مدیر منطقه یک بافت تاریخی شهرداری یزد: طرح خیابان فرخی یزد به دلیل قرار گیری در بافت تاریخی ثبت شدهف از طرف میراث فرهنگی متوقف شده است.
کد خبر: ۱۰۳۳۱۹۹
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹ 10 March 2022

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، نقوی در گفتگو با برنامه رس و جو شبکه یزد گفت: خیابان فرخی، کوچه جنب بیمارستان طرح اجرایی دارد، اما به دلیل قرار گرفتن در حریم میراثی هزار و ۶ هکتاری و بافت تاریخی ثبت شده این طرح از طرف میراث فرهنگی متوقف شده است.


وی افزود: در این بافت هیچ اقدام عمرانی و بازسازی نمی‌توان انجام داد وطرح خیابان فرخی در حال حاضر کاملا منتفی است و ما تاکنون حتی یک پلاک هم آزاد نکرده ایم.


مدیر منطقه یک بافت تاریخی شهرداری یزد در مورد کوچه نقیب زاده گفت: قریب ۱۰ سال از تصوب این طرح می‌گذرد، تعدادی از منازل آنجا آزاد سازی، برخی تخریب و تعریض انجام شده و برخی از آن مانده که مالکین آنجا هم همکاری لازم را نداشته اند کار متوقف شده است.


نقوی افزود:، اما با توجه به اینکه یکسری شهروندانی که در همان محدوده ساکن هستند پیام‌هایی را میفرستند، کسانی که همراهی کردند از طریق انتخاب کارشناس‌های رسمی دادگستری و کسانی هم که همراهی نکردند از طریق مقام قضایی کارشناس برای آن‌ها تعیین شده است.


وی با بیان اینکه یک سانتی متر زمین تملک نمی‌شود مگر اینکه سه کارشناس رسمی دادگستری روی آن نظر دهند و این سه کارشناس توسط خود مالک، یک کارشناس توسط دستگاه شهرداری ویک کارشناس مرضی طرفین هست که انتخاب آن هم به عهده مالک گذاشته می‌شود، آن‌ها نرخی را تعیین کرده توافقنامه‌ای نوشته می‌شود، به امضای طرفین می‌رسد و بعد طی مراحلی خسارت به این مالکان پرداخته می‌شود.


نقوی گفت: الان در این منطقه در مرحله کارشناسی هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار