وی این سوال را مطرح کرد که آیا مسئولان کهگیلویه و بویراحمد نمی‌دانند مسیر هوایی امن یکی از زیرساخت‌های اساسی سرمایه گذاری و توسعه است؟ و آیا هیچ راهی برای دور زدن قلل مرتفع با آب و هوای ناپایدار دنا وجود ندارد که باید اینگونه هر بار هواپیما و مسافران با ترس و دلهره از فراز ان عبور کنند؟!
کد خبر: ۱۰۳۲۸۷۷
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۶ 09 March 2022

پروازی که با خوش شانسی در دنا سقوط نکرد! + فیلم و تصاویر

یکی از تلخ‌ترین اتفاقات استان کهگیلویه و بویراحمد در سال‌های اخیر مربوط به سقوط هواپیمای مسیر تهران به یاسوج در دنا است، حادثه‌ای که علاوه بر خود حادثه، ماه‌ها استان را درگیر پیدا کردن و جمع آوری پیکر‌های متلاشی شده مسافران آن کرد و چند ماهی برای مردم استان و خانواده‌های قربانیان به سختی گذشت و فضایی حزن انگیز و پر از اضطراب را بر کهگیلویه و بویراحمد حاکم کرد.
علاوه بر موارد ابتدایی پس از حادثه از جمله پیدا کردن پیکر قربانیان، ماجرا‌های حقوقی آن هنوز هم گریبانگیر خانواده آنان است، اما نکته بسیار مهم دیگری که باید به ان توجه کافی می‌شد راه اندازی مجدد پرواز‌ها و همچنین تامین امنیت ان است.
در مورد راه اندازی مجدد پرواز‌ها تلاش‌های زیادی شد و پرواز مسیر تهران به یاسوج و بالعکس برقرار شد هر چند هنوز بسیاری از مسافرین دولتی و سیاسیون و حتی مردم عادی سعی می‌کنند به گونه‌ای برنامه ریزی کنند که با پرواز‌های شیراز و پس از ان از مسیر زمینی خود را به یاسوج مرکز استان برسانند، اما در خصوص ایمنی هنوز تردید‌هایی وجود دارد!
آیا عبور هواپیمای مسیر تهران یاسوج هنوز باید بر فراز قلل مرتفع دنا با آب و هوای ناپایدار صورت گیرد؟ این سوال پس از ان مهم‌تر می‌شود که بدانیم به گفته یکی از مسافران غیر بومی هواپیمای تهران به یاسوج در ۱۷ اسفند با خوش شانسی قربانی برخورد با قلل مرتفع دنا نشده اند!
این مسافر به تابناک کهگیلویه و بویراحمد گفت: هواپیما از تهران به موقع پرواز کرد، اما بر فراز قلل مرتفع دنا ناگهان با باد بسیار شدید و توده‌های متراکم ابر مواجه می‌شود که وضعیت بسیار خطرناک و دلهره آوری ایجاد شد.
وی می‌گوید: حضور تعدادی خانم با نوزادان شیرخوار و استرس و فریاد‌های مسافران پس از ایجاد این شرایط در هواپیما، وضعیتی بسیار وحشتناک را ایجاد کرده بود که نهایتا از نظر ما با لطف خدا و خوش شانسی توانستیم از چنگال قلل سر به فلک کشیده دنا رهایی یابیم و نهایتا خلبان هواپیما را برگرداند و اینبار به سمت فرودگاه شیراز هدایت کرد!
این مسافر ادامه داد: پس از فرود هواپیما در فرودگاه شیراز ، هنوز وضعیت بسیاری از بانوان مسافر به حالت عادی برنگشته بود و استرس و حتی از حال رفتن در میان آنان مشاهده می‌شد.
وی می‌گوید : متاسفانه پس از فرود در شیراز ، شرکت هواپیمایی هیچ اقدامی برای رساندن مسافران به مقصد نکرد و هر کدام از مسافران مجبور به صرف هزینه و وقت زیاد برای رساندن خود به یاسوج شدند!
این مسافر هواپیمای تهران ، یاسوج به نکته ظریف دیگری هم اشاره کرد و گفت: یکی از همسفران کنار من ظاهرا سرمایه گذاری بود که برای پیگیری پروژه خود در حال عزیمت به یاسوج بود که پس از مشاهده این وضعیت با استرس و عصبانیت به جایی تلفن می‌کرد و از به هم زدن موضوع سرمایه گذاری سخن می‌گفت!
وی این سوال را مطرح کرد که آیا مسئولان کهگیلویه و بویراحمد نمی‌دانند مسیر هوایی امن یکی از زیرساخت‌های اساسی سرمایه گذاری و توسعه است؟ و آیا هیچ راهی برای دور زدن قلل مرتفع با آب و  هوای ناپایدار دنا وجود ندارد که باید اینگونه هر بار هواپیما و مسافران با ترس و دلهره از فراز ان عبور کنند؟!
آنچه که در بخشی از این گزارش آمده است گفتگوی تابناک با یکی از مسافران پرواز تهران به یاسوج بوده است و آنچه که در ادامه می‌آید تصاویر و فیلم‌های تهیه شده توسط همین مسافر است. اما نکته بسیار مهم لزوم توجه مسئولین استان خصوصا استاندار و معاون عمرانی وی به وضعیت امنیت پروازهای مرکز استان است .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار