مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه از صدور گواهینامه‌های انطباق coc و محصول cop در استان خبر داد و گفت: فرآیند صدور این گواهینامه‌ها برای سه شرکت دانش‌بنیان کرمانشاه آغاز شده است.
کد خبر: ۱۰۳۲۵۰۳
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۹ 07 March 2022

محمودرضا نیازی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه از صدور گواهینامه‌های انطباق coc و محصول cop در استان خبر داد و اظهار کرد: با همکاری و مشارکت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با سازمان ملی استاندارد ایران، به منظور توسعه بازار محصولات دانش بنیان و درچارچوب بند ۲۴ سیاست‌های کلی اقتصادمقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری مبنی بر افزایش سطح پوشش استاندارد برای همه محصولات داخلی، فرآیند صدور گواهینامه انطباق و گواهی محصول برای شرکت‌های دانش‌بنیان درکمیته ارزیابی استان توسط این اداره کل درحال انجام میباشد.


مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه تصریح کرد: یکی ازمولفه‌های جهش تولید، استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان است که در این رابطه سه شرکت دانش بنیان برای محصولات خود متقاضی دریافت این گواهینامه‌ها هستند که کارشناسان اداره کل به منظور مستندسازی فرآیند‌ها، مشاوره‌های لازم را به شرکت‌ها ارایه می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه تاکنون شرکت دانش بنیان مهان اکسیر شمس برای فرآورده فیلتر کارتریجی تنفسی گاز‌های شیمیایی H۲S پس از ارزیابی درکمیته استان، موفق به اخذ گواهینامه محصول COP از این اداره کل شده است.


نیازی صدور این گواهینامه‌ها را به منظور ساماندهی و حمایت بیشتر از تولید محصولات داخلی و اقتصاد دانش‌بنیان دانست و تشریح کرد: در این راستا اداره کل استاندارد کرمانشاه با همکاری موثرپارک علم و فناوری استان، فرآیند صدور و اعطای گواهینامه کیفیت
(KB-COP) و (KB-COC) برای دیگر محصولات دانش بنیان شامل؛ «اسیدفلوریدریک»، «اسید فوماریک»، وهمچنین «تست لاین ترمز» برای شرکت‌های متقاضی استان دردستور کار دارد


وی بیان کرد: تسهیل گری در ارائه محصولات دانش بنیان بسیار حائز اهمیت است لذا با حمایت سازمان ملی استانداردایران، شرکت‌های دانش بنیان قبل از تولید انبوه، گواهینامه انطباق دانش نماد را دریافت و تا پیش از اخذ پروانه استاندارد، با در داشتن گواهی انطباق یا گواهی محصول میتوانند فرآیند جذب سرمایه گذار را تسهیل و محصول خود را به تولید انبوه برسانند.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه ادامه داد:گواهینامه انطباق COC به محصولات دانش‌بنیانی اعطاء می‌شود که با یک استاندارد ملی مطابقت داشته باشد و گواهینامه محصول COP نیز برای آن دسته محصولات دانش‌بنیان اعطاء می‌شود که گواهینامه مورد نظر بر اساس ویژگی‌های محصول و خود اظهاری تولیدکننده صادر شود.


وی یادآور شد: در راستای حمایت عملی از شرکت‌های دانش‌بنیان و واحد‌های فناور، این واحد‌ها می‌توانند انواع محصولات و خدمات خود را با هماهنگی پارک علم و فناوری به اداره کل استاندارداستان معرفی تا به صورت ویژه ارزیابی و نسبت به صدور گواهینامه‌های انطباق یا پروانه دانش نماد اقدام شود.


نیازی در پایان گفت: این گواهینامه‌ها به منظور تجاری سازی و تسهیل ورود محصولات دانش بنیان به بازار‌های داخلی و بین المللی صورت می‌گیرد.
به گفته مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه؛ قریب ۶۵۰واحد تولیدی وخدماتی با ۱۲۵۵ فرآورده و محصول دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد، تحت پوشش اداره کل استاندارد استان میباشند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار