه وجود دارد.

امام جمعه موقت شیراز با بیان اینکه در روابط بین‌الملل باید مقتدرانه رفتار کنیم، گفت: تاریخ و پیشینه برجام را مطالعه کنید، رهبری از ابتدا گفتند که به برجام خوش‌بین نیستم. منطق جذاب و تاثیرگذار شاخصه دیگر است که برای تاثیر روی دیگر ملت‌ها نیاز است این شاخصه نیز مورد توجه قرار گیرد.

 

وی اظهارداشت: تقاضا از استاندار این است که برای عملیاتی شدن این ارکان در استان فارس برنامه‌ریزی و حمایت و نظارت بر اجرا داشته باشند، مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌ها پای کار باشند و پایان‌نامه‌های دانشگاهی و حوزوی تولید علم و نظریه در این عرصه داشته باشند.

امام جمعه موقت شیراز با تاکید بر نظارت مجلس بر بودجه گفت: نمایندگان مردم توجه داشته باشند که در تخصیص بودجه تناسب بین دخل و خرج دولت باشد و نگاه واقع‌بینانه باشد تا شاهد تورم نباشیم. همچنین حمایت و مراقبت از دهک‌های آسیب‌پذیر مورد توجه باشد چون فشار اقتصادی برای مردم و اقشار ضعیف غیرقابل تحمل شده است.

وی در پایان تصریح کرد: کاهش تصدی‌گری دولت و حمایت از بخش خصوصی می‌تواند چرخ‌های اقتصاد و تولید را به حرکت در آورد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار