مدیر قُطب علمی اقتصاد بین‌الملل دانشگاه اصفهان با اشاره به امضای تفاهمنامه مشترک با دانشگاه فنی دورتموند آلمان گفت: همکاری این ۲ دانشگاه در زمینه‌ برنامه‌ریزی شهری، جغرافیا و میراث فرهنگی توسعه می‌یابد.
کد خبر: ۱۰۳۲۶۵۸
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۵ 07 March 2022

سیدکمیل طیبی افزود: دانشگاه اصفهان با گروه برنامه‌ریزی شهری دانشگاه فنی دورتموند آلمان در سال جاری اقدام به برگزاری ۲ همایش مشترک در زمینه توسعه و برنامه‌ریزی شهری از طریق فضای مجازی(برخط) کرد که این همکاری در نهایت به امضای تفاهمنامه بین ۲ طرفین منجر شد.

وی با اشاره به اینکه مدت زمان این تفاهمنامه سه سال است، اظهار داشت: همکاری بین گروه برنامه‌ریزی شهری دانشگاه دورتموند و قُطب علمی اقتصاد بین‌الملل دانشگاه اصفهان در زمینه مسائل شهری، شهرنشینی، تغییرات اقلیمی، گردشگری و میراث فرهنگی خواهد بود.

عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان با بیان‌اینکه این همکاری‌ها بصورت برگزاری نشست‌های مشترک، مُبادله اطلاعات، انتشارات و استاد و انجام پژوهش های مشترک در زمینه توسعه شهری، میراث فرهنگی و کسب و کار است، افزود: در چارچوب این همکاری‌ها از تجربه‌ و دستاوردهای علمی و تحقیقاتی ۲ دانشگاه برای توسعه مدیریت شهری استفاده می شود.

وی با اشاره به اینکه همکاری با گروه برنامه‌ریزی شهری دانشگاه دورتموند از حدود ۶ ماه گذشته آغاز شد، خاطرنشان کرد: بهمن امسال نیز گروهی از این دانشگاه به اصفهان سفر کرده و علاوه بر بازدید از بخش‌های مختلف دانشگاه اصفهان در باره توسعه همکاری‌ها تبادل‌نظر کردند.

مدیر قُطب علمی اقتصاد بین‌الملل دانشگاه اصفهان اضافه کرد: دانشگاه فنی دورتموند، بیشتر در بخش‌های کاربردی، مهندسی و بین رشته‌ای در زمینه‌های مختلف مانند اقتصاد، کسب و کار، میراث فرهنگی و مدیریت شهری فعالیت می‌کند و از دانشگاه‌های برتر آلمان محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: دانشگاه اصفهان همچنان با دانشگاه‌های مختلف اروپایی از جمله کشور آلمان همکاری دارد و روابط علمی و پژوهشی بین‌المللی خود را توسعه می‌دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار